hma00hma

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geluidsonderbrekingen op ziggo digitale radio

Na de laatste software update van de Mediabox XL kon ik geen radio beluisteren zonder eerst de TV aan te zetten om een radiozender te kiezen. Dus: Ziggo digitale radio aangeschaft. € 50,- .Zit een in- en een uitgang voor het antennesignaal op. Dus schakeling alsvolgt: van muurantenne naar ingang digi  radio, dan van digiradio naar Mediabox antenne ingang. Gevolg: Terugkijken op TV werkte niet meer.
Verdenking: Doorschakeling op digiradio werkt niet (voldoende).
Oplossing: CATVpush on tweeverdeler (splitter)van Hirschmann gekocht. Leek me professioneel genoeg. Kosten: € 19,-
Eenmaal male ingang, tweemaal female uitgang. MAle ingang aangesloten op muurantenne.

Op de twee female uitgangen resp. digiradio en Mediabox XL aangesloten met Hirschmann kabels (75 Ohm).

Resultaat: Terugkijken op TV lukt weer, TV geen klachten verder.
Resterende klacht: Radiosignaal valt regelmatig gedurende ca. 1,5 sec. uit, maar komt terug als radiosignaal (dezelfde zender).
Wat kan ik of Ziggo nog doen?

 

1 Reactie 1
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @hma00hma

Wat fijn om te lezen je het met een aanpassing voor elkaar hebt gekregen om Replay TV weer werkzaam te krijgen. Nu alleen nog de problemen met de radio die je ervaart ontdekken en oplossen. Zou je met ons een foto kunnen delen van hoe alles is aangesloten? Zodat we hier een goed beeld van hebben? En de onderbrekingen in het geluid die je ervaart, zijn die als je begint met luisteren of de gehele tijd? 

Uitgelicht topic