Sander
Community Developer
Community Developer

Deze 12 zenders kijk je vanaf nu in 1080p via Ziggo GO TV app

Geniet jij van je lievelingsprogramma via Ziggo GO TV app? Dan kijk je nu met Android TV, Apple TV 4K en Fire TV in combinatie met de Ziggo GO TV app 12 zenders in 1080p kwaliteit.  

Welke 12 zenders zijn beschikbaar in 1080p via de Ziggo GO TV app?

Dat zijn er nogal wat! NPO 1,2 en 3, RTL 4,5,7 en 8, SBS6, Veronica/Disney XD, Net5 en Ziggo Sport. Love Nature (Movies & Series XL), volgt zo snel mogelijk. 

Wat zijn de technische voorwaarden om in 1080p te kunnen kijken?

✔️ Je kijkt met Android TV, Apple TV 4K of Fire TV

✔️ Je maakt gebruik van de Ziggo GO TV app

✔️ Op dit moment is dit alléén van toepassing op live tv

✔️ Je maakt gebruik van de internetverbinding van Ziggo

✔️ Je apparaat ondersteunt de HEVC-techniek

Kan ik nu van deze zenders genieten op mijn telefoon in 1080p?

Nee, deze zenders in 1080p zijn alléén te zien via de Ziggo GO TV app die beschikbaar is voor Android TV, Apple TV en Fire TV. De resolutie van 1080p komt volgens de experts volledig tot zijn recht vanaf  42 inch. Dus op een mobiel apparaat heeft dit géén meerwaarde.

Als ik met mijn mobiel cast naar de Chromecast, kan ik dan wel in 1080p kijken naar deze 12 zenders?

Nee, dit werkt niet omdat de Chromecast een verlengstuk is van je mobiel. Hierdoor ontvangt de Chromecast maximaal de 720p resolutie. 

Lijst met technische begrippen

Voor de liefhebber hebben we nog wat relevante technische begrippen uitéén gezet. Heb jij vragen of aanvullingen? Laat dan gerust een reactie achter en wij zijn natuurlijk erg nieuwsgierig naar jouw nieuwe kijkervaring!

Begrip Toelichting

HEVC (of H.265)

High Efficiency Video Coding. Doorontwikkeling van MPEG-4 bedoeld voor Ultra HD en internetstreams met lage bitrate en hoge kwaliteit. Tot 50% efficiënter als AVC (ook toegepast voor 4K UHD Blu-ray) 
HD

Hoge Definitie beeldkwaliteit (breedbeeld 16:9, tot vijf keer scherper als SD) 1280x720 pixels (1 Megapixels), progressief, 50 beelden per sec.)

1920x1080 pixels (2 Megapixels), geïnterlinieerd, 25 beelden per sec.)

Full HD

Hoge definitie beeldkwaliteit (breedbeeld 16:9)

1920x1080 pixels (2 Megapixels), progressief, 50 beelden per sec.)

UHD (4K) 

Ultra High Definition, 4K pixels horizontaal (vier keer scherper dan HD) 3840x2160 pixels (8 Megapixels), progressief, 50 beelden per sec.) Hoger contrast (HDR) en meer (natuurlijkere) kleuren (WCG)

Progressief Het gehele beeld wordt in een keer, lijn voor lijn, opgebouwd en 25 of 50 keer per seconde vernieuwd (LCD/OLED TV’s, computerschermen, telefoon/tablet)
Geïnterlinieerd  Beeld wordt in twee stappen opgebouwd, eerst oneven en daarna even lijnen. 25 volledige beelden per seconde. (minder bandbreedte nodig dan progressief,  oorspronkelijk ontwikkeld voor analoge TV’s)

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
153 Reacties
Meldingen
Aan Uit