VFRikus

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Doorschakelen vaste telefoon

Geen vraag, maar meer een wens /  suggestie voor Ziggo.

Sinds kort overgestapt van KPN naar Ziggo zakelijk ben ik erg tevreden, maar een mogelijkheid mis ik bij de vaste telefonie en dat is het doorschakelen van mijn vaste telefoonnummer naar mijn mobiel met een vertraging. Ik had in het verleden de mogelijkheid om de telefoon eerst vijf keer te laten overgaan alvorens er werd door geschakeld. Dit bood maximale vrijheid,  want altijd bereikbaar. Binnen de vaste telefoon en verder via mobiel. Nu moet ik alles met mobiel doen, of telkens doorschakelen in en uitschakelen.

Dit ook aanbieden zal veel, vooral kleine, bedrijven aanspreken is mijn idee.

14 Reacties 14
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Bedoel je dit (optie1) ?

 

Screenshot_20210203-222236_Chrome.jpg

 

Bron: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/doorschakelen

VFRikus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, dat bedoel ik niet. Gewoon doorschakelen na een keer of vijf overgaan.

Ben ik in de werkplaats, pak de vaste lijn en ben ik even proefrijden krijg ik hem op mobiel.

Niks meer aan en uit zetten en altijd bereikbaar.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Maar dat doet de optie "Doorschakelen als je niet opneemt" toch ? Als ze je bellen dan gaat de vaste telefoon (in jouw geval werkplaats) eerst een aantal keer over en als die dan niet opgenomen word (na een keer of vijf overgaan), dan pas schakelt hij door naar het andere nummer (in jouw geval je mobiel).

 

Dit hoef je dus maar één keer aan te zetten *61*tel-nummer# en klaar...

En mocht je dit ooit wel een keer uit willen zetten, dan kan dat door #61#tel-nummer#

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@VFRikus was het nog gelukt ?

VFRikus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb je al eens geprobeerd hoe vaak de telefoon dan overgaat?  twintig keer en mijn ervaring is dat veel mensen vijf keer al te lang vinden duren

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Hum vreemd, net even 2x getest en de eerste keer ging de vaste telefoon 5x over en de tweede keer zelfs maar 4x voordat hij doorschakelde naar mijn mobiel.

 

Bij kpn werkt deze optie namelijk precies op dezelfde manier 

 

Screenshot_20210204-211008_Chrome.jpg

Bron:  https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-doorschakelen.htm

VFRikus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zal het nog eens testen.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ik kwam deze site ook nog tegen, en daar staat het volgende antwoord op van een Ziggo gebruiker

 

Screenshot_20210205-083232_Chrome.jpg

Dus mocht het bij jouw niet goed werken met 5x overgaan, dan kun je de klantenservice nog even contacten.

 

Succes...

VFRikus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag nog een keer getest en bij 17 keer overgaan maar gestopt.

Werkt dus niet.

Rikus

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Misschien moet je dan toch even contact opnemen met de klantenservice van Ziggo want deze optie zou bij Ziggo net zo goed moeten werken als bij KPN.

 

Ik kan je helaas niet verder helpen hiermee

VFRikus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ze hebben deze optie niet, staat vast niet voor niets op de website vermeld. De reden dat ik hier bij suggestie er een post voor heb aangemaakt is dan ook hoofdzakelijk bedoeld om het als uitermate handige optie onder de aandacht van de productontwikkelaars te krijgen.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Heb je de klantenservice gebeld met deze vraag ? zo niet zou ik het wel even doen.

 

Ik heb op de helpdesk gewerkt ( 7 jaar geleden alweer ) en ik kan me heel vaag herinneren dat je als medewerker een paar extra instelmogelijkheden had , maar 100 % zeker weet ik het niet meer......

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Dat had ik ook al aangegeven, maar de TS gelooft gewoon niet dat Ziggo deze optie ook heeft, ook niet als andere aangegeven dat ze het wel hebben (zie mijn eerdere postings)

 

Screenshot_20210205-083232_Chrome (1).jpg

VFRikus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag de klantenservice nog maar weer eens gebeld en de mogelijkheid van doorschakelen nadat de vaste telefoon een aantal keen is overgegaan is er niet bij Ziggo, althans momenteel niet.

Uitgelicht topic