olybol

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

App als favoriet instellen

Ik zou graag een app als favoriet in willen stellen naast de kanaalnummers van de TV zenders

25 Reacties 25
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@olybol 

 

Enige zenders die als App favoriet kan instellen zijn:

Film1 kanaal 101, 102, 103 en 104 is het On Demand Film 1 Platform 

Netflix Kanaal 150

Videoland Kanaal 151

 

Overige apps is niet mogelijk.

 

Instellen als favoriet op de Media Box doe je via dit stappen plan 

Favorieten mediabox instellen

olybol
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Kanaal105 is On Demand Film 1 en kan ik niet gebruiken omdat dit geen onderdeel is van mijn abonnement maar On Demand is wel te gebruiken als app. Lijkt mij inconsequent en zou graag toegang hebben tot het kanaal om het in testellen als favoriet of beter nog apps kunnen instellen als favoriet als aanvulling op de favoriete zender lijst zodat je met 1 druk op de knop deze kan selecteren uit de favorietenlijst

 

en natuurlijk de uitbreiding met apps Disney+, Amazon Prime en Pathe Thuis

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Film1 kanaal ernaast maar ik snap je ?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @olybol

Hele goede tip! Zoals @Dave- al zegt hierboven, is dit niet mogelijk maar ik zet je topic in het forum ‘Deel je tips en suggesties’ zodat andere gebruikers ook kunnen laten weten wat zie hiervan vinden. Thanks voor je feedback. 

olybol
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik hoop dan wel dat de wens nog kenbaar wordt gemaakt bij de ontwikkelaars.

Apps als favoriet in stellen en uitbreiding met Apps Disney+, Prime Video en Pathe Thuis

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Uiteraard @olybol! Toevallig hebben we sinds gisteren een uitbreiding van de apps, NPO Start is erbij gekomen op de Mediabox Next! Dit komt mede door feedback die we op de Community krijgen. De suggesties worden dus zeker kenbaar gemaakt bij de ontwikkelaars. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@olybol hoe zie je dat instellen van apps als Favoriet voor je? Het opvolgorde van voorkeur zetten bijvoorbeeld. 

olybol
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De mooiste oplossing zou zijn als toevoeging op de favorieten in de zenderlijst.

Dus wil je van tv zender naar youtube of andere app dat je met 1 druk op de knop van de afstandbediening de app kunt openen zonder eerst het menu te moeten openen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zou een oplossing zijn mooie uitdaging voor de ontwikkelaars. 

Ik geef toch de voorkeur aan een smart tv waarbij ik inderdaad met 1 knop de apps zichtbaar heb en de volgorde daarvan kan bepalen. Een paar acties en de gewenste app is gestart.

Voor Netflix hebben diverse merken TV's nu een dedicated knop op de afstandsbediening.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Mijn LG heeft voor Netflix en Amazon een knop maar als je de Home button indrukt zelfde als mijn Samsung TV krijg je de Smart Apps er op.

 

Aan de ene kant is apps voor de Next/MBXLwel een optie maar heb liever dat de Next/MBXL stabieler wordt dan dat er Apps bijkomen in de toekomst misschien

En huur voor € 2,- een CI+ Hang er Harde Schijf achter voor opname en Koop een Smart TV

 

Andere kant Ziggo Next een alternatief voor mensen die het niet breed hebben, 3 streaming diensten Netflix, Videoland Film1 die bij Ziggo ook in beheer zijn geweest en deze kunnen lanceren, maar met Disney+ en Amazone Prime loopt de Next/MBXL achter en met een Chromecast voor € 39,-

kan je streamen.

 

Ja heeft 2 kanten, wij hebben dan abonnement op 4 diensten Netflix, Videoland, Disney+ en Amazone Prime maar kost ook wat.

 

@RoWi.  ik ben ook ben je eens dat er meer bij moet komen en hopelijk in de toekomst.

 

olybol
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

met de extra apps maak je ook niet smart tv's smart. Het beschikbaar krijgen is een eerste vereiste om er gebruik van te kunnen maken zonder extra hardware en zonder te hoeven streamen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Helemaal waar @olybol 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
olybol wrote:

met de extra apps maak je ook niet smart tv's smart. Het beschikbaar krijgen is een eerste vereiste om er gebruik van te kunnen maken zonder extra hardware en zonder te hoeven streamen.

Klopt maar dan is een chromecast toch een goedkoper alternatief.

En wie gaat al die streamdiensten extra afnemen, elke stream app is feitelijk directe concurrentie voor Movies & Series XL.

@Dave-  wie het niet breed heeft kan echt geen €80,00 per maand missen om de Next in handen te krijgen.

Het is zeker niet verkeerd toch zie ik het nut en de noodzaak anders. Ik zie de diverse streamdiensten meer ter vervanging van reguliere TV, neem ergens enkel internet af en voor de entertainment 1 of meer stream apps, hoewel je dan mogelijk meer of net zoveel kosten per maand hebt.

Alleen internet is bij de meeste providers niet veel goedkoper zonder de €10,00  of meer extra voor lineaire TV. Internet via Ziggo met KabelTV erbij heb je al een leuk aanbod. Dat aanvullen met apps kan aantikken. 

Nuchter bekeken is het puur een luxe probleem ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik begrijp je volkomen en ja €80,- is geen luxe meer inderdaad maar voor de Media Box XL zou het aanvulling zijn maar wat jij zegt klopt ook wel. Ik kan het nog net rond krijgen en zit net boven de minima grens en door apps te delen met betaling kan ik het doen anders ook niet. 
 

Nuchter gezien heb je helemaal gelijk ?

olybol
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Mijn request wordt door de discussie nmi ontkracht, ik had meer bijval verwacht.  Ziggo heeft de sleutel in handen klanten te faciliteren in apps door deze aan hun media box XL of Next toe te voegen. Klanten kunnen hier gebruik van maken (of niet). Nmi is dit een waardevolle toevoeging. Alles vanuit de mediabox, er hoeft dan niet geschakeld te worden naar de Smart TV of als je die niet hebt een chromecast of iets dergelijk te worden aangeschaft. Het zijn android TV apps die gewoon beschikbaar kunnen worden gemaakt. Iedere video dienst heeft overlap in film aanbod maar ook zeker afwijkend aanbod. Mocht je een serie willen volgen op Disney+ of een film willen zien die niet in het aanbod van Video XL voorkomt maar wel in Prime dan kun je je gewoon tijdelijk abonneren op een dienst en kijken via de box.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Next draait zover ik weet niet op Android waarschijnlijk wel op een op linux gebaseerd systeem. Dat "gewoon" beschikbaar maken ligt iets gecompliceerder er is toestemming en overleg met de diverse diensten nodig.

Het is zeker niet de bedoeling,het request te ontkrachten, het heeft zeer zeker meerwaarde, er zijn nog genoeg prima niet smart TV's in omloop die geen vervanging nodig hebben. Dan is het beschikbaar hebben van meer apps op het kastje van de provider zinvol.

De Mediabox moet het dan wel goed doen, en mijn eigen ervaring met apps op de mediabox van providers is niet goed vandaar dat ik terughoudend ben. 

Mij gaat het ondanks alles om de vraag puur practisch hoe je het voor je zag.

Amazon wordt dan 152 en Disney+ wordt dan 153 en Pathe 155 elke App of streamdienst zou dan een eigen kanaal nummer moeten krijgen.

Een knop Apps of de Home knop en dan bladeren lijkt mij niet te veel moeite, er zit zeker nut in het op volgorde kunnen zetten dat wel. Ik zie persoonlijk het nut of de reden van de kanaal nummers voor die apps niet, het zijn geen live tv kanalen.

olybol
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Fijn om te lezen en hopelijk gaat Ziggo hier iets mee doen.

Ik laat het aan de creativiteit van de ontwikkelaars over om er iets moois van te maken.

sonar

Level 5
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes

Het zou inderdaad mooi zijn als alle video apps een zender nummer krijgen net als Netflix en Videoland. Op die manier kun je ze dan aan je favorieten toevoegen.

 

Daarnaast zou het ook erg wenselijk zijn om apps net als een zender achter een pincode te kunnen zetten zodat bepaalde apps te blokkeren zijn voor de kinderen.

Skippers

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kunnen de apps niet worden weergegeven op volgorde van “laatst” of “vaakst” gebruikt? Ik kijk zelf vaak Youtube en moet nu steeds voorbij allemaal apps scrollen waar ik helemaal geen toegang toe / abonnement voor heb. Heel irritant!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic