Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

Animo om ondertitels grootte aan te passen (Mediabox Next)

Wilde vragen of er een hoop gebruikers zijn die de ondertitel van de Next ook te klein vinden.
Met deze poll wil ik kijken of er animo is om de ondertitel bij films etc aan te passen aan grote en kleur?
Gelieve geen discussie beginnen maar alleen antwoord geven of je het er mee eens bent of niet.
Als er veel animo voor is wil ik kijken of Ziggo daar een verandering in wilt brengen.
Hoe meer mensen dit willen hoe eerder Ziggo daar aan kan beginnen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het zelf kunnen instellen van lettertype en lettergrootte zou moeten kunnen.
Zie hoe Netflix dit doet.
Voor de Next zijn andere keuzen gemaakt. Mindere.
Let op: ik bedoel voor On-demand stuff via Internet. Live-Tv is een andere kwestie.
Daarbij moet rekening worden gehouden met wat er in de aloude Zender streams op de kabel aan ondertiteling beschikbaar is. Dat is er niet alleen voor de Next..........
Dit op de Next kunnen aanpassen lijkt me wat lastiger.

Ondertiteling op de Next werkt thans niet goed bij bv Replay en Opname. Dat wordt grootscheeps gereorganiseerd. Het is afwachten wanneer dit klaar is. Wie weet wat er dan mogelijk wordt.

Bekijk in context

30 Reacties 30
rhmggerritsen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Zou heel fijn zijn.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Bigpapa, goed dat je hier een topic voor bent gestart. Ik ben benieuwd of er meer Next gebruikers zijn die liever grotere ondertiteling willen. Ik heb je topic in de 'Deel je tips en suggesties' categorie gezet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het zelf kunnen instellen van lettertype en lettergrootte zou moeten kunnen.
Zie hoe Netflix dit doet.
Voor de Next zijn andere keuzen gemaakt. Mindere.
Let op: ik bedoel voor On-demand stuff via Internet. Live-Tv is een andere kwestie.
Daarbij moet rekening worden gehouden met wat er in de aloude Zender streams op de kabel aan ondertiteling beschikbaar is. Dat is er niet alleen voor de Next..........
Dit op de Next kunnen aanpassen lijkt me wat lastiger.

Ondertiteling op de Next werkt thans niet goed bij bv Replay en Opname. Dat wordt grootscheeps gereorganiseerd. Het is afwachten wanneer dit klaar is. Wie weet wat er dan mogelijk wordt.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
iets groter in het algemeen zou ik oke vinden , maar hoeft niet veel te zijn , een standje ? groter
Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
hanh dus je wil het?? Vroeg zo kort mogelijk antwoord. ?
rhmggerritsen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Zou een hele mooie toevoeging zijn.
Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Marianne Ziggo die gebruikers die zijn er 100%. Alleen niet iedereen reageert, vaak reageren ze alleen maar als er problemen zijn.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Dat klopt helemaal, Bigpapa. Je ziet ook dat mensen eerder een review invullen wanneer ze iets negatiefs te melden hebben dan wanneer het om iets positiefs gaat.

Mooi dat er nu in ieder geval een topic is voor de grootte van de ondertiteling.
Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
Goed idee! Niet alleen voor de Next wat mij betreft maar ook voor Ziggo Go!
Misschien met een instelling waarbij gebruikers uit 3 standen kunnen kiezen?
ZiMarc

Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Goed idee @Bigpapa  Ondertitels van replaytv op de Next zijn nu in koeieletters op npo zenders, vaak ook nog in 3 regels. Gebruik dus vaak maar de teletekst.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

Mijn schoonmoeder heeft sinds kort ook next (zit niet op het forum) maar die moet nu dichterbij de tv gaan zitten om de ondertitel te kunnen lezen.  Voor de ouderen onder ons zou het een verbetering zijn.

ZiMarc

Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Klopt wel @Bigpapa de ondertitels van linear kijken op o.a. npo zenders is een raar ingedrukt smal font. Je zou eigenlijk zelf een vast font moeten kunnen instellen, dan heb je geen last van het font dat de zender zelf meestuurt. Een workaround voor je schoonmoeder zou overigens zijn om -niet- live te kijken bij de npo, maar de uitzending te starten vanaf het begin. Dan krijg je weer de koeieletters waar ik het eerder over had.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als er geen Replay optie is -dat komt voor- kun je een Opname plannen, zelfs nog tijdens de loop van het Live-programma.
Die kun je, net als Replay, desgewenst vlak na de start van van het Live programma al gaan bekijken. Je kijkt dan bijna-Live.

Op die manier heb ik een tijdje getest of het te doen is een Next met alleen een netwerkverbinding te gebruiken. Het antwoord is: ja, met enkele kleine ongemakken. Bv geen digitale radio. Als je geen zin hebt een coax-kabel te trekken is het prima te doen. Op zijn minst de moeite waard om te proberen hoe het bevalt.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

ook een +1. Niet voor mijzelf, wel voor o.a. slechtzienden. Instelling ‘Klein/Normaal/Groot’ zou al prima moeten zijn. Kleuren; zie ik niet direct het nut van in.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@Marianne Ziggo  hoeveel reacties moeten er zijn voor Ziggo over stag gaat?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Overstag gaan van Ziggo is dat er een feature request wordt ingediend bij Next ontwikkelaar Liberty Global. Of dat al gebeurd is, is helaas nog niet duidelijk.

ZiMarc

Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Sinds vandaag firmware 4.19. Lipsync van replaytv nu prima, waarvoor dank.. Koeieletters van ondertiteling replaytv nu ook opgelost en in lijn met livetv. Wat blijft is dat de ondertitels een soort in elkaar gedrukt narrow font zijn op bv npo, sbs. Vermoedelijk nu een standaard Helvetica Rounded Bold Condensed fonttype. 

Wat ik er op internet over heb kunnen vinden is het volgende; "Het lettertype van de NOS/NOB/NPO is afgeleid van de Helvetica/Swiss. Dikke surroundcontour en 87% wit. Verder wisselen met 5 beeldjes zwart minimaal = 10 frames. Welke Helvetica/swiss er het meest op lijkt moet je proefondervindelijk testen."

Op de Humax is het ondertitelfont overigens wèl prima, dus het zou mogelijk moeten kunnen zijn op de Next om het goed te krijgen.

Bigpapa
Topicstarter
Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

@ZiMarc  misschien even bovenstaande lezen?

Het gaat om een duidelijk ja of nee antwoord. 

De tekst die jij schrijft is dan ook niet van belang 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Bigpapa 

Sorry, helemaal vergeten dat op verzoek nog te doen. Dus …….

Ja.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic