Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

DVB-C en radio en metadata

Wens: het zou mooi zijn als Ziggo ook metadata mee kan sturen met de radiokanalen die digitaal via DVB-C worden verspreid, zoals Zendernaam - Programma naam afgewisseld met Artiest naam en Song naam net zoals DAB+ dit doet. Dit kan makkelijk zijn als je je TV als radio gebruikt en graag wat meer info wenst van wat er wordt afgespeeld.

Ik weet niet of ook nog EPG kan worden toegevoegd aan het DVB-C radio signaal.

Via analoge radio via de kabel wordt RDS gebruikt, wat daarvoor prima is.

Is dat mogelijk en makkelijk te realiseren? Voorbeeld van een internetstream van NPO 2 die dit dus al heeft. Dit is o.a. te testen via VLC:

http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

3 Reacties 3
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik weet niet in hoeverre DVB-C afwijkt van DVB-T wanneer het gaat om het weergeven van de EPG bij de radiozenders. Ik weet wel dat bij de schoonfamilie in Engeland er radio wordt geluisterd via de TV en daar hebben ze keurig de EPG via DVB-T. Technisch lijkt met niet zo’n probleem. 

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Simon1979 wrote:

Ik weet niet of ook nog EPG kan worden toegevoegd aan het DVB-C radio signaal.

Natuurlijk is dat mogelijk en bij een aantal digitale radio kanalen gebeurt dat al:

 

Simon1979 wrote:

Via analoge radio via de kabel wordt RDS gebruikt, wat daarvoor prima is.

Sommige digitale radio kanalen die door Ziggo worden doorgegeven bevatten ook gewoon RDS informatie:

 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Bedankt Archie! Dan maar afwachten wat Ziggo gaat doen. Het liefste zoals DAB+ dat doet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic