Sander
Community Developer
Community Developer

Zo luister je naar de Digitale Radio van Ziggo

Hier lees je voor verschillende situaties de stappen die nodig zijn om lekker radio te luisteren.

Hoe luister ik digitale radio met de Mediabox Next?

Op de Mediabox Next hebben radiozenders geen zendernummers. Je hoeft dus niet meer te zappen. Alle radiozenders vind je namelijk makkelijk terug in de handige Radio App! De makkelijkste manier om snel naar je favoriete radiozenders te luisteren is door de Spraakbediening van de Mediabox Next te gebruiken.

Zo gebruik je de Radio App
1. Zet je tv en de Mediabox Next aan
2. Druk op de knop :ab_hoofdmenu: [Home] op de afstandsbediening van de mediabox

3. Je ziet dan het TV & Replay overzicht met de meest bekeken zenders. Rechts ervan staat de app "Radio"
4. Druk op :ab_ok: [OK] om naar het zenderoverzicht te gaan

6. Selecteer het logo van de zender waar je naar wilt luisteren en klik op :ab_ok: [OK] om te luisteren
7. Wil je terug naar TV? Druk op de afstandsbediening op de knop :ab_terug_live_tv: [Terug naar tv kijken]

Zo gebruik je Spraakbediening om radio te luisteren
1. Houd op de afstandsbediening de knop :ab_spraakbediening:  [Spraakbediening] ingedrukt. Onder in beeld verschijnt de microfoon

2. Spreek rustig en duidelijk de radiozender in - bijvoorbeeld ''Radio Veronica'' - en laat de knop los
3. De radiozender verschijnt automatisch in beeld
4, Wil je terug naar TV? Druk op de afstandsbediening op de knop :ab_terug_live_tv: [Terug naar tv kijken]

Hoe luister ik Digitale Radio met de Mediabox XL?

Alle radiozenders vind je namelijk makkelijk terug in de handige Radio App! De makkelijkste manier om snel naar je favoriete radiozenders te luisteren is door de Spraakbediening van de mediabox te gebruiken. 

Hoe luister ik Digitale Radio op mijn tv met een CI+ module?

Zet je tv aan en zap naar kanaal 1801. Omdat je een CI+ module hebt maak je gebruik van het uitgebreide TV abonnement. Je hebt de beschikking over de kanalen 1801 tot en met 1902. In het online overzicht van alle radiozenders, zet je er dus een 1 voor. Dit is een voorbeeld: Radio 2 - 802, vind je dus op kanaal 1802.

Hoe luister ik Digitale Radio op mijn tv zonder mediabox en modules?

Zet je tv aan en zap naar kanaal 1801. Wanneer je tv toestel DVB-C geschikt is vind je hier NPO Radio 1. Je hebt de beschikking over de kanalen 1801 tot en met 1902. In het online overzicht van alle radiozenders, zet je er dus een 1 voor.  Dit is een voorbeeld: Radio 2 - 802, vind je dus op kanaal 1802.

Hoe luister ik digitaal naar mijn lokale omroepen?

Afhankelijk van je gemeente vind je jouw lokale omroepen op de kanalen 1915 tot en met 1924. Op de Mediabox XL zijn dit de kanalen 915 tot en met 924. Heb je een Mediabox Next? Dan vind je alle radiostations via de Radio Portal.

Veel luisterplezier!

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Meldingen
Aan Uit