Ik wilde graag de conclusie van een case study over Ziggo met de community delen:
Ziggo maakt leuke, interessante en relevante content voor de social media kanalen. Echter, bevat geen van de content co-creatie of wel inbreng van de doelgroep. Door de matige reputatie van Ziggo, stromen de comments vaak vol met klachten en negatieve berichten. Ziggo reageert op sommige van deze comments met een oplossing, maar op de comments die niet geen klacht bevatten, reageert Ziggo nauwelijks. Dat betekent dat Ziggo niet vaak de conversatie aangaat met de doelgroep. De probleemstelling luidde: in welke mate benut Ziggo haar conversatiepotentieel (aangaan van conversaties met de doelgroep)? Het antwoord op deze vraag is dus simpel, Ziggo benut bijna niet haar conversatiepotentieel. Hierdoor worden er geen klantrelaties opgebouwd en wordt er van de klant geen ambassadeur gemaakt. Het bedrijf is goed in het naar buiten brengen van de producten en de idealen waarnaar het bedrijf streeft, maar er is niets te vinden qua content wat gerelateerd is aan de mening van de klant dan wel een conversatiepotentieel. Ziggo kan dus zeker nog een grote stap maken om een Conversation Company te worden.