KiskuB

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aanmelden bij Ziggo app en Forum

Goedendag, zojuist weer aangemeld op het forum met twee traps verificatie. Wat een ergernis. Het is lastiger dan mijn bank app. Die bank-app heb ik geregistreerd en kan ik met vingerafdruk openen. Nee niet bij Ziggo. Iedere keer als je aanmeldt weer gebruikersnaam, wachtwoord en dan de telefoon opzoeken voor de code. Het lijkt alsof Ziggo probeert interactie te voorkomen.

 

Ook de Mijn Ziggo App heeft deze overdreven aanmeld procedure. Kan dit niet anders alstublieft?

 

Is er een mogelijkheid deze overbeveiliging uit te zetten?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KiskuB 

 

Tweestapsverificatie Mijn Ziggo | Klantenservice | Ziggo

 

Een deel van onze klanten logt al in met tweestapsverificatie. Zij loggen nu in met een extra inlogcode die je via sms krijgt. Als dit voor jou als klant nog niet aan staat, kun je dit zelf aanzetten. Uiteindelijk gaat iedereen met extra sms-code inloggen.

 

zelf aanzetten

Liever geen extra controle?
Het is niet mogelijk om de extra beveiliging bij inloggen zelf uit te zetten. Als je deze controle niet meer wilt, neem dan contact op met onze klantenservice op 0800-0094.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vreemd, ik hoef nooit in te loggen.

 

Heb je dit aan gevinkt?

En zo mogelijk ook op de volgende pagina?

Of meld je telkens af?

Of laat je cookies verwijderen telkens als je de browser afsluit?

 

Bert_0-1678984696766.png

 

KiskuB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Wellicht heeft dat te maken met tijd tussen inloggen. Ik log soms weken niet in.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @KiskuB, irritant als je na verloop van tijd weer opnieuw moet inloggen met daarbij de sms code. Toevallig horen we het wel eens vaker. Er kunnen diverse factoren aan ten grondslag liggen, waaronder tijdsduur zoals je zelf opmerkt. 

 

Mogelijk komen we tot nieuwe inzichten, vandaar enkele vragen:


- Wissel je op dit apparaat tussen wifi en/of 4/5G en vice versa? Treedt het dan op?
- Maak je (tussendoor) gebruik van VPN/proxy op je apparaat?
- Welke browser gebruik je en op welk platform? Speelt het ook bij andere browsers?

- Wis je tussentijds cookies?
- Speelt het op 1 of meerdere apparaten? 

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Vreemd, als ik mij aanmeld voor het forum hoef ik alleen maar mijn loginnaam en passwoord in te

geven. Ik klik op aanmelden zonder "mijn ziggo"  want ik heb helemaal geen "mijn ziggo" ik zou niet 

weten waar ik dat voor nodig heb.  Een SMS code????   wordt nooit om gevraagd. Een bankapp met

vinger afdruk ?? ook nog nooit van gehoord. Ik heb trouwens ook helemaal geen smartphone maar

een GSM  (Gewoon Simpel Mobieltje) En alle cookies en opgeslagen passwoorden etc  worden

allemaal gewist bij uitzetten van mijn laptop.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@franske1958 Je hebt nog een login buiten Mijn Ziggo ooit aangemaakt, dat is nu anders.

Met Mijn Ziggo inlog hoef je niet telkens in te loggen in het Ziggo forum, als je de cookies niet weggooit.

KiskuB
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie.

Net weer even moeten inloggen met SMS verificatie....... In de meeste gevallen gebruik ik een Samsung tablet maar mijn PC waar ik nu op zit te tikken gebruik ik ook veel. Zeker als je langere teksten wilt maken is dat handiger.

 

Binnenhuis werkt alles op (goede) Wifi. Apparaten schakelen niet over op 4/5G.

Ik gebruik geen VPN/proxy op mijn apparaten. Verder gebruik ik overal Firefox.

Cookies verwijder ik alleen selectief nooit allemaal, dat geeft te veel her-instellingen.

Het frequent inloggen gebeurd op al mijn apparaten.

Ik gebruik geen apart account voor dit forum maar gebruik de wachtwoord combinatie van "Mijn Ziggo". Ook voor de verder prima te gebruiken Ziggo App op de tablet.

 

Wat ik nu het liefste wil is de 2FA uitzetten. Ik gebruik moeilijke lange en individuele wachtwoorden waar ik me senang bij voel. Waar kan je dat instellen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@KiskuB 

 

Tweestapsverificatie Mijn Ziggo | Klantenservice | Ziggo

 

Een deel van onze klanten logt al in met tweestapsverificatie. Zij loggen nu in met een extra inlogcode die je via sms krijgt. Als dit voor jou als klant nog niet aan staat, kun je dit zelf aanzetten. Uiteindelijk gaat iedereen met extra sms-code inloggen.

 

zelf aanzetten

Liever geen extra controle?
Het is niet mogelijk om de extra beveiliging bij inloggen zelf uit te zetten. Als je deze controle niet meer wilt, neem dan contact op met onze klantenservice op 0800-0094.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic