Norbert1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maak series beschikbaar op Movies & Series zodra een re-run gestart wordt op een kanaal.

Ben een fervent volger van de Star Trek series op Spike en weet uit ervaring dat deze series al in meerdere re-runs zijn uitgezonden.

Helaas kan ik geen referentie vinden naar deze series onder mijn Movies &;Series abonnement zodat ik ze kan downloaden en ruimte vrijmaken voor nieuwe opnames.

Als ik ze eenmaal gedownload heb kan ik een regenachtige dag uitkiezen om een gedownloade serie 1s lekker te binge-watchen. 

Helaas lees ik in het forum over beperking zoals DRM etc, maar volgens mij is bij een re-run de voorafgaande run vrij van DRM en kan dus op Movies & Series beschikbaar gemaakt worden voor download,

Ook een puntje van kritiek op de houdbaa5van gedownloade content : ik vind dat Ziggo daar geen invloed over mag hebben : eenmaal gedownload is de content bezit van de downloader en niet meer van Ziggo !!!!!

Mvg, Norbert Erkeland 

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70499Posts
  • 4904Oplossingen
  • 19937Likes

Gedownloade films blijven eigendom van de maker, eigenaar of distributeur.

Content is zelfs niet van Ziggo, maar mag van de maker, eigenaar of distributeur op hun voorwaarden doorgegeven worden door Ziggo.

Zelfs een DVD die je gekocht hebt, dan is de content geen eigendom van je, want je mag die niet vermenigvuldigen en openbaar plaatsen of de DVD's verkopen of weggeven.

Als het eigendom van maker, eigenaar of distributeur een re-run heeft, maakt dat niets uit voor het eigendomsrecht, dat blijft bij de maker, eigenaar of distributeur en zij bepalen de prijs en mogelijkheden wat er met de beelden mag gebeuren.

Daar is juist DRM voor ontwikkeld, zodat het eigendom van de eigenaar blijft.

Auteursrecht film - Advocaat voor Auteursrecht.nl

JosBronsv

Level 3
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tja, niet dus. Zelfs je eigen opnames van programma's hebben maar een zeer beperkte houdbaarheid voor ze door Ziggo van hun servers worden gewist. Want anders moeten ze er nog een nieuw data centrum bij bouwen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.