Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goed idee @Bigpapa Ondertitels van replaytv op de Next zijn nu in koeieletters op npo zenders, vaak ook nog in 3 regels. Gebruik dus vaak maar de teletekst.
Mijn schoonmoeder heeft sinds kort ook next (zit niet op het forum) maar die moet nu dichterbij de tv gaan zitten om de ondertitel te kunnen lezen. Voor de ouderen onder ons zou het een verbetering zijn.
Klopt wel @Bigpapa de ondertitels van linear kijken op o.a. npo zenders is een raar ingedrukt smal font. Je zou eigenlijk zelf een vast font moeten kunnen instellen, dan heb je geen last van het font dat de zender zelf meestuurt. Een workaround voor je schoonmoeder zou overigens zijn om -niet- live te kijken bij de npo, maar de uitzending te starten vanaf het begin. Dan krijg je weer de koeieletters waar ik het eerder over had.
Als er geen Replay optie is -dat komt voor- kun je een Opname plannen, zelfs nog tijdens de loop van het Live-programma.
Die kun je, net als Replay, desgewenst vlak na de start van van het Live programma al gaan bekijken. Je kijkt dan bijna-Live.
Op die manier heb ik een tijdje getest of het te doen is een Next met alleen een netwerkverbinding te gebruiken. Het antwoord is: ja, met enkele kleine ongemakken. Bv geen digitale radio. Als je geen zin hebt een coax-kabel te trekken is het prima te doen. Op zijn minst de moeite waard om te proberen hoe het bevalt.
ook een +1. Niet voor mijzelf, wel voor o.a. slechtzienden. Instelling ‘Klein/Normaal/Groot’ zou al prima moeten zijn. Kleuren; zie ik niet direct het nut van in.
@Marianne Ziggo hoeveel reacties moeten er zijn voor Ziggo over stag gaat?
Overstag gaan van Ziggo is dat er een feature request wordt ingediend bij Next ontwikkelaar Liberty Global. Of dat al gebeurd is, is helaas nog niet duidelijk.
Sinds vandaag firmware 4.19. Lipsync van replaytv nu prima, waarvoor dank.. Koeieletters van ondertiteling replaytv nu ook opgelost en in lijn met livetv. Wat blijft is dat de ondertitels een soort in elkaar gedrukt narrow font zijn op bv npo, sbs. Vermoedelijk nu een standaard Helvetica Rounded Bold Condensed fonttype.
Wat ik er op internet over heb kunnen vinden is het volgende; "Het lettertype van de NOS/NOB/NPO is afgeleid van de Helvetica/Swiss. Dikke surroundcontour en 87% wit. Verder wisselen met 5 beeldjes zwart minimaal = 10 frames. Welke Helvetica/swiss er het meest op lijkt moet je proefondervindelijk testen."
Op de Humax is het ondertitelfont overigens wèl prima, dus het zou mogelijk moeten kunnen zijn op de Next om het goed te krijgen.
@ZiMarc misschien even bovenstaande lezen?
Het gaat om een duidelijk ja of nee antwoord.
De tekst die jij schrijft is dan ook niet van belang
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.