Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en dat je niets wilt wilt missen? Met de Mediabox Next kun je ze allemaal tegelijk opnemen!
400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al geplande opnames gaan wél door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de Next met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan vervallen. Wil je weer opnemen? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.
Hoe lang blijft mijn opname bewaard?
De opnames blijven 365 dagen bewaard. Daarna vervallen de opnames automatisch. Daar hoef je niks voor te doen.
Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Ook wanneer je tijdens het lopende programma de opname start, wordt gewoon het hele programma opgenomen. Helaas kun je geen programma's meer opnemen die al zijn afgelopen.
Kan ik mijn opnames ook via Ziggo GO bekijken?
Zeker! Met Ziggo GO liggen al jouw opnames binnen handbereik. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem je opnames overal mee naar toe.
Hoe beheer ik mijn opnames?
Een kind kan de was doen! Druk op de [Home] knop en ga naar ‘Opnames’. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de [Voice Control] toets in en zeg “mijn opnames”.
Hoe verwijder ik een opname of een serie?
Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:
- Ga via ‘Opnames’ naar ‘meer
- Navigeer naar de ‘prullenbak’ die je rechts in het beeld ziet verschijnen
- Druk op de [OK] knop om een keuze te maken tussen ‘verwijder serie opname’ en ‘verwijder alles en annuleer geplande opnames'.
Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.
Mark Ziggo wrote:
Het huidige systeem werkt al met een backup, maar als ook de backup mislukt gaat het alsnog mis. Hoe veel backups wil je inbouwen?
Alle energie word gestoken in het verbeteren van het huidige proces, in plaats van in het oprichten van herstelprocessen die niet nodig zouden moeten zijn.
Dus er is een backup van een opnamen die goed is gegaan op de tijdelijke/replay server, en nog lukt het nooit om deze naar de opslag server te verplaatsen, als dit in het automatisch systeem fout is gegaan? Je vraagt je meteen af wat dan nog het nut heeft van deze back-ups ?
En natuurlijk moeten jullie alle energie stoppen in het verbeteren van het huidige proces. Maar daar horen dan toch ook de herstel processen bij, want het is overduidelijk dat die wel degelijk nodig zijn als je deze topic van 9 maanden oud terug leest.…
En buiten dat, het hele proces had gewoon 9 maanden geleden al gewoon goed moeten werken, want toen vond Ziggo de Next box goed genoeg om deze op de markt te zetten voor hun klanten. En dat er dan wat kleine opstart problemen zijn begrijp ik nog wel, maar dat die problemen nu al ruim 9 maanden lang duren, en dat er na al die tijd nog niet eens een back-up terug gezet kan worden als er weer eens wat fout is gegaan bij het overzetten van de replay server naar de opslag server, snap ik echt niks van…
martwoutnl wrote:
JOHANNA6 wrote:
Sorry, mijn foutje, ik geloof dat er “uitzendschema” stond.
Dat komt overeen met mijn herinnering. Zoiets had ik toen ook.
Ik weet weer welk programma het was : de show van Jochem Myjer “Adem in, adem uit”, op SBS 6 op Nieuwjaarsdag.
Dit programma gaat al weken mis qua afleveringtitel. Ieder deel heet Irak. Maar afl 2 was Somalië en afl 3 Afghanistan.
Vanavond wilde ik de herhaling van De slechtste chauffeur opnemen. Stond in de papieren Gids. In de krant en op tvgids.nl netjes om 20.30.
In de Next EPG was er "geen info" te zien en als verrassing de slechtste chauffeur om 22.00u. Als je zoekt in de EPG komt deze uitzending ook niet tevoorschijn.
Open je de replay van 22.00 dan komt de aflevering van 20.30 te voorschijn en meld dat die uit 2014 komt. Is toch echt nieuwe serie.
Ik geef het op.
Ik denk dat Ziggo ons, de topic Opnemen gebruikers, in dienst moet namen om de TV Gids handmatig in te vullen. Denk dat je een betere TV Gids hebt dan zoals het nu gaan. Erg vervelend om zulke fouten tegen te komen. Jammer hoor!
Het is dat de EPG zo belangrijk is voor de Next anders speelde dit niet. De hele cloud opname is er in verweven. Ergens een foutje, en er zijn nogal wat kansen, en je opname is weg.
Opnemen is voor mij de belangrijkste functie van het apparaat. Het gemak daarvan is ideaal. Hoe de timer en opname info getoond wordt is jammer genoeg voor verbetering vatbaar. Maar het werkt.
Het is toch niet te moeilijk voor de scriptkiddies om er tijdelijk de tvgids.nl info bij te gebruiken. Dat scheelt ons het overtypen. Als bij mij 3 bronnen hetzelfde programma op de juiste tijd melden waar kan het toch fout gaan bij de Ziggo aanbieder. Ik zou dat nu tot de bodem uitgezocht willen zien. En lukt dat niet stop er dan mee en ga naar een andere aanbieder. Geen geneuzel over "kan niet". Na 9 maanden en 1300 reacties lijkt het mij duidelijk dat er iets goed fout is.
Ik meld niets meer voorlopig.
Ik stop ook met melden hier.
Oplossing:
Alles 24/7 opnemen bij Ziggo en Replay TV op 365 dagen terug kijken zetten. Volgens mij lost dit een hoop problemen op. ???
Melden heeft sws geen zin, Ziggo zegt telkens “doorgegeven” maar doet verder niets met de klachten. Zoals ik al eerder zei ik denk dat ze achter de schermen de Next ook al opgegeven hebben en dat er ook geen nieuwe gemaakt gaan worden, je nooit geen 2e box meer kan aanvragen en dat ze hiermee nooit de XL gaan vervangen. De Next kwam uit met groot nieuws en nu is het groot stil...
Van mij mag de Ziggo GO Apple TV app wel komen.
Dan heb ik die hele box niet eens meer nodig. Tenminste, dat verwacht ik.
Maar dan moet de TV Gids wel goed zijn!!
Als je niets meer meldt, weet je zeker dat er niets meer gaat gebeuren. Ik blijf gewoon melden als ik wat zie.
martwoutnl wrote:
Als je niets meer meldt, weet je zeker dat er niets mee gaat gebeuren.
Nou ik heb nog nooit één van mijn meldingen hier achteraf opgelost zien worden, dus daar veranderd dan niet veel aan. Zelfs een backup van een goeie opnamen op de replay server die kunnen ze niet een terug zetten op de opslag server als het verplaatsen in het automatisch systeem fout is gegaan (zie vorige reactie van @Mark Ziggo) dat zegt volgens mij wel genoeg...
https://www.online.nl/pakketten/alles-in-1/?_ga=2.56887529.2143216353.1579517386-1613208137.15795173... allemaal overstappen wedden dat er wel actie komt! Iedereen klaagt maar ik zie er zelden 1 zijn/haar abonnement opzeggen,dat ziet ziggo ook denk ik.
crazydave wrote:
https://www.online.nl/pakketten/alles-in-1/?_ga=2.56887529.2143216353.1579517386-1613208137.15795173... allemaal overstappen wedden dat er wel actie komt! Iedereen klaagt maar ik zie er zelden 1 zijn/haar abonnement opzeggen,dat ziet ziggo ook denk ik.
Veel plezier dan bij Online. Ooit weleens gegoogeld naar Online en zijn broer Canal Digitaal? Dat is de hel: https://www.ervaringen.nl/online
https://www.ervaringen.nl/ziggo En dit dan?
Hoeft natuurlijk niet speciaal online.nl te zijn er zijn zat andere!
Die ervaring sites zijn niet heel veel waard omdat de tevreden klanten daar bijna niet komen.
crazydave wrote:
Wacht even tot morgen dan is Blue Monday weer voorbij en denk je er misschien wel weer anders over
@Jocola Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee,wordt eerder slechter dan beter 😉
crazydave wrote:
https://www.ervaringen.nl/ziggo En dit dan?
Hoeft natuurlijk niet speciaal online.nl te zijn er zijn zat andere!
Die ervaring sites zijn niet heel veel waard omdat de tevreden klanten daar bijna niet komen.
Alleen is Online vaak al in het nieuws qua klachten. Canal Digitaal ook. Er zijn betere providers als je ooit wil overstappen. Maar goed ik ga maar weer terug naar ontopic. 🙂 Anders maak ik me zelf schuldig aan non-topics.
Het zal aan mij liggen maar we zitten hier in een opnamen topic van Ziggo. Het lijkt me daarom beter om hier over door te praten, en on topic te blijven.
Overstappen is niet de topic, begin daar dan een andere topic over. Dan kunnen de mensen, die wel gewoon willen blijven, het probleem in deze topic misschien helpen oplossen.
Bedankt! ???
Quote: Het zal aan mij liggen maar we zitten hier in een opnamen topic van Ziggo.
Nee hoor ligt niet aan jou !
crazydave wrote:
Quote: Het zal aan mij liggen maar we zitten hier in een opnamen topic van Ziggo.
Nee hoor ligt niet aan jou !
Dus gaan we niet in discussie of we moeten overstappen naar een andere provider.
On Topic blijven a.u.b.
crazydave wrote:
On Topic blijven a.u.b.
Bijdehandje!
Meerdere off-topic berichten verwijderd.
Hoi allemaal, dank voor de laatste voorbeelden! Ik snap dat het als een gebed zonder eind voelt en ik kan jullie natuurlijk nergens toe verplichten, maar ik zou het jammer vinden als er nu niets meer gemeld wordt. Dankzij jullie voorbeelden staat dit probleem namelijk zo hoog op de prioriteitenlijst en als de voorbeelden opdrogen vrees ik dat de aandacht van de ontwikkelaars op dit onderwerp zal verslappen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.