W.K.K. Hofman

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het tv kanaal 'SyFy' toevoegen aan Ziggo Movies en Series XL

Ik zou het tv kanaal 'SyFy' graag terug willen zien, desnoods in het Ziggo Movies en Series XL pakket, ik vind dit kanaal die 11,95 per maand zeker waard, mis het dan ook erg Ziggo. Wanneer dit kanaal zou worden toegevoegd, neem ik dat pakket ook af.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk niet dat je nog ergens op hoeft te rekenen. Hier een stukje over de redenen :

In Nederland en Vlaanderen s een definitief einde gekomen aan de lineaire doorgifte van 13TH Street en Syfy. In andere Europese landen blijven de zenders wel lineair beschikbaar.

De beslissing om in Nederlandssprekende landen met 13TH Street en Syfy te stoppen, is genomen door eigenaar NBCUniversal. Teleurgestelde Nederlandse en Vlaamse kijkers laten op internet hun ongenoegen over het stoppen blijken. Daarbij wordt de beschuldigende vinger vooral naar de tv-aanbieders gewezen. Deze kunnen echter niets aan het verdwijnen van de zenders doen. NBCUniversal levert op eigen initiatief het aanvoersignaal van 13TH Street en Syfy niet meer aanbieders.

Buitenlandse versies

De doorgifte van buitenlandse versies van 13TH Street en Syfy door Nederlandse en Belgische tv-aanbieders is niet toegestaan. Niet alleen het ontbreken van Nederlandse ondertiteling is de oorzaak. De uitzendrechten zijn het grootste probleem. Een deel van de uitgezonden series zijn in Nederland en Vlaanderen verkocht aan andere partijen en mogen hierdoor in deze landen niet door andere marktpartijen aangeboden of uitgezonden worden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas kan en kon Ziggo niets aan het verdwijnen van SyFy veranderen: NBC Universal stopte op 1 juli 2016 met de distributie van de zender via alle Nederlandse en Vlaamse tv-aanbieders.
W.K.K. Hofman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Betekend niet dat ziggo, NBC Universal zou kunnen proberen te overtuigen, het desnoods tegen betaling terug op de buis te brengen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien hebben ze dat wel gedaan, maar niet verteld, zakelijke kanten worden nooit getoond door providers uit concurrentieoverwegingen.
Ik verwacht dan ook niet dat je een antwoord krijgt van Ziggo hierover, dat hebben ze nog nooit gedaan.
W.K.K. Hofman
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik ben dan ook niet zo zeer op zoek naar een reactie van Ziggo. Het is een ideeënbus, daarin zouden we toch op zijn minst moeten kunnen uitspreken dat we dit kanaal graag terug zouden willen zien, en dat we het zeer op prijs zouden stellen als Ziggo zich daarvoor zou blijven inzetten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk niet dat je nog ergens op hoeft te rekenen. Hier een stukje over de redenen :

In Nederland en Vlaanderen s een definitief einde gekomen aan de lineaire doorgifte van 13TH Street en Syfy. In andere Europese landen blijven de zenders wel lineair beschikbaar.

De beslissing om in Nederlandssprekende landen met 13TH Street en Syfy te stoppen, is genomen door eigenaar NBCUniversal. Teleurgestelde Nederlandse en Vlaamse kijkers laten op internet hun ongenoegen over het stoppen blijken. Daarbij wordt de beschuldigende vinger vooral naar de tv-aanbieders gewezen. Deze kunnen echter niets aan het verdwijnen van de zenders doen. NBCUniversal levert op eigen initiatief het aanvoersignaal van 13TH Street en Syfy niet meer aanbieders.

Buitenlandse versies

De doorgifte van buitenlandse versies van 13TH Street en Syfy door Nederlandse en Belgische tv-aanbieders is niet toegestaan. Niet alleen het ontbreken van Nederlandse ondertiteling is de oorzaak. De uitzendrechten zijn het grootste probleem. Een deel van de uitgezonden series zijn in Nederland en Vlaanderen verkocht aan andere partijen en mogen hierdoor in deze landen niet door andere marktpartijen aangeboden of uitgezonden worden.
JeanPi

Level 6
  • 127Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes
W.K.K. Hofman wrote:
Betekend niet dat ziggo, NBC Universal zou kunnen proberen te overtuigen, het desnoods tegen betaling terug op de buis te brengen.

Het feit dat ziggo er met NBC universal niet uitkwamen om de zender langer door te geven deed NBC universal ertoe besluiten om het signaal in de Benelux te stoppen. Dit mede omdat ziggo een van de grootste providers is en machtig is. Opnieuw met ze in overleg gaan zou uitkomst kunnen bieden . Het moederbedrijf van ziggo beschikt over belangrijke contacten internationaal. Daarnaast zou Syfy zelf ook besloten hebben om na de rebrand in 2017 met o.a. weer een nieuw logo betere programma’s te brengen ( bron CEO van Syfy). Dan zouden ze op zijn minst in een gesprek een nieuwe kans verdienen. Zeker nu het aantal onderscheidende zenders steeds verder aan het afnemen is en steeds meer zenders alleen nog maar reality programma’s brengen zoals Hystory, travel channel e.d.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic