Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Als rasechte Knoppelateur stel ik hierna 10 veranderingen voor om aan te brengen in de firmware (de voor iedereen gelijke software in of voor de NEXT). Ik begreep dat voorstellen nog welkom zijn, ook al zijn er in de afgelopen jaren al meer ideeën naar voren gebracht. De ideeën komen uit vele jaren gebruik van vergelijkbare apparaten. Voor sommige zult u de schouders ophalen. Waar steun is komt het er misschien door.
In het volgende een zeer korte opsomming van de punten. In aparte Topic's - waar nodig - een toelichting.
Tot zover de 10 voorstellen. Waar nodig vul ik met aparte topics aan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Knoppelateur mooi lijstje, nu afwachten of dit logge lichaam er iets mee kan doen.
@Knoppelateur , je zult misschien denken, wat wordt er weinig gereageerd. Dat komt omdat dit het zoveelste topic is met dit als onderwerp. Als een ziggo medewerker dit topic onder ogen komt, is de standaard reactie “ wij zullen het doorzetten naar de afdeling die er overgaat” . En vervolgens hoor je meestal niets meer. Dus vandaar.😌
Deze begrijp ik niet: Knop keuze om terug te komen naar NU. (kan nu al door NU te roepen)
(kleurknoppen toevoegen zou nog mooier zijn).
Wat bedoelt u met NU? Bedoelt u van uitgesteld kijken naar live-TV?
@Knoppelateur mooi lijstje, nu afwachten of dit logge lichaam er iets mee kan doen.
Ik zit pas een maand bij de Community. Heb voorstellen over de NEXT z.g.e.z.k.a.h.k. wel teruggelezen.
Ik hanteerde het MOTTO: "Een gek kan meer vragen dan 10 wijzen beantwoorden".
en "Niet geschoten is altijd mis".
@Knoppelateur verschillende topics aan maken voor het zelfde onder werp daar zal @Wim C. niet blij mee zijn.
Ik kreeg net ook een tik over de vingers voor het dubbel vragen over hetzelfde.
Pas maar op je staat zo op de blacklist.
Beste Wim,
Nee, het gaat niet om schakelen tussen uitgesteld kijken en live TV
De gevraagde uitleg staan in algemene bewoordingen achter mijn Topic.
Overigens gisteravond de opname van Amstel Live gemist door storing in de NEXT.
Was commerciële zenders kwijt. Achteraf ook niet in de cloud opgenomen.
Na reset lijkt alles weer OK. Kom hier in Topic ter zake MONTEUR KEURT AF op terug.
Als ik nog een verbeterpunt kan toelichten doe ik dat graag.
Ik zeg altijd "Sla 8 minuten over" als ik de reclames wil overslaan.
Veel makkelijker dan 16 keer drukken.
Hoi Totaal,
Dat vind ik een goede tip. Spraakherkenning zou zelflerend moeten zijn. Een overzicht van wat voorzien is als spraak-commando's ben ik niet tegengekomen. Jij wel?
Helaas gaat de spraakherkenning bij mij nog al eens mis. Ben niet meer zo piep. Heb de geboorte van het modem nog meegemaakt. Een doos met twee gaten voor de telefoonhoorn.
Ik ben mij van geen kwaad bewust. De lijst van 10 kortgenoemde onderwerpen zou ik o.b.v. VRAGEN aanvullen.
He ik nu bij 1 vraag gedaan.
Wordt kennelijk niet door iedereen gewaardeerd.
Toch zal ik ook op volgende VRAGEN gewoon reageren.
Als Wim C klachten heeft kan hij best voor zichzelf opkomen.
@puppie schreef:
Ik kreeg net ook een tik over de vingers voor het dubbel vragen over hetzelfde.
Pas maar op je staat zo op de blacklist.
Als ik uit nieuwsgierigheid een vraag stel waarom om een topic wordt gestart over precies hetzelfde onderwerp als een ander topic al gezien wordt als een tik op de vingers, dan gaat er in de communicatie wel het een en ander mis. Ik ben gelukkig niet in de positie om tikken uit te delen en ik wil ook niet in die positie gemanoeuvreerd worden. Succes verder!
de apps hoef je niet zelf te installeren op de next (mini) staan al voor geïnstalleerd,
verders is NLZiet (nog) niet beschikbaar voor de next (mini)
Hoi ForumAnoniem,
Op mijn Humaxen kan ik willekeure en willekeurig veel APP's installeren. Ook NLZiet.
Het nadeel van ongeprogrammeerd terugkijken is dat je niet over de reclames kan hoppen.
Gisteren wilde ik iets laten zien aan mijn echtgenote. Dat stond helemaal aan het einde van een uitzending op 7. Met de NEXT kan ik in stapjes van 30s naar het reclameblok. "8 minuten verder" roepen helpt niet. Je MOET de hele 8 min reclame uitzitten. Tot het einde 3 blokjes. Pfffffffft.
Via NLZiet kan ik - wel is waar - met kleine stapjes - ook reclame op geduldige wijze skippen.
Geen NLZiet op NEXT maar wel op ZIGGO-kabel zit niet in beschikbaarheid, maar in een programmeerbeperking van de NEXT.
Van mijn 10 punten is er maar 1 "gezocht". Dat betreft 2 uur vooruit in de EPG.
Bijvoorbeeld zit ik vaak met koptelefoon naar iets te luisteren via de NEXT. Mijn echtgenote zit te lezen. Roep ik dan ineens in de stilte "8 minuten verder" of druk ik liever 8 keer op hetzelfde knopje.
Daarstraks wilde ik een zinsnede van FC Helmond nog even terugzien.
Dus riep ik "2 minuten terug". JAMMER DAN. Gewoon terg KNOPPEN.
De zinsnede was "Winnaars geven niet op, en opgevers winnen nooit".
Mooi hè.
@anoniemforum schreef:
…verders is NLZiet (nog) niet beschikbaar voor de next (mini)
Ik vraag mij ook af of de app van NLZiet ook iets extra’s zal toevoegen op de Next of Mini.
Hoi @Wim C.
Bij het doorlezen van voorgaande tekst zag ik dat ik veel letters onvoldoende goed raak tik, waardoor ze wegvallen. Dat komt door een bejaard toetsenbord. En omdat mijn ogen nog maar 5% netvlies over hebben kijk ik alleen naar het toetsenbord. Excuses als soms door wegvallende letters tekst een beetje vreemd lijkt.
Mijn voorstel betrof het eenvoudig kunnen toevoegen van APPS. NLZiet is een voorbeeld.
Wel het voorbeeld waarbij ik tot deze wens kwam.
Bij NLZiet kun je op een willekeurig tijdstip een SERIE uit het (meer dan een week) verleden bekijken. Bij de NEXT moet je vooraf je interesse bepalen en de serie voor het eerste deel programmeren. Soms zie ik toevallig een fragment uit een later deel van een serie en wordt DAN pas mijn interesse gewekt. Is dat voldoende reden om NLZiet er bij te nemen. Voor de meesten niet. Bij mij was de volgorde andersom. Als de energiekosten de pan uit blijven vliegen zal ik opzeggen ernstig overwegen. Voorlopig alleen graadje omlaag.
@Knoppelateur er zal voor elke app van van welke streamingdienst dan ook wel iemand te vinden zijn die een bepaalde app interessant zal vinden. Maar voor een enkeling zal Ziggo waarschijnlijk geen heel circus op poten zetten om zo’n app op een mediabox te krijgen.
Als u per se zelf wilt bepalen welke streamingdiensten u wèl en niet wilt installeren dan lijkt me een eigen mediabox de beste oplossing.
"Maar voor een enkeling zal Ziggo waarschijnlijk geen heel circus op poten zetten om zo’n app op een mediabox te krijgen."
Op elke TV en elke HUMAX PVR in mijn huis kan ik APP's installeren door naar de internet-app te gaan en de App te laden en te installeren. Als de NEXT maar een beetje vrij geheugen heeft is dat appeltje-eitje.
Ik heb genoeg omwegen ter beschikking om tot elke App die ik wil te komen. Maar Ziggo propageert het gebruik van de NEXT of NEXT Mini in plaats van een CI+ module. Die klanten zouden er wel bij gebaat zijn.
Ze kunnen dan bijvoorbeeld: Deezer, Facebook, Games ..., ,Google Play Movies, NLZiet,
Plex, Pathe thuis,, RTL XL, Rakuten TV, Skype laden en installeren.
Als knoppelateur heb ik natuurlijk geen moeite met knoppen. Ik zou het niet in mijn hoofd halen voorstellen te doen die alleen voor mij zijn. Beetje verder kijken dan NETFLIX kan echt geen kwaad.
@Knoppelateur schreef:Als de NEXT maar een beetje vrij geheugen heeft is dat appeltje-eitje.
Dat het een appeltje-eitje-verhaal is lijkt me niet helemaal waar. Voordat er een app geïnstalleerd kan worden op een Mediabox Next en Mini gaat er nogal wat aan vooraf en dat begint bij het bouwen van een app die geschikt is voor een Ziggo-mediabox en daarna een redelijk langdurige periode van testen. Dat testen wordt gedaan door gebruikers en klanten van Ziggo.
Een app geïnstalleerd op een Next of Mini moet vervolgens óók ondersteund worden door Ziggo en daar zit tegelijkertijd ook de crux; als iedereen zelf apps zou kunnen installeren op een van de mediaboxen, dan moeten behalve deze apps ondersteund worden, maar ook de mediaboxen moeten niet nadelig beïnvloed worden door deze apps.
@Knoppelateur schreef:
Beetje verder kijken dan NETFLIX kan echt geen kwaad.
Kijk even bij de apps op de Next en Mini en zie dat er heel wat meer streamingdiensten op de Next en Mini staan dan Netflix.
Nu ik er op gewezen ben dat Ziggo verdergaand verantwoordelijk zou zijn voor een extra App realiseer ik mij dat je gelijk hebt en dus krijgt zonder morren.
Ik dacht terug aan de App van NPO Extra of Plus (moet ik nakijken) die maar niet goed wilde functioneren op mijn Samsung QLED Smart TV. Als LG fan moest ik overstappen naar QLED omdat de helderheid en contrast van LG niet meer genoeg waren voor mijn zeer beperkt zicht. NPO vertelde toen inderdaad dat zij de App niet goed kregen, waarna ik naar NLZiet overstapte. Ook al ging het maar om 4 Euri per maand. Reken maar niet dat NPO terugbetaalden. Grom.
Wat Netflix betreft:
Ik heb het niet. Ik heb daar geen tijd voor over. Actualiteit, wetenschap, en computerhobby zijn belangrijker. Ik noemde Netflix om mensen te typeren met een heel smal kijkgedrag. Heb daar niets op tegen. Volg dat echter niet. Het was mij duidelijk dat ik ook uit andere Apps kon kiezen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.