Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5537Posts
  • 224Oplossingen
  • 4231Likes

Apple TV beste Smart TV?

Op de community kwam ik een bericht tegen van de gedreven raadgever @wewanl :

Apple TV is eigenlijk het beste smart TV gedeelte wat je maar kan wensen.

Alleen is het een los apparaat wat je moet aanschaffen.

Vodafone Duitsland biedt trouwens een Apple TV apparaat aan in hun televisie abonnement.

Het zou mooi zijn als Ziggo hier ook eens over nadenkt.

Ik wil me niet wagen aan de suggestie dat Apple TV de beste Smart TV is. Maar als je bedenkt dat je samen met een abonnement bij Vodafone verschillende Topdeals in de wacht kunt slepen, dan lijkt dat voor velen aanlokkelijk.

Ziggo doet dat natuurlijk ook het een en ander bij het afsluiten van nieuwe abonnementen; hoge kortingen, gratis Pods, gratis Film1 en nog wat minder aanlokkelijke zaken.
Ziggo zit natuurlijk ook in een minder cool segment dan Vodafone; overal zie je wèl mensen rondlopen met een vette smartphone in hun hand en niet met een Ziggo WifiPod. 
Wat dat aangaat zou Ziggo wel wat meer cool kunnen worden en een 4K Apple TV met forse korting zou denk ik zeker een aantal twijfelaars over de brug kunnen helpen. 

3 Reacties 3
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 683Likes

Wel een interessante propositie inderdaad, dat GigaTV met Apple TV. Kost je overigens €5 p/m meer dan de 'gewone' NetBox die je bij je GigaTV-abo krijgt (een omgekatte Sagemcom DIW362). Daarnaast moeten we natuurlijk niet vergeten dat Vodafone en Ziggo twee verschillende bedrijven zijn. Ziggo heeft met de Next en Next Mini met een fors lagere kostprijs ingezet op de Smart TV-markt.

Wim C.
Topicstarter
Level 18
T.E.A.M.
  • 5537Posts
  • 224Oplossingen
  • 4231Likes

@AlexHelpt 

Ik zal niet gelijk beginnen met “ja maar”.

Zo even uit m'n hoofd zijn Vodafone en Ziggo een joint venture met sinds 2016 een diep gewortelde samenwerking. Een jaar later ontstond de VodafoneZiggo Group B.V. uit Liberty Global en Vodafone. Feitelijk lijken Vodafone en Ziggo dus hetzelfde bedrijf.

Er zijn altijd abonnees die een meer vrije keuzes willen en dat geldt niet alleen over de vrijheid om een eigen modem te kiezen, maar dat zal zeker ook gelden voor abonnees die een eigen manier zoeken om TV te kijken. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 683Likes

Vodafone en Ziggo zijn twee losse bedrijven; VodafoneZiggo is inderdaad een joint venture 😉 Neemt niet weg dat ik inderdaad toejuich om goede ideeën van elkaar te laten lenen.

+€5 p/m en je mag een Apple TV (of voor de Android-fielen ook keuze voor Nvidia Shield Pro? Zelfde prijsklasse) in bruikleen hebben, klinkt als een leuk concept. Zou je zeker mensen mee over de streep trekken 😁 Het zit natuurlijk zowel zakelijk en support-technisch wat lastiger in elkaar; is het rendabel voor Ziggo (en wanneer is het RoI-punt bereikt), waar houdt de service op, wat mag je als klant wel en niet aanpassen (jailbreaken/rooten, Ziggo-schil eroverheen of niet), etc.

Al met al leuke stof tot nadenken 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.