EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

regelmatig terugkerende cookie pop-up op Apple devices

Regelmatig moet ik opnieuw inloggen om binnen de Community te komen. Uiteraard geen ramp maar wat wel vervelend is, na een aantal keren krijg ik weer die mooie pagina met de vraag of ik koekjes wil accepteren. Uiteraard klik ik de meest simpele koekjes aan (Strikt & noodzakelijk functionele) en dan ga ik weer terug naar de community. 

Maar wat gebeurd er, ik krijg toch van die vervelende kleine pop-ups, van onder, met de vraag of ik het allemaal wel heb gevonden. Ik dacht altijd dat wanneer je klik op Strikt & noodzakelijk functionele functie dat je geen vervelende pop-up meer zou krijgen. Dit is, althans, bij mij niet het geval. 

Nu vraag ik me af, wie hebben hier ook last van? Zie jij het dan alleen op de community, of ook op de ziggo.nl pagina? Ook niet onbelangrijk, ik gebruik altijd safari, wat gebruik jij dan? Misschien dat iemand mij, en zeker Ziggo, kan helpen om dit probleem op te lossen en te zorgen dat die vervelende pop-ups niet meer binnen komen en dat we niet elke keer weer de vraag krijgen om de koekjes te accepteren (want die heb ik al geaccepteerd, dat ik ze niet accepteren wil 😂). 

Oh ja, mocht je windows gebruiken en dit probleem ook hebben, schrijf het hier ook. Bedankt voor het melden en nog een hele fijne dag!

6 Reacties 6
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ik heb dat ook een hele poos gehad. Toen bleek dat ik mijn Firefox browser wat te streng had ingesteld en heb ik o.a. deze community site als uitzondering in Firefox ingesteld sindsdien geen last meer en niet meer elke keer opnieuw inloggen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als ik mijn Macbook Air sluit en ik ga even op de Laptop van me partner (Windows11 ) aan de slag, dan is er niks aan de hand, maar als mijn Macbook openstaat en ik ga zelfde browser naar Community dan krijg ik Cookie issue, dan kan ik wel Cookies Strikt functionele & noodzakelijk

Maar niet met een 2e Chrome browser open.

 

Het is hier de 1 dicht en de ander open, bij allebei open, krijg ik Cookie melding.

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ik kan hier op Android en Win10 desktop tegelijk in de community.ziggo.nl zo lang ik maar een geldige aanmelding in de browser heb. Ik hoef ook nooit meer opnieuw in te loggen of cookies te accepteren sinds ik community.ziggo.nl in Firefox bij de uitzonderingen heb gezet.

 

Instellingen > Privacy & beveiliging > Uitzonderingen - cookies en websitegegevens

 

Guido64_0-1677163357898.png

 

EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Maar daar zeg je wat, het is in Firefox. Ik gebruik altijd safari en wens dit ook zo te blijven gebruiken. Nu weet ik dat Apple tegenwoordig erg streng is geworden en veel blokkeert, maar dat wil niet zeggen dat dan mijn koekjes keuze niet gewoon normaal geaccepteerd moet worden (wat Safari wel gewoon doet hoor, maar ik wil geen uitgebreide koekjes aannemen). En bij het aangeven, wat ik denk, bij uitzonderingen dat die dan gewoon AL de koekjes informatie goedkeurt en dat wil ik dus niet. 


Hier weer die vervelende pop-up. Nu komt die op bij mijn Mac. 

Scherm­afbeelding 2023-02-24 om 09.27.21.png

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ik weet Firefox is niet Safari maar omdat mij het gedrag bekent voor kwam en je schreef dat Windows gebruikers ook gevraagd werden te reageren heb dat maar gedaan ik dacht misschien zet ik hem op een spoor.

 

Ik ben het 100% met je eens dat het zou moeten werken. Ik vind dat met Firefox ook maar ja als ik het niet zo instel dan moet ik elke keer opnieuw inloggen en cookies accepteren en sms 2fa invullen en noem maar op daar heb ik ook geen zin in. Nou ja nu heb ik het voor alle sites op heel streng staan behalve voor die paar uitzonderingen zoals hier de community.ziggo.nl.

 

De blurred uitzonderingen in mijn plaatje, die ik eerder poste, zijn websites van mezelf. Daarvan weet ik 100% zeker dat er geen tracking cookies in zitten alleen een sessie cookie en toch was het bij mijn eigen sites ook nodig die uitzondering in te stellen anders moet ik elke keer opnieuw inloggen.

 

Als ik Firefox op de default instellingen terug zet heb ik al die problemen ook niet maar ja ik wil bij voorkeur zo min mogelijk zooi toelaten dus ja wat is wijsheid de browser op streng instellen en dan deze problemen hebben en uitzonderingen moeten maken of alles op medium zetten en dat je dan meer zooi toelaat dan je lief is misschien.

 

EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Uiteraard bedankt voor je informatie @Random 😉
Ik zal eens gaan overwegen om Firefox te proberen 🙄🤔

Uitgelicht topic