Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Sander
Community Developer
Community Developer

Openstaande wijkkast van Ziggo gespot? Meld het op de Community

We kennen de kleine grijze kasten allemaal uit het straatbeeld. Sommige noemen het wijkkasten, straatkasten, buitenkasten, verdeelkasten of gewoon het grijze kastje van Ziggo. Maar wat als zo'n kast van Ziggo open staat of flink beschadigd is? Dan hopen wij natuurlijk dat je het ons laat weten. Dan zorgen we zo snel mogelijk voor een oplossing.

Openstaande verdeelkast gezien? Dit hebben we van je nodig

Met de postcode en het dichtstbijzijnde huisnummer kunnen we prima uit de voeten. Heb je ter verduidelijking een foto paraat? Dan is dat helemaal mooi meegenomen. Laat dus in een reactie weten waar de grijze wijkkast staat en wat er mee aan de hand.

Ik heb de reactie geplaatst. Wat nu?

Allereerst zijn we heel erg blij met jouw melding. Zo voorkomen we samen waarschijnlijk een flinke storing in de betreffende straat. Wij zetten de melding direct door naar onze monteurs. Zij gaan zo spoedig mogelijk ter plaatse om de schade op te nemen en zorgen voor een (tijdelijke) oplossing.

Hoe weet ik of de openstaande wijkkast van Ziggo is?

Een wijkkast van Ziggo is aan de buitenkant niet goed te herkennen omdat de meeste straatkasten hetzelfde eruit zien, namelijk grijs. Maar aan een openstaande straatkast zie je het heel erg eenvoudig, de kabels zijn namelijk groen. 

Wij zien graag jouw melding tegemoet! 

e-mail meldingen
Aan Uit

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
758 Reacties
peetersingrid
Level 1

Bij mij in de straat is schade aan de wijkkast door aanrijding 

5916KA bij huisnummer 15

peetersingrid
Level 1

image.jpg

peetersingrid
Level 1

Deurtje zit los en is er tegenaan gezet 

Judith
Community Moderator
Community Moderator

Dit kastje ziet er inderdaad wat verfrommeld uit @peetersingrid, fijn dat je dit bij ons meldt, dankjewel! Ik heb er een werkbon voor gemaakt zodat het kastje gemaakt kan worden. 

peetersingrid
Level 1

Dankjewel!! 

Mkreukniet
Level 1

Dr H.J. van Mooklaan 123, 2286BB Rijswijk

Zou handig zijn als wij het ook per email kunnen doorgeven als gemeente. Deze komt via onze melding tool BuitenBeter/BinnenBeter binnen.

Wij kunnen deze zo doorzetten naar emailadressen. Naar een forum niet uiteraard. Dat is een hoop knip en plakken. Zonde van de tijd.

Krijg graag het emailadres voor dit soort storingen. 

Voor ziggo.jpg

Judith
Community Moderator
Community Moderator

Bedankt voor het melden van deze defecte wijkkast @Mkreukniet , ik heb hier een werkbon voor aangemaakt zodat deze kast gerepareerd kan worden. Er is geen e-mail adres beschikbaar waar je dit soort storingen kan melden, dit kan via deze weg, dan komt het direct bij ons terecht en kunnen wij er werk van maken. 

etie
Level 1

Hallo,

Er is in de straat een kast van Ziggo waar de deur naast de kast lag. Ik krijg 'm er niet op natuurlijk, deur lijkt verder onbeschadigd.

Betreft kast op de Herengracht, 2511EJ, naast huisnummer 24.

Ben bang dat er vannacht genoeg lui op straat zijn die er ff een strijker ingooien en/of voor de lol wat kabels loskoppelen.

Hoop dat snel opgelost kan worden, en prettige jaarwisseling.

Met vriendelijke groet

etie
Level 1

was Den Haag vergeten te vermelden

Erik1969
Level 1

Door wat debielen een wijkkast met aansluitingen voorzien van wat vuurwerk waardoor frontplaat weggeblazen en div aansluitingen los geschoten - beschadigd Ik heb me aansluiting kunnen vinden, kabel half geconnect in een aansluiting en vast geplakt met ducktape. Weer (nood) beeld op oudejaarsavond 😡 locatie Cremerstraat (137) hoek vlielanderstraat in Pernis Rotterdam Is dit te fixen via deze route zodat alle connecties weer normaal gemonteerd zijn? Frontplaat omwikkeld vastgezet met tape . 

IMG_1845.jpeg

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je melding @etie ! Ik heb deze intern doorgezet en verwacht op korte termijn iemand ter plaatse.

@Erik1969 - Ook jouw melding is doorgezet, dank! Erg zuur dat zulke dingen gebeuren. Ik zie inderdaad dat gisteravond de aansluitingen op deze wijkkast allemaal offline gingen, maar gelukkig ook weer snel online kwamen. Ik verwacht spoedig iemand ter plaatse om alles na te kijken en herstellen.

Gabyr
Level 1

20250102_084339.jpgCai kastje open. Straatnaam:  Krommedijk, bij huisnummer 109 Dordrecht. 

Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Gabyr

Dank je wel voor het melden 🙂 Ik heb hier een melding van gemaakt en meteen doorgezet. 

AartjeMB
Level 1

2461DX, huisnummer 1

wijkkast deur is eraf

is door ons met noodoplossing gerepareerd

Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dank @AartjeMB Ik heb het doorgezet!

Robertjesss
Level 1

Deksel van de kast staat half open, Griegstraat 13 1962RJ heemskerk 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Robertjesss , welkom op onze Community. Leuk dat wij je hier mogen verwelkomen. Bedankt voor je oplettendheid en het doorgeven van deze openstaande wijkkast. Ik heb je melding intern doorgestuurd. Mijn collega`s van de buitendienst zullen deze kast snel bezoeken en repareren.

Mocht je in de toekomst weer ergens een openstaande of defecte wijkkast van ons zien, dan mag je deze altijd via dit topic aan ons doorgeven.

Wes181
Level 2

Aan de achterkant van de Marrewijkflat, bereikbaar via de C. Van Boshuizenstraat, staan meerdere wijkkasten open. Deze staan tegen de gevel van de flat aan over de gehele breedte.

WhatsApp Image 2025-01-06 at 11.16.14 (1).jpegWhatsApp Image 2025-01-06 at 11.16.14.jpeg

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Wes181 scherp gezien! De melding voor mijn collega's is doorgestuurd en dank voor je melding 👍

Bart57
Level 1

Goedenavond, hierbij laat ik u weten dat ter hoogte van Voorstraat 20 te Almkerk een verdeelkast / wijkkast is beschadigd. 1 van de 2 kasten heeft aanrijd schade (staat wat scheef) en de deuren zijn ook beschadigd (kunnen niet meer op slot). Ik hoop dat de schade aan de verdeelkast op korte termijn kan worden hersteld. 

Alvast bedankt!

Bjornleeden
Level 1

Conferencelaan 19, 3998KN, Schalkwijk

Bjornleeden_0-1736413231985.png

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
kapotte kast
Level 1

beste lezer,

zojuist heeft de fa. Cure de straatkast tegen  een appartementencomplex geraakt.

Dat is aan de Leeghwaterstraat 5612Jl 212 te Eindhoven.

(De kast staat open). m.vr.gr. een buurtbewoner

Dat is aan de L20250110_135609.jpg20250110_135614.jpg

Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Bart57, @Bjornleeden, @tobiastheebe, @kapotte kast, allen dank voor het doorgeven van de defecte versterkers! Ik heb alles doorgezet naar de juiste afdeling. We sturen zo spoedig mogelijk een monteur die kant op!

Een fijn weekend gewenst! 😄

Marco
Community Moderator
Community Moderator

@Bart57, als je het adres op Google Maps zoekt, dan zul je zien dat de monteur al bezig is met het herstellen van de kast. 😉

voorstraat.jpg