Janedoe

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Benutten van conversatiepotentieel Ziggo

Ik wilde graag de conclusie van een case study over Ziggo met de community delen:

Ziggo maakt leuke, interessante en relevante content voor de social media kanalen. Echter, bevat geen van de content co-creatie of wel inbreng van de doelgroep. Door de matige reputatie van Ziggo, stromen de comments vaak vol met klachten en negatieve berichten. Ziggo reageert op sommige van deze comments met een oplossing, maar op de comments die niet geen klacht bevatten, reageert Ziggo nauwelijks. Dat betekent dat Ziggo niet vaak de conversatie aangaat met de doelgroep. De probleemstelling luidde: in welke mate benut Ziggo haar conversatiepotentieel (aangaan van conversaties met de doelgroep)? Het antwoord op deze vraag is dus simpel, Ziggo benut bijna niet haar conversatiepotentieel. Hierdoor worden er geen klantrelaties opgebouwd en wordt er van de klant geen ambassadeur gemaakt. Het bedrijf is goed in het naar buiten brengen van de producten en de idealen waarnaar het bedrijf streeft, maar er is niets te vinden qua content wat gerelateerd is aan de mening van de klant dan wel een conversatiepotentieel. Ziggo kan dus zeker nog een grote stap maken om een Conversation Company te worden.
2 Reacties 2
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Wow, Janedoe .

Waar heb je dit voor gemaakt? 🙂

Heb je overigens al eens over deze Community gewandeld? Ik ben er persoonlijk namelijk van overtuigd dat we hier een stuk actiever zijn op het gebied van co-creatie en hiermee direct ook ons conversatiepotentieel beter benutten. Nu vraag ik me natuurlijk wel af hoe jij hiernaar kijkt!
Janedoe
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo Tof dat je reageert! Ik heb zeker door de community gewandeld en zie dat er hier zowel aan co-creatie wordt gedaan als aan conversaties. Het bestaan van de community vind ik dan ook een positief punt! Echter, als er verder wordt gekeken dan de community, dan zie ik niet zo 1 2 3 hoe Ziggo haar conversatiepotentieel buiten deze community benut. Op social media denk ik persoonlijk dat er veel meer uit te halen is. Er worden buiten de community geen mensen betrokken bij het merk door middel van conversaties o.i.d. wat ik kan vinden. Ook zie ik het stukje co-creatie niet terug buiten de community. Wel wordt er gereageerd op sommige reacties, maar dat betekent nog niet dat het conversatiepotentieel wordt benut. Dit is uiteraard mijn visie op dit geheel 🙂

Ik heb dit gemaakt voor mijn studie!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic