RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hogere upload of meer HD kanalen?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ontluisterend-ziggo-weet-nog-niet-wat-het-met-ruimte-analoge-radio-ga...

 

Dit blijkt uit een bijdrage van VodafoneZiggo-woordvoerder Gerjan van der Laan in het NPO Radio 1-programma Blok&Toine. Op de vraag of de bandbreedte van analoge FM-kabelradio wordt gebruikt voor het verhogen van de uploadsnelheid van internet was het opvallende antwoord van de woordvoerder: "Wij zijn nu intern aan het kijken wat we gaan doen met die beschikbare ruimte."

 

Ik ben geen fan van deze website maar dit is wel weer tenenkrommend iets uitschakelen en nog geen plannen wat de volgende stap is?

 

Kleine poll

Hogere upload of meer HD kanalen?

 

80 Reacties 80
V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@Bert "betaald niet meer voor sneller internet"

Ziggo heeft aangegeven dat ze de prijsverhoging nodig hebben voor het verhogen van de internetsnelheid.
De klanten met het snelste internet betalen echter significant minder.

Dus je claim is niet terecht!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nee hoor 

 

 

Onlangs heb ik een ‘gratis’ snelheidsverhoging gekregen waar ik niet om heb gevraagd, waarom volgt er nu dan alsnog een prijswijziging?
De prijswijziging staat los van individuele activiteiten of innovaties, zoals de snelheidsverhoging, maar is gebaseerd op ons totale beleid om onze netwerken stevig en stabiel te houden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@V.Deen  schreef:

@Bert "betaald niet meer voor sneller internet"

Ziggo heeft aangegeven dat ze de prijsverhoging nodig hebben voor het verhogen van de internetsnelheid.
De klanten met het snelste internet betalen echter significant minder.

Dus je claim is niet terecht!


Betalen klanten met sneller internet minder?

Was dat maar waar of er gaat bij mij iets fout met de factuur.

Ik betaal toch echt meer dan mensen met een lagere internetsnelheid.

V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Woordvoerder van Ziggo:
Volgens Farisa el Moussaoui, woordvoerder van Ziggo, is de investering in de digitale infrastructuur de reden voor de prijsverhoging. ,,Er worden steeds hogere eisen gesteld aan het netwerk. Het datagebruik blijft explosief groeien, we maken op steeds meer apparatuur tegelijkertijd gebruik van het netwerk en de vraag naar veiliger internet blijft toenemen. Om de hoge eisen voor de toekomst te blijven waarborgen, is investeren in ons netwerk noodzakelijk.”

 

Steeds hogere eisen, lees "sneller internet (zoals streamen van 4K)" en "zwaardere belasting van servers door hogere datastreams bij hogere snelheden".
Mag duidelijk zijn dat deze noodzaak dit niet komt door de gebruikers die daar geen gebruik van maken maar wel meer moeten betalen, terwijl de gebruikers die er wel gebruik van maken minder betalen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"terwijl de gebruikers die er wel gebruik van maken minder betalen."

 

Ik snap nog steeds niet dat mensen die er wel gebruik van maken, minder betalen.

Met een hoger internet abonnement, betaal je meer.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@MR_CHIP  snelheidsverhoging staat los van de prijswijziging

 

Je kan er elk jaar wel vanuit gaan rond juni/juli dat je bericht krijgt dat de prijzen veranderen, omhoog of gebeurt soms dat iets goedkoper wordt, bij toeval was het GigaNet Internet.

 

In 2014 wegens verhuizing van UPC naar Ziggo gebied als klant, heb ik op 2020 na elk jaar een verhoging gehad.

 

Zoals @Bert  al zegt, wil je kwaliteit dan betaal je er ook voor, je krijgt het niet voor niks deze dagen. En die verhogingen worden weer gestoken in het onderhoud en aanschaf. 

V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@Bert

minder betalen = prijsverlaging

zelf gebruik ik hetzelfde als eerder en heb een prijsverhoging gekregen
apparatuur in de straat is verouderd en wordt niet vervangen
deze apparatuur was gevoelig voor temperatuur (versterkingsfactor ging driften)
inmiddels is dit probleem niet meer actueel omdat Ziggo de compressie van tv heeft verhoogd waardoor mijn TV het signaal niet meer kon verwerken, dus van de ruis op het signaal heb ik geen lastmeer omdat ik niet meer met mijn eigen apparatuur kan kijken
met de laatste aanpassing komt BBC 1 en 2 te vervallen,
dus ik betaal meer (prijsverhoging) en krijg minder!

Maar ik begrijp dat jij en Dave in dienst van Ziggo werken!?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@V.Deen "apparatuur in de straat is verouderd en wordt niet vervangen"

 

Na 6 jaar is Ziggo bijna klaar met het vervangen van de binnenkant van 380.000 straatkasten en wijkkasten voor de mogelijkheid van meer en betere kwaliteit TV en snellere upload en download van het internet.

 

"met de laatste aanpassing komt BBC 1 en 2 te vervallen,"

Als het goed is, dan zijn die nu op een ander kanaal te zien.

 

"Maar ik begrijp dat jij en Dave in dienst van Ziggo werken!?"

Ik begrijp niet waar je die indruk vandaan haalt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

In mijn geval helemaal niks meer bij Ziggo in de nabije toekomst. Het is een beetje met gemengde gevoelens maar ik was het wachten zat en heb ingetekend op de nieuwe abonnementsvorm bij Delta. 1000/1000 voor 45 euro/mnd. Ik ben erg lang klant geweest bij Ziggo maar het verschil wordt gewoon echt te groot. TV kijken en radio luisteren heb ik reeds werkend via de Apple TV, vaste telefonie gaat ook de deur uit.

 

Na de vakantie gaan de mannen verder met graven hier in het dorp dus ik hoop snel over te gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Yoshi ik geef je geen ongelijk als die mogelijkheid langskomt.

Veel internetplezier gewenst.🙂

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is gewoon een feit dat alle Vodafone en Ziggo klanten mee betalen aan het Giganet project. De Kabel TV klanten merken hier het minste van ondanks dat ook daar de prijs omhoog is gegaan.

Feit is ook dat de abonnements prijs voor Gigabit omlaag is gegaan dat was geen toeval maar pure marketing. Voor de overige klanten komt dit inderdaad over alsof deze groep betalen om het Ziggo mogelijk te maken snellere abonnementen te kunnen verkopen. dat voelt niet goed.

 

Onderhoud van het netwerk zijn gewoon bedrijfskosten, investeringen en verbeteringen om hogere snelheden te kunnen verkopen hoort ook gewoon bij de bedrijfsrisico's. Daar hoeft echt niet direct de prijs jaarlijks  voor omhoog, uiteraard is Ziggo geen stichting zonder winstoogmerk daar is verder niks mis mee. Zolang de kosten van het abonnement maar opweegt ten opzichte van het product, eerlijk gezegd is die prijsgrens voor mij nu wel bereikt.

 

Dat er meer kan of mogelijk wordt betekend niet dat dit ook gebeurd, of dat alle klanten daar iets van merken.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@V.Deen 

zag dat @Bert  al keurig antwoord had gegeven.

Ik wilde netjes zeggen we helpen de klant helpt klant op de community geheel vrijwillig.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. "Voor de overige klanten komt dit inderdaad over alsof deze groep betalen om het Ziggo mogelijk te maken snellere abonnementen te kunnen verkopen. dat voelt niet goed."

 

Iets voelen is iets anders dan de werkelijkheid.

 

"Onderhoud van het netwerk zijn gewoon bedrijfskosten, investeringen en verbeteringen om hogere snelheden te kunnen verkopen hoort ook gewoon bij de bedrijfsrisico's."

 

Ook salarissen en gebruiksmaterialen en onderdelen verhogen ook in prijs, dat is geen ondernemersrisico, ondernemersrisico dat zijn onverwachte gebeurtenissen, dus is het logisch dat deze verhoogde kosten meegerekend worden in de verkoopprijs.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Stijgende loonkosten is reguliere inflatie daar heb ik alle begrip voor dat dit wordt door berekend, aan de andere kant dan maar iets minder winst.

 Driekwart van de laatste prijsverhoging was de inflatie, volgens dit topic. Dat betekent dat een kwart naar overige investeringen is gegaan, en het betekent ook dat een bepaalde groep klanten geen inflatiecorrectie heeft gekregen. 

Het blijft krom hoe je het ook went of keert.

 

V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@Bert
Begrijp je nu waarom ik me afvroeg of je op een of andere manier beloning van Ziggo krijgt.
Je bent een prijsbeleid (en service) aan het verdedigen die niet rechtvaardig verloopt.


Dat Ziggo de prijsverhoging niet haalt bij de groep die het meest profiteert van de investeringen,is logisch!
Het is concurrentie, de hoge snelheidsklanten zullen snel omschakelen naar de concurrent als dat mogelijk is. KPN heeft de prijzen verlaagd voor de hoge snelheidsklanten, dus Ziggo moet volgen. Maar zeg dat gewoon eerlijk, zowel Ziggo als jij! Bijkomend feit is dat de lage snelheidsklanten minder geneigd zijn om te switchen.

Aan het eind van het jaar zal ik kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hopelijk komt glasvezel van Delta snel in mijn buurt beschikbaar (verwacht van niet). 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@V.Deen Delta is flink bezig de kans is zeker aanwezig, en als het interresant genoeg is kan het maar zo gebeuren dat KPN Netwerk NL met glas komt.

 

Ook voor klanten met een lagere snelheids noodzaak kan het lonen af en toe te vergelijken. Zeker op TV gebied begint Groen weer intressant te worden, al ben ik niet helemaal blij met bepaalde veranderingen 1-3 jaar geleden. Mede daarom zit ik nu bij Oranje zo is er altijd wel iets aan te merken.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Als Ziggo t.o.v. van glas een beetje concurrerend voor de dag wil komen m.b.t. de upload snelheid, laten ze dan de internet pakketten minimaal een down/up verhouding geven van  5:1 en dan hoeft er direct niet de huidige download snelheden voor omhoog. 

Het zal er wel niet van komen, want Ziggo is er oh zo bang voor dat er dan weer klanten zijn die hun internetpakket laten downgraden wat Ziggo dan weer minder inkomsten oplevert. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Buurman  schreef:

Als Ziggo t.o.v. van glas een beetje concurrerend voor de dag wil komen m.b.t. de upload snelheid, laten ze dan de internet pakketten minimaal een down/up verhouding geven van  5:1 en dan hoeft er direct niet de huidige download snelheden voor omhoog. 

Het zal er wel niet van komen, want Ziggo is er oh zo bang voor dat er dan weer klanten zijn die hun internetpakket laten downgraden wat Ziggo dan weer minder inkomsten oplevert. 


Ik denk dat je behoorlijk in de buurt komt met 5:1.

Ziggo heeft niet voor niets alles in alle kasten vervangen gedurende de laatste 6 jaar, die investering kan niet zonder reden gedaan zijn, je gooit niet zomaar tig miljoen euro over de balk, daar moet iets mee gebeuren om het terug te kunnen verdienen en gezien de concurrentie zal dat als eerste de upload moeten worden.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@Buurman  schreef:

Als Ziggo t.o.v. van glas een beetje concurrerend voor de dag wil komen m.b.t. de upload snelheid, laten ze dan de internet pakketten minimaal een down/up verhouding geven van  5:1 en dan hoeft er direct niet de huidige download snelheden voor omhoog. 

Het zal er wel niet van komen, want Ziggo is er oh zo bang voor dat er dan weer klanten zijn die hun internetpakket laten downgraden wat Ziggo dan weer minder inkomsten oplevert. 


Ik denk dat je behoorlijk in de buurt komt met 5:1.

Ziggo heeft niet voor niets alles in alle kasten vervangen gedurende de laatste 6 jaar, die investering kan niet zonder reden gedaan zijn, je gooit niet zomaar tig miljoen euro over de balk, daar moet iets mee gebeuren om het terug te kunnen verdienen en gezien de concurrentie zal dat als eerste de upload moeten worden.


Zeker voor de klanten met de hogere download abonnementen zal de upload omhoog moeten. Als het Giga abonnement op 100 up blijft steken dan zijn die abonnementen nog te duur, 1000/250 of beter 1000/500 zijn acceptabeler.

 

Als klant met 75/10 blijven meer HD kanalen de voorkeur houden, maar ik gun uiteraard alle klanten waar voor hun centen.

 

Punt blijft door de manier waarop de kosten verhogingen zijn/worden gebracht moet Ziggo dit voor elke klant zinvol maken, niet alleen voor de Internet Max en Giga klanten, kortom als beiden kan moet in mijn optiek eigenlijk ook beiden gebeuren. Dat betekend wat mij betreft ook de KabelTV klanten meer HD zenders dan wat nu wordt geboden.

 

Vanuit Ziggo bekeken is de upload markt technish belangrijk, maar vergeet niet de klanten waar je mede groot door bent geworden, dat is toch echt TV beloon ook de klanten waar je jaren aan hebt verdient scheep die niet af met 4 HD kanalen.

 

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

@RoWi. En dat is precies het punt; als je niet kan concurreren met de rest dmv de geleverde diensten, dan zal je moeten concurreren op de prijs. In de huidige markt, maar vooral vanwege wat er in het verschiet ligt in de markt gezien de rappe verglazing.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic