WSParkstad

Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Idee: Maak een kabel modem met een 4G Vodafone backup verbinding.

Goedendag,

Zoals men kan zien ben ik een zakelijke klant, een zeer veel eisende klant ivm data die uptodate moet zijn, oude weer data heeft men niks aan en ja elke minuut gaan hier update's het modem uit richting de server zodat bezoekers de meest actuele weer gegevens zien.

DUS elke minuut storing of onderhoudt is voor mij een grijze haar erbij, kan hier moeilijk mee overweg en ja ook ik weet onderhoudt is onderhoudt en ja we gaan ook niet elke dag graag naar het werk maar gaan toch, dus kan er wel mee leven hoor 😉

Maar goed, vandaag kreeg ik weer een mail wat betreft onderhoudt 5 september, top dat men dit verricht aangezien ik die nacht op blijf om te checken of alles goed gaat, hier stoppen sommige programma's wel eens als er geen update verstuurd kan worden en die ik dan weer handmatig moet activeren als er verbinding is echter het moet toch ook mogelijk kunnen zijn om een modem te verkrijgen waar zowel Cable als 4G in zit en ja dan de 4G van Ziggo zelf zodat bij onderhoudt kabel of netwerk de verbinding automatisch wordt overgenomen door 4G, zei het dan wel langzamer, maar er is verbinding toch en dat is voor aansluitingen die bijvoorbeeld een zeer actieve webserver moeten voorzien van data toch wel belangrijk en tevens blijf de telefoon ook werken.

Dit zou toch een gemakkelijk stap kunnen zijn voor Ziggo om zich nog beter te kunnen onderscheiden van een top service voor zakelijke klanten die echt niet zonder kunnen, ook niet in de nachtelijke onderhoud uren.

EN ja daar betaal ik graag voor, het moet gewoon een echte 24/7 verbinding zijn, of kabel of 4G

Mijn advies Ziggo, ga dit eens uitpluizen, dit is een gat in de markt om meer zakelijke klanten te krijgen en wie weet ook particulieren.

Ik zeg doen: nieuw modem met Cable & 4G die automatisch de snelste verbinding kiest zonder storing.

We leven toch in 2018 waar dit eigenlijk toch standaard zou moeten zijn 😉

Met een vriendelijke weer groet en Ziggo gebruiker,

WSP

Weerstation-Parkstad.nl
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Of zelf een router achter het modem zetten met een 4 G dongel er in die als backup werkt ?
Modem wel in bridge hebben staan.

En waar is Parkstad ?? leuke site overigens 😉

Bekijk in context

15 Reacties 15
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik denk dat je het beste even met de zakelijke helpdesk kunt overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Of zelf een router achter het modem zetten met een 4 G dongel er in die als backup werkt ?
Modem wel in bridge hebben staan.

En waar is Parkstad ?? leuke site overigens 😉
WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Ronihd wrote:
Of zelf een router achter het modem zetten met een 4 G dongel er in die als backup werkt ?
Modem wel in bridge hebben staan.

En waar is Parkstad ?? leuke site overigens 😉


Dat ik daar niet zelf op gekomen ben, dus effe Googlen hoe en wat maar ja liefst natuurlijk alles bij een waar men dan ook support op heeft daarom eigenlijk die gedachten.

Maar bedankt voor de reactie en wie weet misschien leest Ziggo wel mee en denken van ja geen gek idee 😉

Nogmaals mijn dank.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Yes!! Eindelijke een weerpraatje 🙂 Ik ben helemaal fan! Zeker als het over thermiek gaat smul ik van meteo! Bij deze een warm welkom op onze Community WSParkstad.

Wanneer er onderhoud is dan gaan zowel een zakelijke als een consumenten lijn offline. Onze zakelijke tak heeft wel 4G oplossingen om nooit meer offline te zijn in die gevallen. Waarschijnlijk zoek je echter iets wat bedraad werkt met je server thuis. Dat is een uitdaging! Ik hoop dat je hier veel tips krijgt.
WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo @All en @Anne H

Inmiddels opgelost met een heel fijne oplossing van Ziggo/Vodafone.
Zakelijk heeft namelijk, en wie weet is het al bekend bij jullie een Backup met een 4G data kaartje.
Nu heb ik het geluk dat ik een Draytek heb draaien waar meerdere ISP op aangesloten kunnen worden, namelijk zeer belangrijk voor mij wat betreft aanleveren data weer.
Daar zit Ziggo op en T-Mobile en nu dus ook na het aanschaffen van een USB Stick 4G ook het backup kaartje van Ziggo/Vodafone.
Het fijne van de Draytek router is ook dta men het zo kan instellen dat de 3e ISP een backup is en dus pas gebruikt wordt als Default ISP weg valt, nou perfecte oplossing en denk ook zeker voor andere zakelijke klanten.

Vraag is alleen van dez ekant, hoeveel Data er op dat 4G kaartje te gebruiken is?

Maar super oplossing, zou men dan toch geluisterd hebben of puur toeval dat mijn bericht zich gekruist heeft met plannen van Ziggo/Vodafone 😉

Helaas valt de vaste verbinding van Ziggo hier nog regelmatig weg en ander IP adres maar daar zal aan gewerkt gaan worden dat dit probleempje zich ook oplost en dan is in mijn ogen Ziggo wel de betere ISP met deze mogelijkheid wat betreft uitval Ziggo en dan automatisch overgenomen wordt en ja werkt goed.

EN ja daar kom ik weer, nu hopen op een snellere upload, dat zou nog de enige keuze zijn om over te stappen naar andere ISP via Glasvezel, maar ja of die Glasvezel hie rooit komt is maar een ?

Ondanks de storingen op de lijn die e rmomenteel zijn toch tevreden met Ziggo.

Marcel.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi, goedemiddag!

Leuk dat je dit nieuws hebt meegekregen, je was je tijd destijds ver vooruit 😉 Ook top dat je inmiddels zo'n kaartje hebt!

Als je deze simkaart gebruikt in combinatie met een Vodafone mobiele wifirouter, dan kun je tot 15 apparaten tegelijk verbinden. De wifirouter creëert een wifi-netwerk waarmee je tot 150 Mbit/s downloadt en tot 50 Mbit/s uploadt. 

Wel naar dat deze back-up soms nodig is. Een stabiele verbinding is immers -helemaal in deze tijden- erg belangrijk. Ik begrijp uit je bericht dat - om die stabiele verbinding te realiseren- hier vervolgstappen over zijn afgesproken?

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@All,
Heb het modem eens normaal laten zetten en werk nu dus via DMZ en krijg ik het gevoel dat het beter is, natuurlijk zie ik nu geen wegval in de Draytek router aangezien dat het IP nu van het modem komt en niet direct van de Bridge mode.
Dit is wat die nu laat zien en maka ik mij toch ongerust over de laatste regel, hoog getal weet niet of dat dit normaal is.

Mvrgr,

Marcel.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat laatste kanaal zou in de laatste kolom eveneens 0 moeten aangeven. Blijkbaar is er daar nog sprake van ruis. Ik zie vooralsnog geen afwijkingen die dit bewerkstelligen.

Misschien dat @tobiastheebe hier nog ideeën over heeft, indien online. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

CID 32 springt er zeker uit qua CER c.q. (un)correctable RS errors. Het ziet er niet uit als instraling van 4G gezien het alleen dit specifieke kanaal is. In mijn monitoring topic werd laatst hetzelfde gemeld. Heb wel een idee, misschien dat er ergens nog een component in gebruik is dat ontworpen is voor frequenties tot 862 MHz, CID 32 zit daar vlak tegenaan.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zo kan het er  dus ook uitzien.Zo kan het er dus ook uitzien.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31054Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

20210919-01.PNG

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Om misverstanden voor te zijn;  de schermafbeelding in mijn eerdere reactie betreft de connectbox Giga, echter zonder Giga abonnement.

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo tobiastheebe,

Bedankt voor de info, zijn inderdaad nog anderen dingen die hier draaien en wel een IoT gateway en een weerstation die ook ongeveer op deze band draaien en heb vermoeden dta het daar vandaan komt, helaas beide niet uit te zetten ivm met de service en mijn eigen weerstation site.

Mmmmm zou inderdaad jammer zijn, jammer bedoelt in die zin dat het einde zal worden voor Ziggo als de Fiber gelegd gata worden binnen kort, het straalt dan alleen in op Ziggo want T-Mobile thuis VDSL geen problemen, alleen bij Ziggo en T-Mobile gaat hier deze maand Fiber leggen.

Maar ben en blijf een trouwe gebruiker van Ziggo, al jaren, eerst @Home

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat zou natuurlijk zonde zijn, @WSParkstad
Gezien het verhaal al een aantal jaar loopt en jouw laatste bericht bijna een jaar geleden is, ben ik benieuwd naar wat je precies ervaart. Kun je dit eens uitleggen? 
Eventueel kun je signaalwaarden opnieuw sturen en kunnen we @KBX458 of @tobiastheebe vragen om deze nogmaals onder de loep te nemen. 

WSParkstad
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Jiri,

Ja loopt al in de term maanden en wie weet jaren, wete het niet precies meer maar speelt al langer.
Ook al enkele monteurs hier geweest en ja een nieuwe AOP zou wel eens de situatie veranderen maar dat mag ik zelf betalen +-750 euro en ja dat ga ik dus niet doen, niet voor ene klein klusje want weet zeker dta het binnen max 2 uur geklaard is, aangezien zich alles afspeelt in klein gebiedje, 1 meter bij 1 meter en 60cm diep en ook meteen nieuw punt om naar binnen te boren en daar direct de AOP te maken, maar goed heb altijd gehoopt en gebedjes verricht van aub laat snel Fiber komen, dan bespaar ik die 750 euro en het is ergens binnen gekomen of heb gewoon geluk gehad hahahaha.

Het is een lang verhaal.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic