Sander
Community Developer
Community Developer

Openstaande wijkkast van Ziggo gespot? Meld het op de Community

We kennen de kleine grijze kasten allemaal uit het straatbeeld. Sommige noemen het wijkkasten, straatkasten, buitenkasten, verdeelkasten of gewoon het grijze kastje van Ziggo. Maar wat als zo'n kast van Ziggo open staat of flink beschadigd is? Dan hopen wij natuurlijk dat je het ons laat weten. Dan zorgen we zo snel mogelijk voor een oplossing.

Openstaande verdeelkast gezien? Dit hebben we van je nodig

Met de postcode en het dichtstbijzijnde huisnummer kunnen we prima uit de voeten. Heb je ter verduidelijking een foto paraat? Dan is dat helemaal mooi meegenomen. Laat dus in een reactie weten waar de grijze wijkkast staat en wat er mee aan de hand.

Ik heb de reactie geplaatst. Wat nu?

Allereerst zijn we heel erg blij met jouw melding. Zo voorkomen we samen waarschijnlijk een flinke storing in de betreffende straat. Wij zetten de melding direct door naar onze monteurs. Zij gaan zo spoedig mogelijk ter plaatse om de schade op te nemen en zorgen voor een (tijdelijke) oplossing.

Hoe weet ik of de openstaande wijkkast van Ziggo is?

Een wijkkast van Ziggo is aan de buitenkant niet goed te herkennen omdat de meeste straatkasten hetzelfde eruit zien, namelijk grijs. Maar aan een openstaande straatkast zie je het heel erg eenvoudig, de kabels zijn namelijk groen. 

Wij zien graag jouw melding tegemoet! 

e-mail meldingen
Aan Uit

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
964 Reacties
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Paulvwo en @Groen89, bedankt voor het doorgeven van de openstaande eindversterkers.

Ik heb voor beide adressen direct een case aangemaakt voor de storingsdienst. We komen zo spoedig mogelijk langs om de eindversterkers te repareren! 😄

Benno1953
Level 1

Openstaande wijkkast van ziggo Akselsekreek 23  Ijsselmonde Rotterdam

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het melden @Benno1953  We hebben de openstaande wijkkast gemeld bij de regiomonteurs 🙂 Er zal zo snel mogelijk actief op worden ondernomen.

RoyZ88
Level 1

Kastdeur van straatkast ter hoogte van de Zuilenstraat 76 in Utrecht (3512ND) staat al een paar weken open.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel @RoyZ88 Ook jouw melding hebben we intern doorgezet naar onze monteurs in regio Utrecht 🙂 

swj1
Level 1

Kast kleinzand drachten 9202xc kapot gereden

1000016182.jpg

Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @swj1 goed dat je dit meldt, dankjewel. Ik wil hier heel graag een ticket voor aanmaken zodat de kast kan worden gerepareerd. Het zou mooi zijn als ik wat meer info heb over waar deze kast precies staat; heb je voor mij een huisnummer waar deze kast precies staat( ter hoogte van) , gezien er meer kasten in deze buurt geplaatst zijn. 

swj1
Level 1

De kast staat in de voortuin van nr 14

Judith
Community Moderator
Community Moderator

Geweldig bedankt @swj1 voor de aanvullende informatie. Ik heb de juiste kast gevonden en hier een melding van gemaakt zodat er een monteur naartoe kan om deze kast te repareren. 

jujitsumaster
Level 1

Er is een open verdeelkast naast fietsbrug "de krul" in Heerhugowaard.

Vanuit die verdeelkast loopt een kabel bovengronds naar het Bo-mij terrein. Die kabel is met tierips aan ons hekwerk vastgemaakt.

Het gaat om deze kast:

verdeelkast.png

Lucas01
Level 7

Hi,

Als toevoeging op @jujitsumaster , het dichts bijzijnde adres van deze verdeelkast is: Stationsweg 114A, 1704 AE Heerhugowaard      🙂

Verdeelkast_Ziggo_Stationsweg.pngVerdeelkast_Ziggo_Stationsweg_Heerhugowaard.png

Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @jujitsumaster en @Lucas01,

Bedankt voor het melden en de verduidelijking van de schade! Ook hier is nu een melding van gemaakt. 

Ravons
Level 1

Een openstaande wijkkast in de straat. Ter hoogte van de Klaproosstraat 61 in Alphen van den Rijn. 

IMG20250606162332.jpg

Gert51
Level 1

Er is gisteravond een wijkkast van Ziggo vernield. De voorplaat is eraf gesloopt en in de tuin erachter gegooid. Ik heb het bij de politie gemeld. En die hebben Liander er naartoe gestuurd. Ze hebben het tijdelijk opgelost en de voorplaat/deur met plakband weer dichtgemaakt. Ze konden het niet definitief repareren omdat het een Ziggo kast is zeiden ze.

kunnen jullie het repareren dus. Dichtstbijzijnde adres is Amersfoortsestraat 18, 3772 CJ in Barneveld (bij Elan voor). Alvast bedankt, Gert

IMG_3348.jpeg

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor jullie meldingen @Ravons en @Gert51 Ik heb dit doorgezet naar de monteursafdeling zodat zij dit kunnen oplossen. 

Honders
Level 1

4001HP, nummer 6. Kastje aangereden en krom, deurtje ligt eraf. Kabels lijken nog goed, mogelijk beschadigd.

Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Honders, welkom op de Ziggo Community! 😄

Bedankt voor het doorgeven van de openstaande versterker. Ik heb direct een case aangemaakt om dit zo spoedig mogelijk te herstellen.

WeerNieuwaccoun
Level 1
Huizen -> Wijk 06 Zenderwijk en Bovenweg -> Bovenweg
Adres: Disselweg 10, 1276XS Huizen62e5071d-5c91-4508-8878-ef79db049b13.jfif6186cfda-bf0d-4742-a56f-42e89dcc993b.jfif42e0fb11-db31-4ba0-9e0c-6d747ae92c66.jfif
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @WeerNieuwaccoun, bedankt voor het doorgeven. Dit is al een oudje! 😄 Zit de deur nog wel goed dicht? Ik zie dat de bovenkant van de deur wat is verzet, maar hij lijkt nog wel goed dicht te zitten.

Lucas01
Level 7

Hi,

De wijkkast met adres Molenmakersstraat 43, 1502 TC Zaandam als dichts bijzijnde locatie staat open, zie dit topic 🙂

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Schakelkastje-deksel-defect/td-p/1496507

IMG_1596.jpegIMG_1597 (1).jpeg

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Lucas01 , bedankt voor het doorgeven van deze melding. Ik heb deze intern doorgezet naar mijn collega`s van de buitendienst. Mijn collega`s gaan hiermee aan de slag! 

Lucas01
Level 7

Hi,

De wijkkast met de dichts bijzijnde locatie It String 65, 8511 AC Goingarijp is ernstig beschadigd door aanrijding, zie dit topic. 🙂 

https://community.ziggo.nl/t5/Offtopic/kapotte-wijkkast/td-p/1497998

Voor de volledigheid. 🙂 :

Wijkkast Ziggo Goingarijp .png

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Lucas01,

Dank je wel voor het doorzetten van deze melding. Er volgt spoedig een netwerkmonteur om de kast te repareren.

Poortvliet
Level 1

Goedendag, ivm mijn werk als straatmanager kom ik regelmatig wijkkasten tegen die stuk zijn. Hoe kan ik deze op een makkelijkere manier doorgeven? Dit middel kost mij teveel tijd en gedoe. Evenmin lukt t met m’n laptop in te loggen. 

dit is Leidsestraat 94

IMG_5864.jpeg

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Poortvliet,

Hartelijk dank voor het melden van de openstaande kast. Ik begrijp dat het tijd en moeite kost om dit op deze manier aan ons door te geven, en helaas kan ik het je niet eenvoudiger maken. Wel wil ik benadrukken dat we je melding zeer op prijs stellen. Er volgt spoedig een netwerkmonteur om de kast te repareren.