RobertWebbe

Level 6
  • 97Posts
  • 4Oplossingen
  • 63Likes

Google Home / Assistant ondersteuning voor Mediabox Next

Voor een gehandicapt persoon ben ik op zoek naar een oplossing. Deze persoon kan niet bewegen maar geestelijk werkt alles nog prima. Een groot deel van de dag wordt nu gevuld met TV kijken echter is zappen nu een probleem, dat moet iemand anders nu doen. Het zou heel mooi zijn als deze persoon dit zelfstandig zou kunnen doen via de stem.

Is het mogelijk dat Ziggo de Mediabox Next ondersteuning gaat geven voor Google Home / Assistant? Als je dan "Hey Google, zet de televisie op het volgende/vorige kanaal" kan roepen en de mediabox zapt een kanaal verder/terug, dan zou dat al voldoende zijn. Alle andere functies zoals volume hoger/lager zou mooi zijn maar is aanvullende blijdschap. 

Dat zou voor deze persoon echt het plezier van Ziggo betekenen.

#StepUp

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dit was ‘m:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-met-google-assistent-bedienen-39312

Of je hier voldoende aan hebt, betwijfel ik. Er lijkt wel iets mogelijk, maar dat is beperkt, als je de schamel gegeven detailinfo bekijkt. Het kan dus best nog wel iets zijn.

Om een schrijver van een beloftevolle reaktie aan zijn jasje te trekken voor details, tik je @ en kiest de naam, maar dat wist je al, getuige @hanh
De schrijver krijgt dan een Email van de community dat ie genoemd is. En dan maar hopen of er een reaktie komt.

Reageren kun je hier doen. Het Topic zelf is gesloten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Er is stembesturing van de Next.
Daar mee spelen moet blootleggen wat kan en wat niet kan.
Wellicht kunnen alle behoeften worden gedekt.

Een vermoedelijk incompleet niet up to date overzicht:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/stembesturing/

 

RobertWebbe
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 4Oplossingen
  • 63Likes

@hanh Om de standaard stembesturing van de Next te activeren moet er een knopje ingedrukt worden en dat gaat helaas niet lukken.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Dat is jammer.

Nu kun je de Next ook bedienen met een Logitech Harmony Hub.
Dan is er ook een koppeling mogelijk met Google Home.

Details ken ik niet, maar misschien kan ik het Topic nog vinden.
Zal mijn best doen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dit was ‘m:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-met-google-assistent-bedienen-39312

Of je hier voldoende aan hebt, betwijfel ik. Er lijkt wel iets mogelijk, maar dat is beperkt, als je de schamel gegeven detailinfo bekijkt. Het kan dus best nog wel iets zijn.

Om een schrijver van een beloftevolle reaktie aan zijn jasje te trekken voor details, tik je @ en kiest de naam, maar dat wist je al, getuige @hanh
De schrijver krijgt dan een Email van de community dat ie genoemd is. En dan maar hopen of er een reaktie komt.

Reageren kun je hier doen. Het Topic zelf is gesloten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @RobertWebbe . Welkom hier!

Super goed dat je je hiervoor inzet. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een super oplossing zou zijn in deze situatie.  @hanh heeft je naar een topic verwezen waar Serkan op geantwoord heeft en dit antwoord staat inderdaad nog steeds. 

 We hebben dit verzoek ook tijdens de testfase ontvangen en deze feedback is ook doorgegeven. Of het ook daadwerkelijk wordt geïmplementeerd moet ik (helaas) nog in het midden laten omdat ik het simpelweg ook niet weet.

 

 

MarkST220

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik mis ook de functionaliteit van de Next met google home. Dit is volgens mij de toekomst. Zoals al eerder door andere benoemd wordt. Ik kan alles in huis bedienen met google home en het zou echt een toegevoegde waarde zijn als de Next hier ook mee uit de voeten kan. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat een bedrijf als Ziggo hier al actie op had ondernomen. Dus ja graag aan de slag ermee 🙂

Android tv user

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo, mooie box, nu nog koppelen met google home en het is een winnaar onder de setop boxen. Dus kom op ....

RemcoKok

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ziggo wanneer gaat u er voor zorgen dat met Google Home RECHTSTREEKS de Ziggo Next box kan worden bediend?

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 


@RemcoKok  schreef:

@Ziggo wanneer gaat u er voor zorgen dat met Google Home RECHTSTREEKS de Ziggo Next box kan worden bediend?


Is daar enige verplichting voor dan ?? Is er ooit een verwachting geweest dat dat zou gaan werken ??

 

Overigens ''Hey Google'' gaat nooit werken, de next (en mediabox xl) luistert (gelukkig) alleen maar als de voice knop ingedrukt wordt.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic