RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Hogere upload of meer HD kanalen?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ontluisterend-ziggo-weet-nog-niet-wat-het-met-ruimte-analoge-radio-ga...

 

Dit blijkt uit een bijdrage van VodafoneZiggo-woordvoerder Gerjan van der Laan in het NPO Radio 1-programma Blok&Toine. Op de vraag of de bandbreedte van analoge FM-kabelradio wordt gebruikt voor het verhogen van de uploadsnelheid van internet was het opvallende antwoord van de woordvoerder: "Wij zijn nu intern aan het kijken wat we gaan doen met die beschikbare ruimte."

 

Ik ben geen fan van deze website maar dit is wel weer tenenkrommend iets uitschakelen en nog geen plannen wat de volgende stap is?

 

Kleine poll

Hogere upload of meer HD kanalen?

 

80 Reacties 80
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@RoWi. Ik schaar dit onder dezelfde vorm van journalistiek als de Weekend, de Story, de Privé en de Party, niet geremd door enige kennis, kunde of inzicht woorden verdraaien en geen idee meer hebben waar je over schrijft.

Als je het over ontluisterend hebt, dan is dit ontluisterende journalistiek, zonder verder onderzoek en achtergrondkennis en blijkbaar zonder verdere hoor en/of wederhoor bij Ziggo zelf.

 

Ziggo meld dat ze intern aan het kijken zijn wat ze ermee gaan doen en TotaalTV maakt ervan dat Ziggo niet weet wat ze er mee gaan doen, dan heb je volgens mij, ook geen idee van de achterliggende techniek als TotaalTV zijnde en heb je je verder ook niet ingelezen over deze materie die volop te vinden is op het internet zoals het volgende:

 

Bert_0-1629306859370.png

 

 

Bert_1-1629306859365.png

 

 

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Ziggo heeft zo'n grote mond dat hun netwerk gelijkwaardig is aan glasvezelnetwerken. Dan moeten ze dat maar eens bewijzen door zowel een hogere upload en een flinke uitbreiding van het aantal HD zenders te realiseren. Maar ik ben bang dat het allemaal bluf is van Ziggo en dat we op beiden nog lang kunnen wachten. Ik raad iedereen dan ook aan niet voor Ziggo maar voor een glasvezelprovider te kiezen. Daarmee is veel meer mogelijk dan met het netwerk van Ziggo. Dus bij een glasvezelprovider zit je in de toekomst goed. Bij Ziggo is het nog maar zeer de vraag of de mogelijkheden die glasvezel nu al biedt ooit mogelijk zullen zijn. 

 

En ik ben het met Totaal TV eens dat een dergelijke uitspraak belachelijk is als je al zo achter loopt op internet en TV gebied.

 

Voorlopig loopt Ziggo zowel qua upload als qua HD zenders hopeloos achter op de glasvezel aanbieders. 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Bert ik heb nog niet naar het audio fragment zelf geluisterd, jij wel? Laten we ons op de bron baseren.

 

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/blok-toine/edc142a8-01ca-44b8-ae70-e93f6c498edf/2021-08-17-analo...

 

Kijken wat je ergens mee wil doen staat voor mij gelijk aan dit nog niet weten, je moet het doel voor die tijd al weten. Die roadmap zou er nu al moeten zijn.

 

Wil je ook antwoord geven op de vraag meer HD of hogere upload dat is namelijk de bedoeling van dit topic.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Gertjan Woudenb ook voor jou geen discussie gewoon antwoorden hogere upload snelheid of meer HD kanalen.

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

@RoWi. : Volgens mij ben jij net als ik geen beheerder van deze site. Dus is het niet aan jou om te bepalen wat ik hier post.  Als ik mijn mening wil geven doe ik dat. Het is niet aan jou daarover te oordelen!

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

 


@Gertjan Woudenb  schreef:

@RoWi. : Volgens mij ben jij net als ik geen beheerder van deze site. Dus is het niet aan jou om te bepalen wat ik hier post.  Als ik mijn mening wil geven doe ik dat. Het is niet aan jou daarover te oordelen!



Klopt, dat is je goed recht ik oordeel niet over je mening, de bedoeling van dit topic is puur om te zien wat meer leeft onder de community bezoekers, de upload of meer HD kanalen.

 

Ik zelf ben dan voor meer HD kanalen.

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Ik ben vóór meer HD/ 4K kanalen, al dan niet in HDR, upload interesseert mij niet zoveel.

Kan ook makkelijk als ze dit via iptv doen, zoals Love Nature.

amvih

Level 10
  • 384Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Hogere upload graag. De zenders die wij het meeste met ons gezin van vijf kijken zijn al HD, we hebben hier meer aan een hogere snelheid.

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Uiteraard ben ik voorstander van meer HD kanalen. Op dit punt loopt Ziggo hopeloos achter op de glasvezel aanbieders.

rick70

Level 10
  • 447Posts
  • 19Oplossingen
  • 210Likes

Meer HD kanalen! 📺  

Bijvoorbeeld CNN en Arte van SD naar HD. 

HGTV HD nieuwe zender. 

Buurman

Level 14
  • 977Posts
  • 49Oplossingen
  • 888Likes

Uiteraard meer HD zenders.....SD is onderhands een beetje middeleeuws geworden 😂

Anders er toch maar over gaan nadenken omdat onbenutte oranje kabeltje wat al enkele jaren in mijn meterkast zit gaan gebruiken.

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Meer upload.

Ondanks dat SD inderdaad iets van de middeleeuwen is en Ziggo qua HD zenders hopeloos achter begint te lopen t.o.v. de concurrenten.

Maar ik kijk erg weinig tv, want dat is tegenwoordig vaak 'meer van het zelfde' en vooral meuk, dan goed is.

Ik denk, dat vooral voor de 'kleinere' internet abo's relatief nog meer vertraagd worden, door die kleine upload. Misschien wel zo erg, dat men vaker voor een 'groter' internet abo kiest.
Nu heb ik met mij abo/internet snelheid niet te klagen, maar ik kan me voorstellen dat met 50/5 Mb het wel knijpen wordt met de upload. Waardoor uiteindelijk de gehele internet verbinding nog trager wordt, dan met 50Mb download noodzakelijk is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@RoWi.  schreef:

Wil je ook antwoord geven op de vraag meer HD of hogere upload dat is namelijk de bedoeling van dit topic.


Dit is toch een duidelijk plaatje?

 

Het kan dus allebei, een aantal SD kanalen wordt ook afgeschaald voor oudere mediaboxen.

Bert_1-1629319890814.png

 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

En hoe is dat een antwoord op de vraag, wat jij persoonlijk liever het eerst ziet gebeuren?

Het gaat niet om niets zeggende statistieken, het gaat om de wens van de klanten. 

Het blokje Digitale TV blijft gelijk zo te zien, het aantal mpeg2 kanalen wordt afgeschaald, dat zegt niks over SD en HD met Mpeg4 kan je ook SD doorgeven. Het beleid voor KabelTV lijkt niet te veranderen op gebied van HD kanalen, volgens de woordvoerders van Ziggo.

 

Kortom als VodafoneZiggo besluit, waarom dan ook, we kiezen voor één van beiden wat zou jij graag zien.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Deels kan ik de vraag naar meer upload wel begrijpen, dat hangt uiteraard samen met het gebruik.

Voor ons voldoet 50/5 nu 75/10 prima hiervoor hadden we 50/50 via glasvezel en merken geen verschil.

Waarom ik liever meer HD heb zit puur in de meest gekeken kanalen die 'nog' geen HD zijn.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3089Likes

Ik ben voor hogere upload. Om mijn 30 Mbit upload naar iets fatsoenlijks te krijgen moet ik het 1Gbit abonnement nemen. Ik heb geen idee wat ik met die 1Gbit moet. En 50 Mbit upload is nog steeds aan de lage kant.

 

Meer HD kanalen kan ook maar daar had je de radio band niet voor hoeven opofferen. Ik heb nu al geen Max tv abonnement. Zouden er meer HD kanalen komen dan plaatst Ziggo die wel weer in een duurder abonnement.

 

Voor mij zou 300/300 een mooi internet abonnement zijn.

Wat ik gelezen heb is dat er een soort 1000/100 internet zou komen na afschakelen van de radio band.

Als dat het einddoel is dan krijgt glasvezel mijn voorkeur.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

ik heb het giga pakket maarja de upload is nog wel erg traag ik zou al blij zijn als het inderdaad naar 1000/100 gaat 

V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Mijn upload word geknepen omdat ik het laagste snelheid heb,
voor een onevenredig hoge prijs overigens!
In onze buur landen is internet beduidend goedkoper,
met als voorbeeld Spanje waar de infrastructuur duurder is dan in Nederland.
Graag gewoon HD kanalen ipv de wazige standaard beeldkwaliteit.


Het 4K hoeft voor mij niet. Vooral omdat men mij meer laat betalen om het sneller internet en 4K te financieren, in plaats van de gebruikers van deze upgrades.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@V.Deen "Het 4K hoeft voor mij niet. Vooral omdat men mij meer laat betalen om het sneller internet en 4K te financieren, in plaats van de gebruikers van deze upgrades."

 

je betaald niet meer voor sneller internet en 4K, dat doen diegene die het gebruiken, zij betalen meer voor hun abonnement.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.