e.brandsma

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cs9993 mediabox niet online

20210903_212736.jpg

Na laatste update naar versie 4.35 komt mediabox niet online. Netflix en interactieve content niet beschikbaar.

Volgens de test bij instellingen is er wel verbinding. Netflix blijft de box helemaal op hangen. 

Dit ontstaat elke keer nadat mediabox van stroom af is geweest. Ben bezig met verbouwing en kwam er daardoor achter. De volgende dag werkt alles pas weer. 

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan heeft de mediabox moeite met het vinden van de verbinding, lijkt het.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

e.brandsma
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het kan geen kwaad om het een keer te checken.

Moet even bij vermelden dat ik 13 jaar bij ziggo werk. sect certificering coax en glas heb en door collega monteur lijnmeting laten doen. Alles is nieuw en in perfecte staat.

Ik kijk er morgen zelf wel even naar voor de zekerheid. Ik weet dat alle klanten het zeggen😁Maar dit is nog niet eerder een probleem geweest. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@e.brandsma Dan is het helemaal een lastige, als je zelf de kennis en kunde hebt.

Ik ken het uit mijn ICT tijd, waarom kan ik het zelf niet vinden.🤔

 

=================================================================================

 

Voor de meelezers en mensen die hier via een zoekopdracht langskomen.

De mediabox XL heeft een eigen modemverbinding via de coax kabel voor alles behalve live TV.

Meestal is het het retoursignaal wat de Ziggo servers niet kan bereiken, door iets teveel weerstand ergens tussen de Mediabox XL en de Ziggo servers.

Die weerstand kan zich zowel binnen als buiten de woning bevinden.

Er mag ook geen netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL aangesloten zijn om dit soort storingen te voorkomen.

Ook wil wel eens helpen om de mediabox XL 30 seconden van de stroom te halen of de fabrieksinstellingen terugzetten.

Uitgelicht topic