Sander
Community Developer
Community Developer

Probeer nu de bètaversie van Ziggo GO op je LG TV

Heb jij een LG tv die draait op WebOS 5.0 of hoger en is het productiejaar 2020 of later? Dan hebben we goed nieuws voor je. Vanaf 28 juni is namelijk de bètaversie van de Ziggo GO TV app speciaal voor LG tv's beschikbaar. 

Ziggo GO op je LG geïnstalleerd? Laat weten wat je er van vindt

Omdat de app nog in de bètafase zit, zijn onze ontwikkelaars erg benieuwd naar je ervaring.  Daarom hebben we een korte vragenlijst opgesteld waarin je jouw ervaringen en suggesties met ons kunt delen. Zo maken we samen de app nog beter.

< Geef je mening > 

Technische specificaties en vereisten 

Minimaal besturingssysteem:  WebOS 5.0 of nieuwer

Productiejaar tv: 2020 of nieuwer
Maximale resolutie: 1080p 50fps
Audiospoor: Stereo

Zo installeer je in 6 stappen simpel en eenvoudig Ziggo GO op je LG TV

1. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening van de LG om het startscherm te openen
  2. Selecteer Apps uit de opties van het startscherm
  3. Vanuit het startscherm van Apps druk je op het zoekpictogram
  4. Typ in het tekstveld 'Ziggo GO' om de Ziggo GO TV app te vinden in de Appstore
  5. Selecteer de app en druk op 'Installeren'
  6. Na de installatie open je de app en log je in

Wil je de inloggegevens opnieuw opvragen? Dat kan! 

< Login-gegevens opvragen > 

Hoe weet ik of mijn LG op WebOS 5.0 of hoger draait?

Je kan natuurlijk de technische specificaties achterhalen via LG zelf. Maar de eenvoudigste manier is om te zoeken naar de Ziggo GO TV app. Kun je de app op je tv vinden? Dan is je tv geschikt. Kan je de app niet vinden? Helaas, dan is je tv niet geschikt om de beta versie Ziggo GO te kunnen kijken. Wil je toch graag gebruik maken van Ziggo GO op tv? Neem dan het artikel over de externe mediaspelers eens door. 

Mijn LG tv uit 2020 of nieuwer draait op WebOS 5.0 of hoger maar ik kan de app niet vinden?

De stelregel is als volgt: Kun je de Ziggo GO TV app op je tv vinden? Dan is je tv geschikt. Voor praktisch alle LG tv's die voldoen aan de eerder genoemde eisen werkt de bètaversie. Maar er zijn ook uitzonderingen. Een greep van deze uitzonderingen hebben we voor je opgesomd.

LG QNED TV Series

De bètaversie werkt niet op de LG tv series QNED75, QNED7s en QNED80.

LG NANO TV Series

Heb jij een LG tv uit de NANO reeks? De volgende tv series zijn wél geschikt voor de bètaversie: NANO85, NANO86, NANO88, NANO89, NANO90, NANO91, NANO92, NANO95, NANO96, NANO97 en NANO99. Staat je NANO TV Serie hier niet bij? Dan is je tv helaas niet geschikt. Maar ook hier geldt:  Kan je de app niet vinden? Helaas, dan is je tv niet geschikt om de bètaversie Ziggo GO te kunnen kijken.

LG LED Series

Van de LED Series wordt alléén UN85 ondersteund. Staat je LED TV Serie hier niet bij? Dan is je tv helaas niet geschikt.

Is een internetverbinding van Ziggo noodzakelijk om de Ziggo GO TV app te kunnen gebruiken?

Met een internetverbinding van Ziggo kun je gebruik maken van je gehele TV-abonnement van Ziggo. Heb je geen internet van Ziggo? Dan kun je alléén gebruik maken van Ziggo Sport Free om vanaf augustus de UEFA Europees voetbalwedstrijden van de Nederlandse clubs en de finales te kijken. Nog géén account van Ziggo Sport Free? Lees dan hier alle informatie omtrent het UEFA Europees voetbal.

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
197 Reacties
Meldingen
Aan Uit
GAMESPEL2
Level 6

Vanavond tot nu toe 1x vanzelf opnieuw opgestartvan de app en 2x live beeld dat stil blijft staan, totdat we van zender veranderde.

GAMESPEL2
Level 6

Tot nu toe weer 7 !!!! Keer stilstaand beeld!!! En mijn verbinding is prima...

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @GAMESPEL2 - wat zuur dat de app steeds zo slecht bij je werkt. Zou jij misschien een eigen topic willen aanmaken omtrent dit issue? Dan blijft dit topic overzichtelijk en duiken we er samen dieper op in.

MarcWMT
Level 1

@Paul Dat zou fijn zijn. Dank tot zover, ik wacht het af.

PS: Zou het wel goed vinden als jullie beter vermelden welke toestellen wel werken met de app en welke niet. Het overzicht nu is dus nogal incompleet…. 

hans6011
Level 8

Zit stiekem ff te switchen tussen Next en LG. NEXT lijkt mooier. LG lijkt transparanter en naturel. Beide werken. Next vanmorgen niet. Had een koude start nodig om weer geactiveerd te worden. 

danielvanstel
Level 1

Heb een LG 65nano756pa, modeljaar 2021 en web os 6.0. De ziggo go tv app is niet te vinden in de appstore. Wanneer wordt de compabiliteit uitgebreid naar andere LG's. Waarom zou mijn tv niet geschikt zijn voor de bètaversie?  Jammer dat het niet kan..

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

@danielvanstel Op basis van performance en compatibiliteitstesten is een selectie gemaakt voor geschikte modellen. Helaas is dit model niet geschikt bevonden. Verder is ook niet te zeggen of bepaalde tv's in de toekomst wel ondersteund worden. De kans hierop is minimaal, op het moment dat de app nu ook niet beschikbaar is in de app store. 

GAMESPEL2
Level 6

@WelmoedDe problemen zijn verdwenen...

Driebeen
Level 2

Gisteren niet via de LG beta app maar via de AppleTV App naar Europees voetbal gekeken. Geen enkele keer een hapering, kijken ging dus prima. Volgende keer probeer ik nog een keer de LG bèta app maar als die nog steeds hapert dan verwijder ik deze beta app en kijk ik voortaan via de AppleTV app. Het blijft behelpen om zo voetbal te kijken, ik hoop dat de wedstrijden ooit weer gewoon lineair worden uitgezonden ipv via een app.

Vulcan
Level 5

"Op basis van performance en compatibiliteitstesten is een selectie gemaakt voor geschikte modellen"...

Mag ik het toch vreemd vinden, dat de niet ondersteunde types wel prima overweg kunnen met Netflix, YouTube, Videoland ect... maar enkel niet met de Ziggo Go App!

Wat is daar anders aan dan de andere streaming Apps? M.i. moet de Ziggo Go App terug naar de tekentafel als de instapmodellen (slaapkamertv's) niet ondersteund worden. Het lijkt me dat zo'n app juist voor de 2de of 3de tv in huis ideaal is, en dat zijn maar zelden de duurdere modellen.

Havanna
Level 17

Met een Google Chromecast met TV kun je probleemloos de Ziggo app gebruiken maar met een 2024 model LG tv niet.

Dan is het gelijk duidelijk waarom het nog in beta fase is...

Garihd
Level 17

"Wat is daar anders aan dan de andere streaming Apps?"

@Vulcan het verdien model is anders. Voor de streamingdiensten zijn de apps een bron van inkomsten. Voor die 2e en of 3e TV levert een mediabox net iets meer omzet op.

Verder heb je helemaal gelijk op de hoofd tv gebruiken de meesten een mediabox.

hans6011
Level 8

En als je klanten kunt binden middels decoder, maak je ze fysiek afhankelijk. Daarmee vermindert de keuzevrijheid, lopen ze minder snel weg. 

persoonlijk had ik liever een Ziggo app met échte streaming kwaliteit op mijn Apple TV. EN échte glasvezelsnelheid, naast download ook voor uploads. 

samen met Vodafone prima pakket, maar combi van decoder, netwerk en app niet stand van de techniek. Met huidige stand van de techniek is je wifi zomaar 20x of meer sneller dan de upload snelheid.

Helaas betaal je wel de hoofdprijs. En dat blijf ik jammer vinden. Marketing verhalen waarom dat netwerk nog steeds voldoet zijn bekend, maar voor mij inmiddels achterhaald. 

Dat is uitgaan van zwakheid. Waarom niet uitgaan van kracht; het beste pakket op een platform op basis van de stand van de techniek, al was het optioneel?

Garihd
Level 17

Off topic @hans6011 wat is dan 'echte' glasvezel snelheid 100/100 of 400/400  of 1000/1000 blijft hetzelfde of dit nu via coax gaat of glasvezel, bij de docsis techniek past Ziggo geen gelijke up en download toe dat klopt maar echte glasvezelsnelheid bestaat niet.

Wat betreft streaming kwaliteit doet de Ziggo Go app niet onder vergeleken met andere aanbieders van lineaire tv zoals NLZiet of NPO Start/plus en ook hier de vraag wat is dan echte streamkwaliteit?

Markvm1
Level 1

Hier ook enkele maanden last gehad van haperingen bij gebruik van de Ziggo Go Tv Beta App (via een LG OLED65GX6LA - model uit 2020). Opgelost door de netwerk kabel uit mijn TV te trekken en via WiFi verbinding met internet te maken. Daarna geen haperingen meer. Op internet las ik dat mijn TV een Ethernet aansluiting van 100 mbps heeft. WiFi is sneller. 

Pasi
Level 19

@Markvm1 : inderdaad. Alle ( ? ) LG's hebben helaas een 100Mbps netwerk aansluiting, want die zal een paar cent goedkoper zijn dan een 1Gbps chip.

Nu vraag ik me wel af of de Ziggo Go Tv app, meer dan die 100 nodig heeft, want voor een gemiddelde 4K film is 20 voldoende.

Ook als ik hele grote lokale films afspeel is 100 vaak meer dan voldoende, behalve als ik ga skippen in de tijdlijn, want dat tikt soms 150 aan en dan verschijnt het draaiende rondje, dat men even moet wachten.

Met wifi is dat alles geen probleem, want die is inderdaad veel sneller dan die 150.

Dus ook mijn LG is via wifi verbonden, maar gelukkig zelden/nooit die typische wifi problemen.

Markvm1
Level 1

Vreemd inderdaad. Overigens bekabeld had ik geen problemen met andere Apps. 

rickemoot
Level 1

Is de app al uit de beta versie? En wordt de volledige app wel beschikbaar voor een bredere groep?

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat Smart TVs van net 5 jaar oud de app niet zouden kunnen gebruiken. De concurrentie heeft dat beter bedacht.. KPN, Odido, en vrijwel elke streaming app is beschikbaar

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Nee, nog niet @rickemoot - er is op dit moment ook nog niets duidelijk over een verdere uitbreiding van de app helaas. Als dit er wel is zullen we het met jullie delen uiteraard.

Pasi
Level 19

Hoe lang wil Ziggo de ZiggoGo app voor LG tv's nog in beta houden, want het is ondertussen 6 maanden geleden dat dit topic werd gemaakt ? Voor die datum is de ZiggoGo app voor LG tv's natuurlijk ook al uitgebreid ( ? ) getest, dus is de  app misschien al een jaar voor klanten in test/beta-status !

Tevens is het natuurlijk onduidelijk wat Ziggo met alle op & aanmerkingen doet ( als Ziggo er überhaupt wat mee doet, behalve lezen ) ! Maar waarom dan de app in beta houden, als er verder qua app toch geen voortgang is ?

Is er ergens een lijst van update's van de LG app, waar men b.v. kan achterhalen als een bepaald probleem al verholpen is ? Of moeten de Ziggo klanten steeds maar blijven testen/proberen, in de hoop dat Ziggo een nieuwe versie van de app heeft vrijgegeven en een eerder gemeld probleem eventueel verholpen zou kunnen zijn ?

Houdt Ziggo de app in beta totdat alle meldingen daaromheen verstomd zijn ? Zodat Ziggo bij klachten en/of opmerkingen, nu nog steeds kan zeggen dat de app in ontwikkeling is en Ziggo de app pas uit beta haalt, als iedereen moe van het melden is ?

Markvm1
Level 1

Ik kom even terug op mijn reactie van 2 weken geleden. Ook via WiFi verbinding last van haperingen bij gebruik van de App op mijn LG OLED65GX6LA.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Markvm1 - Erg zuur dat je het ook via de wifi ervaart. Mocht je het nog niet gedaan hebben, dan wil ik je vragen dit (ook) te delen via het feedback-formulier in dit artikel, te vinden bij < Geef je mening >. Dan komt het direct bij de juiste afdeling uit.