CJChristiaens

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Amazon Prime Video app toevoegen

Ik heb net een abonnement genomen op Amazon Prime Video. Deze kan ik gebruiken op mijn oude Samsung smart tv maar helaas niet via de Ziggo mediabox. Deze app is niet beschikbaar. Is het wellicht een goed idee beste Ziggo om de apps uit te breiden met deze steamingdienst? Lijkt mij een mooie toevoeging naast Netflix en Videoland.

Een soortgelijke vraag heb ik gelezen op de community van een jaar geleden met als antwoord dat de suggestie besproken is met ‘de devs’. We zijn dus inmiddels 12 maanden verder maar helaas is er geen beslissing genomen om deze toe te voegen. Graag zou ik de stand van zaken willen weten door Ziggo of door de ervaren community-people.

Mvg

N.C.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Voor de liefhebbers met een Mediabox Next heb ik goed nieuws: vanaf vandaag heb je toegang tot Prime Video!

 

Lees hier het topic!

Bekijk in context

32 Reacties 32
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @CJChristiaens en welkom op de Community! 

Goed dat je een topic hierover opent, het is inderdaad al een tijdje geleden. Ik ben op onderzoek uit gegaan voor je en op het moment staat het niet in de planning om Amazon Prime als app toe te voegen. Je bent zeker niet de enige die dit tof zou vinden dus ik heb je suggestie opnieuw aangekaart bij de afdeling die hierover gaat. Mocht er in de toekomst verandering in komen dan zullen we dit uiteraard communiceren. 

marjet1966

Level 1
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ook ik zou blij zijn met de app op de box!

hans1952

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb de ziggo next en zou ook graag de prime video app toegevoegd willen hebben. 
 

Okost

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Same same hier, graag zsm. de Prime Video app toevoegen. ☝?

Kan niet zo zijn dat er nog maar 4 mensen zijn van alle Ziggo abonnees met deze wens.

Weird Science

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

@Mariska Ziggo 

Het begint nu toch eens tijd te worden dat Ziggo luistert naar de vragen van de klanten met betrekking tot die Mediabox Next. Het kan toch niet zo zijn dat jullie altijd zeggen: we geven het door aan de ontwikkelaars. Of andere excuses om de klant met een kluitje in het riet te sturen.

 

olybol

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik zou ook graag een app op de Next hebben voor meer video diensten Prime Video, Pathe Thuis en Disney +

 

Veenklvd

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Graag de Amazon prime app toevoegen.

pjgs

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Graag app voor Amazon prime toevoegen voor de next. Is niet van deze tijd dat dit zolang moet duren.

 

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Persoonlijk kijk ik naar content op Amazone Prime via de app op mijn smart tv, maar ik begrijp volkomen de kritiek op Ziggo dat de app nog steeds niet is toegevoegd aan de apps op de Next. In eerdere vergelijkbare topics in het Community hadden sommige forumleden kritiek op het feit dat je voor deze streamingsdienst alleen maar via een creditcard kon betalen. Sinds een tijdje is het echter ook mogelijk om te betalen via iDeal.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Via de Duitse Amazon site konden we al langer via ideal  voor Prime Video betalen nu gelukkig ook via de NL site.

Ik snap de vraag naar de apps, toch heeft ook mijn voorkeur de Smart TV zelf, hiervoor heb ik die smart tv. 

Wat betreft het toevoegen van de apps van de diverse diensten deze moeten hierin overleggen  met de provider. Het ontbreken van de apps ligt bij beide partijen.

 

pjgs

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb geen smart tv. Daarom heb ik de next.

Wellicht kan ik beter een Amazon FireStick kopen en hier de Ziggo Go app op zetten. Kan de next weer terug naar Ziggo.?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
pjgs wrote:

Ik heb geen smart tv. Daarom heb ik de next.

Wellicht kan ik beter een Amazon FireStick kopen en hier de Ziggo Go app op zetten. Kan de next weer terug naar Ziggo.

Dat is een optie, de Next kan je als reserve houden, die hoort bij het abonnement. Voor de best nog veel klanten zonder smart tv is de vraag inderdaad begrijpelijk.

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Is er sinds de lancering van de Next überhaupt wel eens een nieuwe app toegevoegd?

Moonen1984

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik vind ook dat ze minimaal Amazon Prime en Disney+ moeten toevoegen. Als ik zo lees hier is er veel vraag naar. Tijd voor aanbod dus!

Weird Science

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
RoWi. wrote:

….

Wat betreft het toevoegen van de apps van de diverse diensten deze moeten hierin overleggen  met de provider. Het ontbreken van de apps ligt bij beide partijen.

De eerste stap is contact opnemen met de aanbieder van in dit geval de streaming dienst. Mijn gevoel zegt dat Ziggo dát zelfs niet doet. Als je op dit forum een idee aandraagt, dan is het in 95% van de gevallen: We hebben het doorgegeven aan de ontwikkelaars/ontwikkelafdeling. Hierin lees ik: “Trala, we doen er lekker niets mee”.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het heeft jaren geduurd voor Netflix bij de providers beschikbaar was op de ontvangers, KPN is net iets sneller met het toevoegen van Prime.

Ik zie het persoonlijk niet als een plicht voor een ISP een welkome service dat wel. Dan moet het wel goed werken, en tot nog toe doet mijn eigen smart tv het beter dan extra kastjes.

Kitty.S

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb wel een smarttv maar helaas niet de keuze om er de Amazon prime video app op te zetten. Ik heb een abonnement en stream nu vanaf mijn tablet. In de slaapkamer heb ik geen smarttv. Dus ook ik zou heel blij zijn met de app op de mediabox next.

Martijn Goossen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Ziggo voeg mij maar toe aan het lijstje van klanten die de prime app in de Ziggo box willen hebben. Moet nu telkens schakelen naar mijn Smart tv... Jullie box werkt beter dus graag alles in een apparaat. Bedankt

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Wellicht zou het beter zijn als Ziggo overgaat op android based boxes, want de Next is leuk, maar die paar apps die erop staan en waar vervolgens je niets aan hebt, is niet echt van deze tijd.
Wat is mooier dan een mogelijkheid waar de gebruiker zelf dmv een toegewezen groote geheugen, zijn/haar favoriete apps zelf kan installeren!

Uitgelicht topic