KGroothuis

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Disney+ (proef) abonnement - ook via de Mediabox Next?

Ik heb bericht gekregen van ik mij kan inschrijven voor Disney+ proef abonnement die dan vanaf 12 november overgaat naar normaal abonnement. Maar is dit al via Ziggo app/next te zien? anders heeft het geen zin om nu al in te schrijven..

Ik hoor het graag.
63 Reacties 63
amincha

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De Disney+ app is momenteel beschikbaar op volgende platformen:


  • Android-telefoons, -tablet en -tv
  • iPhone en iPad
  • Apple TV
  • Chromecast
  • Xbox One
  • Playstation 4

bron: disneyplus.com
22appiev

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is het niet mogelijk om aan te geven wanneer evt de Disney plus app evt komt .
denk dat ziggo er goed aan doet om div apps beschikbaar te maken er komen er nog meer en dan kan je als klant je keuze maken. Ga er vanuit dat ze bij ziggo ook vooruit kijken wat er gaat komen! Hoor het gráág
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
@all, gezien de meerdere reacties over dit onderwerp, zijn jullie reacties verplaatst naar het huidige topic.
Micksmikkel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb speciaal account gemaakt. Graag een mooie app voor Disney+. Zou dat zo graag willen zien!
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Zou het feit dat Ziggo/Liberty Global nog geen app voor Disney+ op de plank heeft liggen veroorzaakt kunnen worden doordat dit kanaal in Europa voorlopig alleen in Nederland beschikbaar is en de rest van de landen pas later (volgend jaar) gaan volgen? En ja, alleen Nederland ... niet belangrijk genoeg? :cry:
Gandalfnl2000

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Arnold1310 wrote:
Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tv


Zeker wel. Alleen op geselecteerde 2018 modellen en 2019 modellen.
Gandalfnl2000

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ziggo treft vooralsnog geen blaam. Disney+ heeft nu een zogenaamde soft launch in Nederland als enige land in Europa. Ze testen de dienst dus uit en wij zijn de gelukkige. Disney is verantwoordelijk voor de uitrol van de app en zij zijn dan ook degenen die bepalen waar de app in deze fase te verkrijgen is. Als de dienst over heel Europa uitrolt zullen ook zeker wel de providers de app aan kunnen bieden. Geduld of even via Apple TV, smartfoon, tablet of geselecteerde TV toestellen kijken.
amincha

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Samsung modellen met een Android OS idd. Tizen versie van Disney+ komt er ook, helaas pas na de proef periode. Nog even geduld :wink:
Frits H

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi allemaal,

Gisteren ff geprobeerd, maar via de Chrome cast van m'n mob telefoon naar TV , werkte perfect. Kinderen vonden t geweldig .............
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Gandalfnl2000 wrote:

Arnold1310 wrote:
Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tv
Zeker wel. Alleen op geselecteerde 2018 modellen en 2019 modellen.



Ik kan m niet vinden op mijn tv van april 2019
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Arnold1310 wrote:

Gandalfnl2000 wrote:

Arnold1310 wrote:
Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tv
Zeker wel. Alleen op geselecteerde 2018 modellen en 2019 modellen.

Ik kan m niet vinden op mijn tv van april 2019

Hij komt eerst als streaming's dienst op Iphone, Android, Chromecast en AppleTV en later wordt deze op TV's aangebracht als de dienst goed werkt. TV moet je nog even geduld voor hebben.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Natuurlijk leuk als het kan werken op een mediabox. Netflix werkt (nu) ook hierop. Echter heb ik ook al de nukken van dit soort aanbieders gezien. Netflix trok bijvoorbeeld de stekker uit de Wii streamdienst. Iedereen met een Wii kon ineens niet meer kijken op de TV. Gevolg Chromcast kopen en nu kan ik alles van mijn mobiel streamen naar de TV. Zit men niet vast aan de nukken van de aanbieders meer die stekkers uit projecten trekken.

Disney+ vind ik nu al erg leuk (ben erg fan van Disney films, met name wat deze man vroeger heeft gemaakt en hoe hij dat deed) en de kinderen zijn er ook erg blij mee. Streamen gewoon vanaf de mobiele app via Chromecast op de TV inclusief surround geluid. Niks wachten of het op een willekeurig apparaat gaat worden ondersteunt en voor hoelang voordat ze de stekker dan weer eruit trekken.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Lupaie wrote:
Daar was ik al bang voor. Heb bij de eerste aankondiging al gevraagd hier op het Ziggo forum of ze er klaar voor waren of er in ieder geval bezig mee zijn. Je krijgt dan geen antwoord.

In een ideale wereld zou je aanbieder nu meteen zeggen:
"Hey, we zijn helemaal niet verrast door dit nieuws. We zagen het aankomen en we zijn er ook helemaal klaar voor. Je kunt Disney+ nu direct bekijken via Ziggo Next".

Het is pas een testfase dus dat zal zeker bijdrage dat providers nog helemaal niets van de daken willen schreeuwen. Maar ook iets met licenties proberen te verkrijgen voordat je het van de daken gaat roepen. Disney is geen makkelijke partij om mee te onderhandelen en stellen nogal wat (terecht hoge kwaliteits) eisen weet ik uit beroepservaring. Disney krijgt wel de vragen/klachten als het kanaal niet werkt op de next en dat is niet goed voor hun naam is bijvoorbeeld één van hun gedachten.
ChrisH81

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap niet waarom Ziggo hier niet direct op ingesprongen is. Disney+ belooft een grote uitgebreide streamingsdienst te worden met s'werelds populairste franchises zoals Marvel en Star Wars.
En wat dacht je van al die leuke disney tekenfilms voor kinderen. Een veel groter aanbod dan bv. een netflix kan bieden.
Het voornemen van Disney is dan ook om uiteindelijk AL hun content aan te gaan bieden op de streamingsdienst. En dan houdt niet op bij alleen de bekende franchises. Voor wie een beetje bekend is met Disney weet dat ze nog veeeel meer in huis hebben inmiddels.

Dus ik zou maar een beetje haast maken met die app voordat men overstapt naar andere aanbieders die de app wel aanbieden. Het is voor mij in ieder geval een dealbreaker.
Gandalfnl2000

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
vasco_nl wrote:
Natuurlijk leuk als het kan werken op een mediabox. Netflix werkt (nu) ook hierop. Echter heb ik ook al de nukken van dit soort aanbieders gezien. Netflix trok bijvoorbeeld de stekker uit de Wii streamdienst. Iedereen met een Wii kon ineens niet meer kijken op de TV. Gevolg Chromcast kopen en nu kan ik alles van mijn mobiel streamen naar de TV. Zit men niet vast aan de nukken van de aanbieders meer die stekkers uit projecten trekken.

Disney+ vind ik nu al erg leuk (ben erg fan van Disney films, met name wat deze man vroeger heeft gemaakt en hoe hij dat deed) en de kinderen zijn er ook erg blij mee. Streamen gewoon vanaf de mobiele app via Chromecast op de TV inclusief surround geluid. Niks wachten of het op een willekeurig apparaat gaat worden ondersteunt en voor hoelang voordat ze de stekker dan weer eruit trekken.



Een Chromecast is een willekeurig apparaat en ook daar zou in theorie Disney de app van kunnen verwijderen als Google en Disney om de een of andere reden gebrouilleerd zouden raken. Er is altijd een willekeurig apparaat nodig om Disney+ te kunnen kijken. Of dit nu een Google Chromecast, een Sony TV of een Apple smartphone is. Als Disney+ zo verschrikkelijk ingeburgerd is dat haast iedereen het wil hebben komen ze wellicht zelf wel met een streaming kastje en word al het andere waardeloos voor Disney+ streamen. Gebeurt natuurlijk niet maar zou theoretisch kunnen. ?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ChrisH81 wrote:

Dus ik zou maar een beetje haast maken met die app voordat men overstapt naar andere aanbieders die de app wel aanbieden. Het is voor mij in ieder geval een dealbreaker.


Ik denk dat je dan een probleem hebt want ook andere providers bieden het (voorlopig) niet aan.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Gandalfnl2000 wrote:

vasco_nl wrote:
Natuurlijk leuk als het kan werken op een mediabox. Netflix werkt (nu) ook hierop. Echter heb ik ook al de nukken van dit soort aanbieders gezien. Netflix trok bijvoorbeeld de stekker uit de Wii streamdienst. Iedereen met een Wii kon ineens niet meer kijken op de TV. Gevolg Chromcast kopen en nu kan ik alles van mijn mobiel streamen naar de TV. Zit men niet vast aan de nukken van de aanbieders meer die stekkers uit projecten trekken.

Disney+ vind ik nu al erg leuk (ben erg fan van Disney films, met name wat deze man vroeger heeft gemaakt en hoe hij dat deed) en de kinderen zijn er ook erg blij mee. Streamen gewoon vanaf de mobiele app via Chromecast op de TV inclusief surround geluid. Niks wachten of het op een willekeurig apparaat gaat worden ondersteunt en voor hoelang voordat ze de stekker dan weer eruit trekken.

Een Chromecast is een willekeurig apparaat en ook daar zou in theorie Disney de app van kunnen verwijderen als Google en Disney om de een of andere reden gebrouilleerd zouden raken. Er is altijd een willekeurig apparaat nodig om Disney+ te kunnen kijken. Of dit nu een Google Chromecast, een Sony TV of een Apple smartphone is. Als Disney+ zo verschrikkelijk ingeburgerd is dat haast iedereen het wil hebben komen ze wellicht zelf wel met een streaming kastje en word al het andere waardeloos voor Disney+ streamen. Gebeurt natuurlijk niet maar zou theoretisch kunnen. ?

Een Android toestel kan zelf casten. Kan elke app op mijn TV tonen. Hoeft dus niet direct vanuit de app ondersteund te worden. Daarbij is Chronecast en Apple TV wereldwijd groter dan Ziggo dus veel intersanter voor deze diensten om te ondersteunen.
Gandalfnl2000

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
vasco_nl wrote:

Gandalfnl2000 wrote:

vasco_nl wrote:
Een Android toestel kan zelf casten. Kan elke app op mijn TV tonen. Hoeft dus niet direct vanuit de app ondersteund te worden. Daarbij is Chronecast en Apple TV wereldwijd groter dan Ziggo dus veel intersanter voor deze diensten om te ondersteunen.


elke smartfoon kan casten naar een chromecast, zonder dit “willekeurige” apparaat is je smartfoon waardeloos. Om de app te casten. De Chromecast is dus niet de heilige graal of absolute oplossing zoals in je eigen post beschreven. Dat is het enige dat ik je uit wilde leggen. Voor nu wens ik je al het plezier met het gebruik van Disney+, je chromecast en Android toestel. ?
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Begrijp je punt maar een NL verhouding klein Ziggo tegenover wereldwijde markt Android en iOS. Denk dat er echt iets heel serieus groots moet gebeuren voordat een Apple of Google de app niet meer kunnen aanbieden.

En neemt niet weg dat ik het idee van de app op de next geen goed idee zou vinden. Maar sommige hier doen net of Ziggo zonder dit een deal breaker is terwijl er dus meer wegen naar Rome zijn. Sommige zijn kortzichtig met oogkleppen. Ik denk dat er misschien al best obderhandelt wordt met providers maar zolang deze proef loopt en deals niet rond zijn gaan providers nog niets verkondigen.
Van Vlaanderen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gandalfnl2000 wrote:

Arnold1310 wrote:
Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tv
Zeker wel. Alleen op geselecteerde 2018 modellen en 2019 modellen.

hoe dan mij lukt het niet niks te vinden in samsung app en ja onze tv is laatste nieuwe
graag hulp/ advies hierbij

Uitgelicht topic