robvkampen

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

App blokkeren - YouTube op de mediabox

Beste Ziggo,

 

ik zie op het forum meermaals de vraag en het verzoek voorbij komen voor het blokkeren van de apps. Voor ons is YouTube een groot probleem aan het worden. Onze kinderen zijn 4 en 6 en kunnen ongelimiteerd YouTube afstruinen met de meest domme films die erop staan. Zelfs parodieën van Squid Game komen nu steeds naar voren…. 
Hoe kan het zijn dat de 18+ kanalen wel te blokkeren zijn, zelfs zender programma’s voor 12 jaar kan je instellen; maar dit kan kennelijk niet gemaakt worden. Sterker nog, in een eerdere reactie wordt door een Ziggo Moderator in maart 2020 gezegd dat hier geen prio op ligt….

 

Wat ons betreft is dit een dermate groot probleem aan het worden, dat wij een overstap overwegen naar een andere firma. 
Graag verneem ik concreet van Ziggo wat er wel aan gedaan wordt, in plaats van de opmerking dat het bij de ontwikkelaars ligt. Want kennelijk is 2 jaar onvoldoende tijd om dit wel te realiseren.

 

Uitgelicht
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Reacties
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @robvkampen, we willen natuurlijk allemaal voorkomen dat onze kinderen iets zien wat niet voor hun ogen bestemd is!

 

Het klopt dat dit eerder bij ons aangekaart is en het is ook zeker iets waar we naar kijken. Op dit moment is blokkeren niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is inloggen op jouw eigen Youtube account via de Mediabox Next en dan kun je  bij YouTube zelf content / leeftijd instellingen configureren. Hiermee voorkom je dat de  ongewenste content voorbij komt. Laat je weten of dit helpt? 

47 Reacties 47
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Er komen wellicht nog meer reacties, maar ik leg het in ieder geval wederom bij een moderator neer. @Paul kan jij hier nog eens naar kijken? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zolang de mediabox in de woonkamer staat heb je er toch zicht op ?

 

bij smart tv’s kun je helaas ook geen apps blokkeren en zover ik weer zien ze er geen prioriteit in omdat er weinig vraag naar is

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste anoniem, wij hebben geen smart tv (in tegenstelling tot wellicht de meeste huishoudens). Wij zitten niet gedurende de tv kijk uren van onze kinderen ernaast, daar er ook andere dingen in het huishouden dient te gebeuren.

De vraag naar deze specifieke uitbereiding staat al geruime tijd open, zeker als je op verschillende fora kijkt; danwel dat op dit forum hier ook verschillende keren specifiek naar gevraagd is. 
Een uitbereiding van deze aard is softwarematig sneller te implementeren dan de reeds gerealiseerde mogelijke leeftijdsblokkade op de zenders. 
Ondanks dat wij de kijk uren beperken, is YouTube eenvoudig vrij toegankelijk. 
Als er binnen de app zelf een blokkade zou zijn, zou dat al snel tot een oplossing kunnen leiden. Echter met of zonder login kan je alles bekijken… 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het is idd meerdere keren gemeld maar voor ziggo is dat niet genoeg

 

daarbij kan ziggo niet zelf de software aanpassen maar levert liberty global de firmware aan ziggo

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@robvkampen Dit probleem moet aan YouTube duidelijk gemaakt worden. Het is toch ook niet mogelijk om met je kind van 6 naar de bioscoop te gaan, waar 'n film wordt vertoond van 16 jaar en ouder. Of schriftelijk en  of media voorleggen aan het parlement. Het is tenslotte bij wet verboden.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @robvkampen, we willen natuurlijk allemaal voorkomen dat onze kinderen iets zien wat niet voor hun ogen bestemd is!

 

Het klopt dat dit eerder bij ons aangekaart is en het is ook zeker iets waar we naar kijken. Op dit moment is blokkeren niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is inloggen op jouw eigen Youtube account via de Mediabox Next en dan kun je  bij YouTube zelf content / leeftijd instellingen configureren. Hiermee voorkom je dat de  ongewenste content voorbij komt. Laat je weten of dit helpt? 

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste anoniem,

In mijn mening: het is bijzonder als Ziggo betaald aan Liberty Global voor de diensten, maar niet bepaald hoe de software ingericht wordt… Daarom zal het meer met prioriteiten te maken hebben dan met wie de software maakt.

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Mee eens dat het probleem zeker voor een groot deel bij YouTube ligt. 
Echter als je de software ondersteund of zelfs permanent installeert (zonder verwijder optie), kan je niet zeggen ik ben het er niet mee eens. Tenslotte worden de 18+ kanalen toch ook aangeboden en afgeschermd…?

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Lotte, 

dank voor je bericht. Het is niet mogelijk met de gewone YouTube om blokkades te maken. Het maximale dat ik kan aanvinken is Beperkte modus (Aan).

YouTube heeft een kindermodus, waarvan je aangeven dat deze alleen actief is bij YouTube kids. 
Het YouTube account is gelinked aan Google, van waaruit ze de leeftijd zullen halen van je account. Dus ook die aanpassing is niet mogelijk. 
Dank voor het meedenken.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@robvkampen Maak nog 'n account aan met andere leeftijd

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

PS ik heb een nieuw mailadres aangemaakt, met een kinder beperking op de mail. Vervolgens nieuw YouTube account aangemaakt met dat mailadres, met beperkte modus voor 9 jaar en ouder (lager kon niet). Uitgelogd en met dit account ingelogd. 
Helaas blijft de zoekmogelijkheid op Squid Game gewoon mogelijk… maar deze is iets meer beperkt, lijkt het zo

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Ferdy,

ik heb dit inderdaad zojuist gedaan. Ziet ernaar uit dat het iets meer beperkt is. Helaas nog niet op het kids niveau, maar kennelijk leent YouTube zich hier niet voor, alleen de kids versie.

Enige oplossing voor nu is erop blijven hameren dat kids beter is. 
Met het nieuwe account inloggen op Kids komt de foutmelding dat het Google account voor deze (kids) App niet geschikt is… 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

Iets meer beperkt, alleen dus nog niet afdoende om Squid Game tegen te houden. Je bent een stukje verder gekomen met alle support hier en dat is al winst! 
Ik heb dit topic verplaatst naar Suggesties, die zijn altijd welkom!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik heb dit topic eens doorgebladerd en ik ben zéker niet in de positie om @robvkampen te vertellen  hoe hij z’n kinderen moet vertellen wat ze wel en niet mogen kijken. Maar ergens heeft Rob wel een punt. 
Ziggo adverteert met Alle TV apps op één plek, en dat klinkt in eerste instantie  aanlokkelijk maar is dat eigenlijk wel handig? Nog los van wat Rob zijn issue is, vind ik al die apps in mijn beeldscherm eigenlijk behoorlijk hinderlijk. Van al die TV apps gebruik ik er uiteindelijk maar drie. En ik heb het vermoeden dat ik niet de enige ben. Veel handiger zou ik het vinden als ik al die nooit gebruikte apps zou kunnen afvinken zodat alleen mijn drie favoriete app’s in mijn scherm verschijnen.
Ik denk dat dit een gewaardeerde upgrade van de Mediabox zou kunnen zijn. 💡

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Jos, dank voor je bericht. Verplaatsing is goed 👍🏻 Ben inderdaad  deels opweg.

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Wim, mee eens. Ik ben wellicht iets te hard in het topic gestapt, echter is het een frustratie geworden, wat ik beter voor had kunnen zijn.

Zou mooi zijn als Ziggo inderdaad dit als optie zou kunnen adopteren. 
Ook wij gebruiken er maar 2 van alle apps. De mogelijkheid tot af/uitvinken zou een meerwaarde en gelijktijdig een oplossing kunnen zijn!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@robvkampen 

 

Liberty Global  is de eigenaar van ziggo

robvkampen
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@anoniemforum  Als Liberty de software levert en eigenaar is van Ziggo, is het nog eenvoudiger. Verbeteringen van kijkbeleving kunnen worden doorgevoerd; dan kunnen suggesties van klanten ook worden meegenomen.

Juist alles in 1 hand samenkomt, maakt dat je daadkrachtig kan overkomen. 
Tenslotte ben ik niet de eerste en zeker niet de laatste bezorgde vader die Ziggo heeft.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

daar ben ik het mee eens

een moderator kan het doorzetten naar de juiste afdeling

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic