Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

CI+ interactive platform update

Tevreden gebruiker van de horizonbox next die recentelijk een 4K TV met Google tv heeft gekocht. Dus weer de tijd om van alles te proberen. Zo blijkt twee afstandsbedieningen niet al te handig. Kan besturen met beide, maar het is het net niet.

Ook de ziggo GO app voor Android TV is het net niet. Hier mist de mogelijkheid voor huren oa en mag je niet alle zenders kijken. 

In het verleden CI+ gebruikt en nooit door gebrek ondersteuning CI+ 1.3 op oude TV het interactive deel kunnen proberen. (hoopgevend op papier). 

Van de week een CI+ module besteld om dit met de nieuwe tv te testen. Vandaag geïnstalleerd en mee getest. 

Helaas is de interface Pre horizon blijven steken (trip to memory lane) en is terug kijken alleen mogelijk voor de eerste 9 zenders. 

Mijn vraag/suggestie upgrade het interactive platform naar de gebruikers interface van de de Next (mini?) en zorg dat deze dezelfde functies heeft, zoals cloud opslag. Het blijft een platform met een hoop potentie 

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

Goed idee, maar technisch niet mogelijk, een CI+ is er alleen om te decoderen, meer doet die smartcard niet.

De Nexten zijn een complete mediaspeler die gebouwd is op open source systeemsoftware met een eigen besturingssysteem, wat kan communiceren met het Horizon 4 platform.

Die specifieke open source systeemsoftware en het besturingssysteem zitten niet in TV's, die hebben hun eigen merk gebonden systeemsoftware en besturingssysteem en er zijn flink wat systeem verschillen tussen de diverse merken.

Dan zouden TV fabrikanten het software- en besturingssysteem in moeten bouwen wat kan communiceren met het Horizon 4 platvorm.

De rode knop is een universeel systeem, maar ook lang niet alle TV's hebben deze interactieve mogelijkheid.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Bert als ik je reactie goed lees heeft een Humax (ter voorbeeld)een andere vormgeving dan wanneer ik een 1.3 CI module zou gebruiken?

Millennium
Topicstarter
Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Bij mijn weten betreft dit een hbbtv 2.0 pagina, wat feitelijk niet heel anders is dan een gewone html pagina. Afgezien van de nodige http headers en interactie. De huidige ziggo go Web app, die overigens ook verbind met het horizon 4 platform, heeft ook geen speciale open-source software, maar maakt gewoon gebruik van html / javascript / css en in de browser aanwezige Codecs.

Overigens wordt het dan wel tijd dat ze voormalig upc gebied ook toegang gaan geven tot het interactieve platvorm. Toch enigzins jammer dat 8 jaar naar de overname/fusie er nog grote verschillen zijn in de infra

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

@Millennium schreef: "Toch enigzins jammer dat 8 jaar naar de overname/fusie er nog grote verschillen zijn in de infra"

Dat zal niet lang meer duren.

Met gelijktrekken is Ziggo in 2016 al begonnen, tegelijk met alles opwaarderen en geschikt maken voor Docsis 3.1.

Je gooit niet even alle bestaande hardware weg die nog een aantal jaren meekan en je vervangt ook niet even tussendoor alle binnenwerk van 400.000 straat / wijk en andere kasten.

Dat heeft vorig jaar ook nog een flinke periode stilgelegen vanwege Corona, anders was het mogelijk al klaar geweest.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

@RoWi.  schreef:

@Bert als ik je reactie goed lees heeft een Humax (ter voorbeeld)een andere vormgeving dan wanneer ik een 1.3 CI module zou gebruiken?

De Humax en de CI+ hebben dezelfde Uitzending gemist met de rode knop.

Allebei een tuner met een smartcard die geen verbinding kan maken met het Horizon4 platvorm.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Bert  schreef:

@RoWi.  schreef:

Allebei een tuner met een smartcard die geen verbinding kan maken met het Horizon4 platvorm.

De tuner van de TV heeft daar niks mee van doen. Ik zie echt geen andere reden behalve niet mogelijk willen maken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1905Likes

@Millennium ik heb het topic ook even goed doorgelezen en heb feitelijk niet veel toe te voegen. Kan je iets met de genoemde informatie?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79220Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23731Likes

@RoWi.  schreef:

@Bert  schreef:

@RoWi.  schreef:

De tuner van de TV heeft daar niks mee van doen. Ik zie echt geen andere reden behalve niet mogelijk willen maken.

Op de Next draait software die verbinding maakt met het het Horizon4 platvorm, die software zit niet in een TV, behalve in TV's waar je de Ziggo Go app op kunt laden, dan maakt de Ziggo Go app die verbinding.

Een tuner kiest alleen de beschikbare kanalen die via DVB-C te vinden zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Elke browser maakt ook verbinding  met dat platform, en daar zal mogelijk het probleem zitten de browser sofware in een smart tv is mogelijk beperkt.

Hoewel ik kan via de browser van mijn smart tv ook gewoon www.ziggogo.tv benaderen en gebruiken.

Alle apparatuur zal van dezelfde op chromium gebaseerde webbapp gebruikmaken.

Millennium
Topicstarter
Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Zeker met de opkomst van steeds meer Android TVs, zal de afhandeling hbbtv afgehandeld worden door een op chromium gebaseerde embedded Browser. Vandaar ook mijn suggestie, met relatief kleine aanpassingen is het huidige horizon 4 platform (ziggo go.tv) prima als hbttv platform in te zetten. De vraag is of ziggo nog in wil zetten op CI+ en hbbtv of is deze gebruikers groep te klein

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Millennium  schreef:

Zeker met de opkomst van steeds meer Android TVs, zal de afhandeling hbbtv afgehandeld worden door een op chromium gebaseerde embedded Browser. Vandaar ook mijn suggestie, met relatief kleine aanpassingen is het huidige horizon 4 platform (ziggo go.tv) prima als hbttv platform in te zetten. De vraag is of ziggo nog in wil zetten op CI+ en hbbtv of is deze gebruikers groep te klein

Dat zal met andere afwegingen ($$$$$$) te maken hebben. Ziggo ziet uiteraard het liefst dat alle klanten TV Compleet of Max afnemen.

Bij TV Start wordt nu de vernieuwde mediabox XL geleverd daarmee mogen deze klanten tot twee dagen terugkijken en uiteraard toegang tot movies en series.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Docsis 3.1 heeft niks te maken met de verschillen op TV gebied. Of zit de IR deto of nagravision codering ook in de straatkasten, dat lijkt mij zeer sterk.

Millennium
Topicstarter
Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Uiteraard is het een geld kwestie. Maar de mogelijkheden van ziggo Go zijn ook afhankelijk van je abonnement, dat zou voor een eventuele  Port naar hbbtv niet anders zijn

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Millennium  schreef:

Uiteraard is het een geld kwestie. Maar de mogelijkheden van ziggo Go zijn ook afhankelijk van je abonnement, dat zou voor een eventuele  Port naar hbbtv niet anders zijn

De mogelijkheden via Ziggo Go zijn voor elke klant gelijk, op de cloudopname na, dat is wezenlijk het enige verschil tussen TV Start en Compleet/Max.

Ik kan met mijn Firestick of de app op de tablet, hetzelfde als met een Next of mediabox XL, op de opname's na dan.