upchetnietmeerz

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Huishoudelijke apparaten met wifi aansluiten op Connectbox.

Onlangs heb ik 9 apparaten met WiFi aansluiting via mijn Connectbox lopen. In het begin viel mijn internetverbinding, zowel via de kabel als WiFi helemaal weg, het modem/router raakte overstuur. Ziggo en ik kwamen er niet achter. Monteur langs geweest Connectbox omgeruild. Niets hielp. Uiteindelijk zelf de oplossing gevonden. Vraag de poorten die voor de apparaten open moeten op bij de fabrikant (vaak TCP 80, 8080, 443 en UDP 123) In het beheer menu van de router ga je naar Port Triggering daar dien je de poorten toe te voegen, en voila! Het is altijd handig om het modem voor dat je dit doet te resetten en nadat alle instellingen zijn gedaan het daarna opnieuw op te starten (niet resetten)
3 Reacties 3
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5659Posts
  • 596Oplossingen
  • 3056Likes

Goedemorgen upchetnietmeerzitten,

Tof dat je deze tip met ons deelt en super om te lezen dat dit bij jou voor de oplossing heeft gezorgd! Dankjewel 🙂
ShelLuser

Level 8
Expert
  • 225Posts
  • 10Oplossingen
  • 77Likes

Voor alle zekerheid wil ik wel even een punt van aandacht delen... let altijd goed op bij port forwarding (of triggering) dat de apparaten binnen je netwerk goed beveiligd zijn en ook de laatste updates hebben ontvangen. Het (deels) openzetten van je netwerk kan altijd risicos met zich meebrengen. Immers: als jij bij je apparaten kunt komen, dan kunnen anderen dat theoretisch ook.

Hou me ten goede: ik ga hier zeker niet beweren dat er hier enorme lekken zijn ontstaan, maar het is wel een gegeven om in het achterhoofd te houden.
upchetnietmeerz
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat wel belangrijk is om te weten is dat wanneer je diverse apparaten van 1 fabrikant aansluit, die apparaten, in mijn geval, van dezelfde poorten gebruikmaken. Dat betekent dat port forwarding in dat geval niet mogelijk is omdat je dan maar 1 apparaat kunt toevoegen, je moet dan dus gebruik maken van port triggering.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.