Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

HBO Max

Het voorstel. 

Contract met AT&T Warner uitbreiden. 

Volledig HBO Max in Ziggo hiernee opnemen. Voor bijvoorbeeld €14,95 per maand. Hiermee kan je als Ziggo abbonee dan bijna hetzelfde content zien als HBO Max klanten in de Verenigde Staten. Bijna alles omdat er een deel van de rechten bij Netflix Nederland en Videoland ligt.

 

Ipv Ziggo Movies&SeriesXL, heet dan Movies&Series Max bijvoorbeeld, dus alle content van Movies&Series L aangevuld met HBO Max content zonder de 40 zenders. De enige extra zenders die er dan bijvoorbeeld zijn, zijn de kanalen van AT&T Warner die in Movies&Series XL zit. 

 

Nog meer opties zouden kunnen zijn. De 40 zenders van Movies&Series XL, Los aanbieden voor €9,95 zoals bij fZiggo.

 

Voor bijvoorbeeld €19,95 per maand kan je dan Movies&SeriesXL Max nemen, het huidige Movies&SeriesXL aangevuld met Max.

 

Voor gezinnen kan dan interessant zijn om aan Movies&SeriesXL, Movies&SeriesXL Max of Movies Max, korting op Ziggo Sport Totaal te geven. 

 

In combinatie met Vodafone bij Afname Movies&SeriesXL Max, standaard Ziggo Sport Totaal bieden. 

56 Reacties 56
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Persoonlijk zie ik HBO Max liever als onafhankelijke dienst naar Nederland komen dat terzijde.

Ik deel vooral deze suggestie.

De 40 zenders van Movies&Series XL, Los aanbieden voor €9,95 zoals bij fZiggo.

Eventueel juist alleen die kanalen als combinatie voordeel met Vodafone aanbieden. 

Het huidige L en XL veranderen waarbij  L de TV kanalen zijn en XL Movies & Series volledig met het HBO content zoals dit nu ook is of een tussen stap in het leven roepen.

Vanuit een persoonlijke standpunt koop ik liever de films en series er als extra pakket bij, dan nu speciaal het XL pakket voor de TV kanalen. 

Het combineren van Ziggo en Vodafone heeft nu net niet genoeg voordelen. Ik kan elders dezelfde data en minuten (inclusief verdubbeling) afnemen voor minder.

Omdat wij het XL pakket afnemen voor de TV kanalen blijft Sport en Kids over beiden geen meerwaarde, dan maar Sport, want het kost niks extra.

 

 

 

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Jullie hebben XL, dus blijft kids niet over. Movies&SeriesXL daar zit Kids en L inbegrepen. Dus blijft alleen Sports over.

 

Ik zie liever dat VodafoneZiggo een exclusieve deal met AT&T Warner krijgt, niet alleen voor ondemand.

 

Movies&SeriesXL kan in jou suggestion gewoon hetzelfde blijven. 

 

Movies&Series L ook. 

 

Alleen het 40 kanalen pakket, helemaal niet de namen Movies&Series geven

Als het om TV kanalen zonder Movies&Series (XL) gaat kan naast TV standaard, de oude naam TV Extra of TV Plus gebruikt worden

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Uit provider keuze oogpunt is een deal tussen Ziggo en HBO Max voor de consumenten het slechtste scenario wat er maar bestaat. 

 

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

Uit provider keuze oogpunt is een deal tussen Ziggo en HBO Max voor de consumenten het slechtste scenario wat er maar bestaat. 

 

Dat is alleen slecht uit oogpunt van KPN of T-mobile. Dit systeem bestaat in meer landen, AT&T is zelf provider. Deutsche Telekom wil toch van T-mobile af. Als ze dit in Duitsland aan Vodafone en Liberty verkopen aangezien ze ook in Duitsland bestaan. Bij deze verkoop wordt dan ACM buitenspel gezet, daar dit in het oorspronkelijke land gebeurt. Dan is de enige dwarsligger nog KPN. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee dat is slecht vanuit het oogpunt van de Consument!! Dat Amerikaanse systeem is juist funest. Er zijn daar niet voor niks de zogenaamde cable cutters.

Een ISP moet Internet Service Provider zijn meer niet! 

Jou idee legt alle macht dus ook de maandlasten bij Ziggo. Je bevordert inweze een Monopoly en daar moeten we juist vanaf!!

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

Nee dat is slecht vanuit het oogpunt van de Consument!! Dat Amerikaanse systeem is juist funest. Er zijn daar niet voor niks de zogenaamde cable cutters.

Een ISP moet Internet Service Provider zijn meer niet! 

Jou idee legt alle macht dus ook de maandlasten bij Ziggo. Je bevordert inweze een Monopoly en daar moeten we juist vanaf!!

Dat Amerikaanse systeem is het ideale systeem. Instanties als ACM zijn slecht voor consumenten en de markt. 

 

Het is juist ideaal als Ziggo in een pakket alles van AT&T Warner kan bieden, inclusief internet en TV.

 

Het kiezen tussen Ziggo, xDSL of fiber(indien aanwezig) is voldoende. Dat providers exclusieve deals hebben met content aanbieders als AT&T Warner is gewoon goed. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En waarom zou dat voor de Consument goed zijn?

Nu zeg je inweze dat KPN Videoland exclusief mag leveren en T-Mobile exclusief Netflix hoe is dat nou goed?

Als de ACM het werk goed deed was de fusie van Ziggo en UPC tegen gegaan, net zo goed als alle providers die door KPN zijn opgeslokt.

Er is nu absoluut geen markt werking meer.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

En waarom zou dat voor de Consument goed zijn?

Nu zeg je inweze dat KPN Videoland exclusief mag leveren en T-Mobile exclusief Netflix hoe is dat nou goed?

Nee dat zeg ik niet, Videoland is van RTL Nederland en die wil zoveel mogelijk winst maken. Netflix wil wereldwijd zoveel mogelijk winst maken. 

 

AT&T Warner, vaak via anderen als Netflix of een ISP met exclusieve deals ipv zelf. Dat is totaal iets anders. HBO is in veel landen onderdeel van iets anders en Videoland of Netflix, doen het zelf en willen hiermee zoveel mogelijk winst maken. 

 

Dus exclusive HBO (AT&T Warner) content bij Ziggo is goed voor de consument. T-mobile beweerd de goedkoopste te zijn dus die zal dat sowieso niet kunnen iets exclusive. (ze zijn niet goedkoper) 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Omdat je het zelf over het HBO Max aanbod hebt zeg je dat indirect wel.

Toch is een stream dienst en dat is HBO Max beter om onafhankelijk te hebben dan als exclusieve content via een provider! Dat is voor de provider leuk als Marketing tool meer ook niet.

Nog veel beter is een dienst zoals Spotify niet de diverse stream diensten gewoon één onafhankelijke dienst waar alle films of series beschikbaar zijn.

Als je geen TV afneemt is TM toch echt de goedkoopste.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het blijft ideaal als alle content exclusief via Ziggo aangeboden worden. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Template wrote:

Het blijft ideaal als alle content exclusief via Ziggo aangeboden worden. 

Dan hebben wij toch echt afwijkende idealen Exclusiviteit is nooit maar dan ook echt nooit consument vriendelijk.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Dit is gewoon goed voor de consument. Je bent zelf Ziggo klant. Niet van KPN of T-mobile. Dan heb je er toch geen last van dat een van deze providers het niet aan kan bieden.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ja zeker wel kan ik daar last van krijgen.

Ik ben alleen maar Ziggo klant geworden uit onvrede met KPN had ik me beter verdiept in het huidige beleid had ik Ziggo ook links laten liggen.

Per abonnement een andere ontvanger slaat nergens op. Ik heb met mijn tv start net zo goed recht op een Next als een Max klant.

Dus nee dit is niet goed te praten op geen enkele methode. Absoluut niet goed voor consumenten, je hebt zo gewoon weg geen keuze.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

Ja zeker wel kan ik daar last van krijgen.

Ik ben alleen maar Ziggo klant geworden uit onvrede met KPN had ik me beter verdiept in het huidige beleid had ik Ziggo ook links laten liggen.

Per abonnement een andere ontvanger slaat nergens op. Ik heb met mijn tv start net zo goed recht op een Next als een Max klant.

Dus nee dit is niet goed te praten op geen enkele methode. Absoluut niet goed voor consumenten, je hebt zo gewoon weg geen keuze.

Dat met die boxen moeten ze gewoon los laten. Gewoon tegen de consumenten zeggen zorg zelf maar voor een box je krijgt een smartcard. Box niet goed niet ons pakkie an. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat willen de providers juist niet, we hebben ook bij Ziggo steeds minder hardware keuze.

En hoewel ik het idee van de 40 kanalen apart aanbieden graag zie gebeuren komt dit de maandlasten niet ten goede, zo simpel is het. 

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. HBO Content met 40 kanalen is goedkoper dan het was bij fZiggo.

€9,95 IPV €11,95 scheelt €2 per maand. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zeg ik het volledige content wat we nu hebben voor de € 11,95 is een prima prijs.

Ga je dat uitelkaar halen wordt het totaalbedrag altijd meer. Mede daarom is TV bij TM duurder wil je enigszins hetzelfde zenderaanbod hebben.

Het grotere aanbod aan tv kanalen is een plus van Ziggo naast het HBO aanbod. Wat mij betreft heeft Ziggo daarmee al genoeg markt macht.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Dat mag nog wel uitgebreid worden met een linair Ziggo kanaal met Warner content gecondoleerd met sport van Ziggo Sport dat niet bij Ziggo Sport Totaal te zien is, op Ziggo sport kanaal 14 ook sport die niet op Ziggo Sport Totaal zit.

Op het lineaire Ziggo HBO/sport kanaal zou je kunnen denken aan tegelijk nieuwe afleveringen uitzenden met de VS. Dan komt het hier weliswaar in de nacht of vroege ochtend. Dan binnen enkele uren via Movies&SeriesXL aanbieden. Ik zie hier veel meer mogelijkheden om Ziggo nog verder te verbeteren.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Lineaire tv heeft bijna geen toekomst. Een provider die mij Netflix, Prime Video, etc  kan bieden in een leuke bundel prijs die krijgt mijn stem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic