RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hogere upload of meer HD kanalen?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ontluisterend-ziggo-weet-nog-niet-wat-het-met-ruimte-analoge-radio-ga...

 

Dit blijkt uit een bijdrage van VodafoneZiggo-woordvoerder Gerjan van der Laan in het NPO Radio 1-programma Blok&Toine. Op de vraag of de bandbreedte van analoge FM-kabelradio wordt gebruikt voor het verhogen van de uploadsnelheid van internet was het opvallende antwoord van de woordvoerder: "Wij zijn nu intern aan het kijken wat we gaan doen met die beschikbare ruimte."

 

Ik ben geen fan van deze website maar dit is wel weer tenenkrommend iets uitschakelen en nog geen plannen wat de volgende stap is?

 

Kleine poll

Hogere upload of meer HD kanalen?

 

80 Reacties 80
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@RoWi.  Ik snap je helemaal en goed punt en ben benieuwd, zit zelf ook op GigaNet te wachten onze Analoog TV was in Februari en sinds 2 augustus de Radio. Het zal hier 2022 worden want Alkmaar is oud UPC en wij zijn Ziggo multikabel gebied en ik denk eerst dat deze samen gevoegd worden en dan GigaNet wel geheel in Langedijk en omgeving worden uitgerold.

 

Zaanstad is ook oud UPC en die zal ook weer worden samengevoegd met oud Ziggo gebied en dan wordt het ook denk ik alles 1 moet worden.

 

@sebas14  ik moet je antwoord schuldig blijven, @Bert  weet veel meer over deze berichten dan ik, ik laat het liever aan hem over.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@RoWi. @Dave!   ik bedoel alleen aan te geven dat Ziggo de frequentieband beter kan indelen. UPC in Zwitserland kan nu niet hoger dan 100Mbps upload ivm analoge radio die er nu op zit. Daarom verbaasd het me waarom Ziggo nu blijft steken bij 50Mbps uploadsnelheid.

Als straks Ziggo analoge radio helemaal heeft uitgeschakeld kan Ziggo makkelijk naar een veel hogere uploadsnelheid dan UPC. Dat moet zeker een grote stap richting de 1Gbps kunnen.

 

Ook met de 45 Digitale TV transportstreams die UPC in Zwitserland heeft, dat Ziggo hier ook makkelijker kan uitbreiden. Ziggo heeft er nu 35. Allebei kabelboeren en gebruiken allebei Docsis 3.1, coax en dezelfde apparatuur. 

En UPC gebruikt zelfs IPTV met tientallen TV zenders. Loopt Ziggo hier nou achter of is de wil er gewoon niet.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt er in alles sterk op dat de Fupc gebieden sneller en eerder zijn of worden omgezet dan de Fziggo gebieden. Ik heb geen gigabit nodig wat ik wel vreemd vind onze provincie hoofstad Utrecht (blijkbaar fupc zie kaart) was test gebied en eerste uitrol van Giganet/Gigabit, de rest van de provincie Utrecht wat zover ik weet Fziggo is, is bij mijn weten in geen of weinig gemeenten Gigabit bestelbaar.  In ons buurdorp Fupc en Gelderland is het al wel leverbaar. Als mijn redenatie klopt wat gebaseerd is op de berichten op VodafoneZiggo.nl  zal in Alkmaar en Zaanstad vermoedelijk sneller Gigabit bestelbaar zijn dan Langedijk.

 

Ps in Amersfoort en omgeving is het al wel bestelbaar wat betreft de provincie Utrecht.

 

aea1dced-832d-49f0-875a-d476f5ce94e8.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@RoWi. "Waar het nu om gaat wat gaan we er in 2022 van merken dat zou toch bekend moeten zijn ondertussen?"

 

Natuurlijk is dat bekend, je gaat als bedrijf geen tig miljoen uitgeven als je niet weet waarvoor, maar je weet ook dat Ziggo zeer beperkt is in de communicatie en pas iets laat weten als het er werkelijk is en ook heel vaak pas daarna.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. "Waar het nu om gaat wat gaan we er in 2022 van merken dat zou toch bekend moeten zijn ondertussen?"

 

Natuurlijk is dat bekend, je gaat als bedrijf geen tig miljoen uitgeven als je niet weet waarvoor, maar je weet ook dat Ziggo zeer beperkt is in de communicatie en pas iets laat weten als het er werkelijk is en ook heel vaak pas daarna.


Kijk en dat kan klanten kosten. Ziggo loopt naast andere zaken momenteel ook twee of drie stappen achter met informatie voorziening dat kan en moet veel beter. Het gaat al iets beter sommige aankondigen staan eerder hier dan in de media en zo hoort het. Beperkt is nog veel te vriendelijk, uitgedrukt. Ik weet dat het bij de groene provider ook niet altijd even vlot ging op dat punt, echter momenteel net iets beter.

 

Als het bekend is dan is het antwoord in dat interview echt vreemd. Tenzij dit met andere diepliggendere redenen te maken heeft. Formuleer het dan anders een woordvoerder zou toch goed moeten zijn met woorden.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Ik denk dat aankondigingen van vernieuwingen beter als eerste aan media bekend gemaakt kunnen worden. Het bereik is veel groter en de de mededeling is dus ook veel efficiënter. Hier plaatsen is natuurlijk goed en nodig maar je bereikt zeker niet alle klanten. Het is op 3,8 miljoen slechts een heel beperkte groep. De meeste geregistreerde gebruikers zijn hier alleen als ze een vraag hebben of storing ondervinden maar zeker niet om informatie op te snuiven. Daar gebruiken ze Google voor. En juist de media die vaak over Ziggo publiceren komen bij een dergelijke search bovenaan de zoekopdracht te staan.

 

Met de strategische keus de media als eerste te informeren bereik je ook niet alleen Ziggo klanten maar ook Nederlanders die diensten bij concurrenten kopen. In de huidige levende markt is het van groot belang om ook niet eigen klanten te informeren om hen tot een eventuele overstap te verleiden. Je ziet duidelijk dat Ziggo de laatste anderhalf jaar het op dit punt minder sterk doet. En dat is dan ook in cijfers terug te zien.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar ben ik het in grote lijnen wel mee eens, de aankondigingen zijn wel gedaan in de media.  De details die ik nu mis aangaande het traject, dat kan prima eerst via de eigen kanalen of minstens tegelijk. 

Helaas is de in het start bericht genoemde site ondanks het nivo van schrijven toch wat  vaak het eerst boven komt drijven, dat zal je ook bedoelen, nog voor de iets serieuzere websites zover we Tweakers serieuzer kunnen en mogen noemen.

 

Nu betreffende de informatie voorzienig ongeacht hoe ons dit bereikt. 

Laat ik het zo schetsen ik zal op dit moment bewust niet voor Gigabit via Ziggo kiezen punt 1 vanwege de idioot lage upload vergeleken met de download en punt2 het niet weten welke upload we mogen verwachten. Nogmaals dat analoge TV en de FM uit gaat vervelend  dat is niet anders maar wat daar tegen over staat is een heel groot mysterie. Wil je klanten houden of nieuwe klanten trekken lijkt het mij dat je daar duidelijker in bent. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@RoWi. schreef: "Beperkt is nog veel te vriendelijk,"

 

Daarom schreef ik: "maar je weet ook dat Ziggo zeer beperkt is in de communicatie"

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. schreef: "Beperkt is nog veel te vriendelijk,"

 

Daarom schreef ik: "maar je weet ook dat Ziggo zeer beperkt is in de communicatie"


Zelfs dat is nog te aardig, maar dat is mijn persoonlijke opvatting.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Regel 1 in communicatie is, wees eerlijk ook al zijn de druiven nog zo zuur. Direct gevolgd door regel 2, behandel je klanten als volwassenen die op gelijk niveau staan. 

Gaan we even terug naar het begin van dit topic. Een woordvoerder die op landelijke radio met een bereik van meer dan een half miljoen luisteraars zegt dat analoge radio wordt uitgeschakeld maar dat men een half jaar na het begin nog niet weet wat met de ruimte die vrijkomt wordti gedaa. En dat terwijl de presentatrice zich goed in het onderwerp heeft Ingelezen en zelfs nog de voorzet van hogere upload geeft. 

Laat ik het zo zeggen, het zou te triest voor woorden zijn als Ziggo nu nog niet weet wat met deze ruimte wordt gedaan. Dat is ook niet zo. Iedereen met een beetje verstand van de materie, en onder de half miljoen luisteraars zitten tienduizenden die dit hebben, weten dat deze ruimte voor hogere upload gebruikt gaat worden. Dat is ook makkelijk te onderbouwen. De uitrol van Gigabit bij Ziggo is een blauwdruk van Telenet. En daar is na uitschakelen analoog de upload omhoog gegaan. 

Het leermoment van dit alleszins, neem je bestaande en mogelijk toekomstige klanten serieus.

 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat was of is de insteek van dit topic, als ze  het bij VodafoneZiggo nog niet zeker weten dan moeten wij ze maar helpen.

Verder is het heel ongeloofwaardig dat die roadmap er nog niet zou zijn, dat komt op mij over dat die woordvoeder om mogelijk dieper liggende redenen er niks specifieks over kon/mocht zeggen. Er moet nu echt wel bekend zijn hoe zeg per juli 2022 de abonnementen er uit gaan zien met name de upload bij gigabit abonnementen. Als dat niet zo is .... nou ja, laat ik dat maar niet opschrijven.

 

Off topic Ziggo heeft wel veel woordvoerders in dienst, of het verloop voor die functie is heel groot ik zie best veel namen voorbij komen de afgelopen 1 a 2 jaar. Gevonden 6 stuks elk een eigen gebied.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Ik kan blijkbaar al een tijdje om naar een 1Gb abonnement. Die keuze zie ik als ik bij mijn postcode kijk (omgeving Den Bosch). Er is echter geen brief of email geweest om mij daarvan op de hoogte te brengen. 

Ik zie ook nog geregeld een aantal Ziggo bussen bij de wijkcentrale staan. Het kan ook een hangplek zijn natuurlijk. Na weken zou een ombouw toch wel klaar kunnen zijn. 

Communicatie is niet het sterkste punt. Dat klopt. Tenzij het om prijsverhogingen gaat. Die kun je niet missen.

V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Denk dat Ziggo best wel weet waar ze waar ze de bandbreedte voor willen gebruiken, maar dat ze tevens alle opties nog open willen houden. Als ze het zeggen willen mensen dat het nu gebeurd. Ook als ze het zeggen kunnen mensen klagen dat zij de dupe zijn van voordeel voor anderen. Als er een tijdje tussen zit zullen ze dat veel minder doen,omdat ze al gewenst zijn aan de verandering.

 

Ook de prijsverhogingen moesten we horen in de media, en kwam Ziggo pas op het laatste moment met de volledige informatie.

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Meer HD kanalen!

RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

van mij mag de upload flink omhoog, dat is veels te laag

RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Hogere uploadsnelheid: 300/300 zou mooi zijn (minimaal). TV is meer van hetzelfde, geen behoefte aan - of dit nou in 4K is of niet. 

RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Inmiddels weer paar maanden later, is er iets meer bekend? Geruchten (of beter: feiten) over tijdspad? Ik kan/wil niet 'eeuwig' blijven wachten op een hogere uploadsnelheid. 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Ik ben waarschijnlijk net als jij een eenvoudige klant van Ziggo. Ga er maar van uit dat als er iets gaande is in de richting van een uitrol dit door ZIGGO uitgebreid in de media wordt gecommuniceerd.  Dus nee, helaas.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
  • Hou maar rekening met het volgende:

Uitschakeling analoge radio voltooid: 1ste kwartaal 2022

Verhoging uploadsnelheid: 4de kwartaal 2022

 

  • Afleiding van het volgende:

Uitschakeling analoge TV voltooid: april 2021

Uitbreiding HD Regionale TV zenders: november 2021**

 

**Sinds april 2021 zitten de TV kanalen bij alle klanten op een nieuwe frequentie.

Regionale TV zenders sinds vandaag allemaal in HD, allemaal op dezelfde frequentie blijven zitten en ongeveer dezelfde bandbreedte dus nauwelijk meer gebruikt.

Conclusie: Ziggo heeft 7 maanden liggen slapen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@sebas14 schreef: "Conclusie: Ziggo heeft 7 maanden liggen slapen."

 

Ik vermoed dat die achterstand is opgelopen door de lockdown toen de ombouw van alle straatkasten en wijkkasten en andere werkzaamheden een aantal maanden heeft stilgelegen, zoals ook gemeld door Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic