Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Alleen luisteren via de Ziggo GO app

Een vraag of een idee voor de ideeënbus: Kan je met de ZiggoGo app het beeld, op je mobiel uitzetten? Ik wil dus alleen luisteren.

Waarschijnlijk denkt het gros ( die deze vraag leest ), natuurlijk kan dat, dan kijk je gewoon niet op je smartphone. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet.

Via de ZiggoGo app op je smartphone, zijn tegenwoordig heel veel wedstrijden te volgen die niet via de radio worden uitgezonden. Dat is natuurlijk fijn, maar het tv kijken op je smartphone kost natuurlijk veel data en veel energie. Als je wifi hebt en dicht bij een 230v stekker zit, dan maakt dat natuurlijk niet uit. Maar als je ergens onderweg bent, dan is dat anders. In die situatie zou alleen luisteren al fijn zijn én op deze wijze bespaar je heel veel data ( alleen audio-data ipv video-data ) en de cpu/gpu & scherm van je smartphone moeten veel minder hard werken, wat enorm veel energie bespaart.

Als ik nu via ZiggoGo luister, dan zet ik het ZiggoGo scherm al op PiP ( Picture in Picture ) om zo een zo klein mogelijk ZiggoGo scherm te hebben en op deze wijze energie ( = batterij ) te besparen. Maar PiP heeft natuurlijk geen invloed op de hoeveelheid data, die er nodig is om tv te kunnen kijken op je smartphone.

Vandaar mijn vraag: Heeft de ZiggoGo app een optie om het beeld uit te zetten, dus om alleen te luisteren ?

Mocht dit niet geval zijn, is dit dan een zinnige vraag/optie voor de ideeënbus?
11 Reacties 11
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Pasi
Leuke vraag en ik moest zeker even denken wat het gros hier ook denken zal 😉
Deze is mooi voor een moderator en daar zullen we dan even op moeten wachten. Al denk ik dat die de vraag zal doorspelen naar de juiste afdeling en dan is het maar afwachten.

Maar zeker een leuke vraag, weer eens wat anders dan problemen op te lossen op de community 😛
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Pasi,

Inderdaad een leuke en goede opmerking over Ziggo GO opper je hier 🙂 Ik ben benieuwd of er meerdere mensen dit zien zitten, dan kan ik het natuurlijk altijd doorzetten.
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
+1 van mij.

Eenzelfde functie welke jij omschrijft heb je als je een betaald account hebt bij Youtube, dus zo een optie voor de Go app zou ook wel chill zijn.

?
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik vind het een goede suggestie.

Ik heb nog een suggestie voor de Ziggo Go app: alle radiozenders die in je pakket zitten kunnen luisteren. Dat is dan meteen een alternatief voor het moment dat de analoge FM wordt afgeschakeld en we naar alternatieven moeten zoeken om naar de radio te luisteren. Het geluid van telefoon of tablet kan dan gestreamd worden.
Homer14

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het zou super zijn om de mogelijkheid te hebben om met je scherm uit toch geluid te hebben. Radio via ziggogo is dan inderdaad ook een goed alternatief voor de momenten dat je geen fm ontvangst hebt.

Homer.
Geronimo77

Level 1
  • 49Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes
Of je gebruikt hem als surround box ☺️. Moet wel even de vertraging opgelost worden
Rubix Cube

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er zijn zat programma’s die je vooral kunt luisteren. Ik zou dit graag tijdens een wandeling op mijn oortje kunnen doen, zonder het risico te lopen dat per ongeluk mijn iPhone vergrendelen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit doet me denken aan Spotify, die heeft deze optie, die app is dan ook voor het luisteren naar muziek bedoelt.

Ik kan me zo voorstellen dat hoe het nu is juist bedoelt is om data uit te sparen. 

Voor de in het start bericht gestelde doel, geen gek idee.

erik1977

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is precies wat ik ook zoek. Het zou mooi zijn om vanuit de Ziggo Go app niet enkel TV te kunnen streamen naar een TV, maar ook radio naar bv. een Google Nest Audio. Waarom zitten de digitale radiozenders niet in de app? 

alide

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde punt. En nog een vraag: bij pip kan je het beeld helemaal wegvegen. Is er dan helemaal geen dataverbruik voor beeld of …??

en waarom zit radio niet in ziggo go?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Technisch lijkt het me geen probleem. Maar er zullen met alle rechthebbenden afspraken moeten worden gemaakt. 

 

Met de komst van de bluetooth en netwerkspeakers lijkt het me heel handig om via de Ziggo Go app naar de radio te kunnen luisteren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic