1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1443Posts
  • 127Oplossingen
  • 1089Likes

Zo werkt de Ziggo Community

 

Welkom op de Ziggo Community. Lees hier hoe je kan stijgen in ranks, wat badges zijn en hoe je andere klanten kan helpen met jouw kennis.


Wat is een Community?
De Ziggo Community is bedoeld voor iedereen die graag kennis opdoet of zijn ervaringen deelt over het gebruik van bijvoorbeeld internet of televisie. Of je nou klant bij ons bent of niet, praat gezellig mee! Samen weten we meer.

Heb je nog nooit eerder op een forum of Community rondgekeken? Dan is het lezen van wat basisinformatie en een startersuitleg handig. Bekijk in dat geval eerst dit topic.

Wil je graag actief worden op onze Community?

Lees dan meteen onze huisregels even door. Zo waarborgen we de goede sfeer, het overzicht en de kwaliteit van de gedeelde kennis.

Veel gebruikte woorden op de Community

Al die nieuwe termen kunnen overweldigend zijn. Om je een beetje wegwijs te maken, leggen we een aantal woorden uit die we vaak op een Community gebruiken.

 

Topic
Dit betekent 'onderwerp' of 'vraag'. Dit woord wordt gebruikt voor een onderwerp/vraag waar antwoorden onder hangen. Voorbeeld: Een Community lid plaatst een vraag/onderwerp om hier reacties op te krijgen. Wij zeggen, een Community lid plaatst een topic om hier reacties op te krijgen. Nog een voorbeeld: Je kunt het beste dit topic (vraag/onderwerp) over tv's volgen.

Topicstarter (TS)
Diegene die een topic heeft geopend. Dus; de gebruiker die een vraag heeft gesteld door het topic te plaatsen.

Plaatsen of posten
Een reactie op een topic wordt geplaatst of gepost. Als je een topic of reactie wil posten zie je daarom onderaan ook de button Plaatsen.


Moderator
Een lid van de Community die de inhoud, overzichtelijkheid en communicatie bewaakt. Denk hierbij aan taken als het aanpassen en verplaatsen van content en markeren van antwoorden.

Gemarkeerde oplossing
Het antwoord dat door de topic starter of moderator is gemarkeerd als de oplossing op de gestelde vraag. De moderator controleert de inhoud van dit antwoord op juistheid.

Badges
Badges zijn een soort digitale flippo’s die je kan sparen door activiteiten op de Community. Zie het als een onderscheiding die je verdient door aan een bepaalde voorwaarde te voldoen. Bijvoorbeeld: als je 10 reacties hebt geplaatst die als oplossing zijn geselecteerd, verdien je vervolgens de badge 10 beste antwoorden. Deze badge verschijnt dan op je profiel. Met de badges bouw je dus je eigen eregalerij op je profiel. Als je op je naam klikt, zie je een overzicht van al je verdiende badges. 

 

badges voorbeeld.JPG

 

Ranks

Behalve badges verdienen, kan je ook stijgen in ranks. Onze Community kent ondertussen al meer dan 80.000 leden. De één is actiever dan de ander. We hebben Ontdekkers en Meekijkers, die de Community recent hebben ontdekt. Maar we hebben ook Experts en zelfs Super Experts die al flink wat tijd actief zijn. 
Door het onderscheid in ranks weet je wie je voor je hebt. Op basis van je activiteit word je ingedeeld in een bepaalde rank; ook wel gebruikerstitel genoemd. Hoe hoger je stijgt in rank, hoe meer extra's je hiervoor terugkrijgt. Zo organiseren we regelmatig uitjes met de meest actieve leden van de Community en kan je toegang krijgen tot speciale besloten groepen. 

Nieuwsgierig geworden? Alles over de uitjes en meer informatie over de (Super) Experts vind je hier


Aan de slag! Maar eerst even voorstellen?
Uiteraard houden wij als moderators ook gewoon toezicht op alle activiteiten. In het moderator topic lees je wat wij precies doen op de Community. 
We willen jou ook graag beter leren kennen. Stel je daarom even voor aan de rest van de leden en moderators in het voorsteltopic. Zien we je daar?

 

 

 

 

 

1 Reactie 1
Derek1

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

 

Krijgen jullie ook van die zeur/zeikmails van Ziggo met: En, hebben we u geholpen? Het gaat maar door, heb er nu al 6 ontvangen en weiger gewoon een enquete in te vullen voor iets waarvan ik van Ziggo verwacht dat zij gewoon service verlenen!

 

Hoe kom ik van dit gezeur af?

 

vr. gr. Derek

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic