Om onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
Dat is onze doelstelling. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met deze verhuizing bieden we nieuwe functionaliteiten en een verbeterde zoekfunctie. Zo creëren we de Community van ons allemaal.
Wat is er allemaal nieuw?
Op de nieuwe Community heeft iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.
Voorheen waren de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je nu terug onder Support, Kennisgids en het Testpanel.
Inloggen
Het inlogproces is voor sommige gebruikers veranderd. Lukt het inloggen met je vertrouwde gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord op de nieuwe Community niet? Geen paniek! Check even deze pagina. Voor iedere vraag hebben we een oplossing.
Dankjewel!
Aan alle Experts, Super Experts en actieve gebruikers die ons hebben geholpen met het ontwikkelen van de nieuwe Community, bedankt! Jullie hebben heel wat uren vrijgemaakt om de Community eens goed tegen het licht te houden. We zijn heel erg trots op deze samenwerking en kunnen ons geen Community zónder jullie voorstellen.
Werkt er iets niet?
We hebben onze uiterste best gedaan om alles perfect op te leveren. Zie je toch nog iets wat niet klopt? Plaats dan jouw feedback met printscreen en URL in het FAQ topic. Dan kunnen we meteen aan de slag! Heb je een andere vraag? Laat het dan ook gerust weten.
Tot slot...
Wensen we jullie heel veel plezier op de vernieuwde Community.
Samen weten we meer!
Het Community team
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het lijkt mij deels dat dit een bewust keuze is, een blogpost is meer een kennisgeving. Het verbaasd mij zelfs dat er reacties mogelijk zijn.
Dat er maar één reageer optie is bij een Blogpost lijkt mij ook bewust, dan komen er geen door elkaar lopende threads. Het voordeel van threads weergeven tegenover lineair is dat de off topic reacties niet door elkaar gaan lopen.
Hoewel in de praktijk lijkt het niet handig te zijn als de community gebruikers verschillende instellingen hebben, of niet helemaal door hebben welke reageer manier moet worden gebruikt.
Aanhalen ofwel de qoute optie werkt enkel voor het bericht waar je op reageert, dat is dus of het start bericht of het bericht waar je direct op reageert dat is best verwarrend.
Het verschil van het toevoegen van afbeeldingen is hoop ik al op de to do lijst gezet.
Ook ik mis de quote optie, want daarmee kan je aangeven op wie/welk-bericht/welke-vraag/welke-log je reageert. Dat voorkomt onnodige verwarring bij zowel de vraagsteller, als bij de antwoordgever.
Natuurlijk moet je met quote's oppassen dat je niet eindeloos blijft quoten, want dan wordt het inderdaad onleesbaar. Maar dit gedrag was vooral door ( verwacht ik ) een enkele nieuwelinge en niet iedereen is even 'handig' met op een forum ( sterker nog, op het nieuwe forum ben ook ik regelmatig de weg kwijt ).
Maar nu gaan we 100% overstag en krijgen i.p.v. enkele overgrote quote's, waarschijnlijk regelmatig een kakofonie van antwoorden en vragen door elkaar, waarvan maar afwachten is welk antwoord voor welke vraag is, want iedere mogelijkheid om te kunnen refereren ( = quoten ) naar een vraag/opmerking/stelling/.... is verwijderd.
Nu is dat voor misschien een normaal forum niet zo erg, als het over koetjes en kalfjes gaat. Maar op dit forum worden vooral vragen gesteld door niet techneuten en/of digibeten ( sorry, maar ik bedoel het prositief ), die vaak al problemen hebben met een technisch antwoord opzich ( laat staan met de technisch inhoud ). Als de vraagsteller dan ook nog het ( gehele ) antwoord uit meerdere logjes moet halen, terwijl niet 100% duidelijk is of dat logje nu wel of niet tot het antwoord van zijn/haar vraag behoord, dan is de kans op een chaos groot.
Natuurlijk kan men zelf ook een quote maken, dat doe ik dan ook vaak ( juist om de leesbaarheid te vergroten en om aan te geven op wie reageer ), maar die gewoonte zullen niet veel 'oplossers' hebben. Vaak reageren techneuten in one-liners en vergeten dat niet iedereen een technische achtergrond heeft en het antwoord in 'gecodeerde' en/of technische taal kan begrijpen.
De beheerders van dit forum, moeten vooral niet vergeten dat dit forum er niet voor hun is, maar voor grotendeels ( verwacht ik ) minder technische mensen, die misschien wel voor het eerst met dit forum in aanraking komen. Die met hun vraag, via de helpdesk hierheen zijn 'doorgezet' en nu i.p.v. vriendelijk/gemakkelijk/gewend via de telefoon ( vraag en antwoord ), nu eerst een forum moeten 'machtigen' en daarna nog hun vraag moeten op/om schrijven. En we ( o.a. de techneuten ) weten toch allemaal wel hoe moeilijk het soms is, om aan een leek iets duidelijk, in logische stappen en ondubbelzinnig uit te leggen. Daarom verbaast het me inderdaad niets, dat sommige vragen, meer op wanhoopskreten ( oké, misschien iets overdreven ) lijken, dan volle Nederlandse zinnen.
De instellingen om de antwoorden direct onder de betreffende vraag te zetten, is een mogelijkheid, maar de kans is dan groot, dat ook die 'fork' verzand en de nieuwe antwoorden aan het einde van het draadje niet gelezen worden.
Zoals gezegd, de beheerders van dit forum, moeten vooral niet vergeten, dat dit forum er niet voor hun is. Laat eens een digibeet dit forum testen en vraag/kijk/controleer, hoe die reageert en/of wat zijn/har verwachting is m.b.t. de geboden functies. Iemand die goede handleidingen kan schrijven ( dus vanuit het oogpunt van een digibeet ), weet wat ik bedoel.
Ps. afbeeldingen kan je gewoon slepen, maar ( ook hier weer ) voor nieuwelingen zou een icoon in het menu veel beter zijn.
@Pasi ik werk grotendeels of eigenlijk alleen via mijn tablet alle omwegen zoals slepen hebben geen nut. Het is gewoonweg onhandig om als het practisch is foto's niet in de tekst te kunnen invoegen.
Dat afbeeldings icoon om plaatjes direct in te voegen moet gewoon terug komen. Het is simpelweg idioot dat een smartphone hierin beter bruikbaar is.
Wat het quoten betreft ook bij dit soort blogpost zou inderdaad handig zijn. Helaas heb ik ook meer dan genoeg vaste community bezoekers onnodig zien quoten zonder delen tekst te knippen.
[quote]Ik vraag me wel af of de insided quote code hier wordt geaccepteerd.[/quote]
Helaas werkt die code dus niet dat had namelijk kunnen helpen, in blogposts zoals deze doe ik dan soms kopieren en de aangehaalde tekst italic/schuin weergeven.
Het Feedback topic werkt zoals bedoeld met alle "normale" optie ik denk dat wij de vaste bezoekers daar aan moeten wennen, of de moderatoren moeten de Blogposts op alleen lezen zetten en een regulier feedback topic openen voor alle vragen en reacties zoals deze voor de Community https://community.ziggo.nl/t5/De-Community/Feedback-over-de-nieuwe-Community-deel-je-hier/td-p/72074...
"...Dat afbeeldings icoon om plaatjes direct in te voegen moet gewoon terug komen....Helaas heb ik ook meer dan genoeg vaste community bezoekers onnodig zien qouten zonder delen tekst te knippen..."
Inderdaad, op een tablet/smartphone is afbeeldingen slepen, niet echt mogelijk. Ook ( weer ) een aanwijzing, dat de Ziggo testers/techneuten waarschijnlijk alleen op een laptop/desktop hebben getest en men niet verder heeft 'gekeken'. Of niet de moeite hebben genomen om dat te onderzoeken en/of daarin tijd ( = geld ) te investeren.
M.b.t. "...genoeg vaste community bezoekers onnodig zien qouten...": Dit heeft ( volgens mij ) gewoon te maken hoe professioneel men is ( de kans is nu natuurlijk dat ik enkele 'collega's tegen het zere been aan trap, maar dat wil/bedoel ik beslist niet ). Wil men b.v. gewoon het antwoord 'kwijt', dan is het antwoord vaak een one-liner en kan er niet eens een 'Hallo' en/of verdere uitleg af, laat staan om e.e.a. netjes af te werken.
Hetzelfde geldt voor b.v. de eerste reactie op een nieuwelingen op dit forum. Het eerste wat zij zouden moeten lezen, is een vriendelijk hallo en een korte uitleg hoe het forum werkt ( want dat weten ze vaak niet ). Misschien lijkt dat dubbel en overbodig ( voor veellezers op dit forum ), maar b.v. een gesprek op straat begin je toch ook met een begroeting ( "Hallo" ) en daarna een korte sociale 'inleiding' ( "hoe gaat het.." ) en daarna komt het 'echte' gesprek pas op gang.
Tevens worden vaak te weinig komma's en/of punten gebruikt. Tijdens een gesproken dialoog heb je pauzes en klemtonen, maar in geschreven tekst zijn die niet aangegeven. Daarom moet men oa. juist m.b.v. komma's, zelf de ene zin scheiden van een andere, om zou de lezer te helpen de zin zo te lezen, zoals de schrijver het bedoeld.
Overigen, ook een forum is gebaat bij normale sociale standaarden en vaardigheden.
Voor de community lijk ik een stukje omgang regels te missen ooit was dat er wel, mogelijk staat dit niet waar ik het zoek.
https://community.ziggo.nl/t5/help/faqpage
@Paul
Zouden de beheerders van dit forum, de HTML-code-checker a.u.b. zo in willen stellen, dat een hyperlink naar een Ziggo pagina gewoon ( ALTIJD ) wordt geaccepteerd?
Regelmatig gebruik ik een hyperlink om e.e.a. uit te leggen. Echter, heel vaak wordt dan tijdens het saven van die log, de HTML-code-checker actief, waardoor ik m'n log niet kan saven, want na die error melding is de werkelijk kans dat ik m'n log alsnog kan saven, nog geen 1%. Beter/sneller is het dan, om je tekst te kopiëren en na een F5 een nieuwe log te openen en je tekst daarin te plakken.
M.b.t. de HTML-code-checker: hoe en in welke kleur markeert die de gevonden fouten? Vaak genoeg ( 😡 ) een melding daarvan gehad, maar nooit een zinnig aanduiding gezien ( 😱 ) welke fout nu werkelijk gevonden is. Of is de error layout toevallig dezelfde, als de layout van een link?
Psssst @Pasi daar is dat Feedback topic voor bedoeld, wel een goede vraag, vooral die laatste alinea.
"...Psssst @Pasi daar is dat Feedback topic voor bedoeld, wel een goede vraag..."
Geen hyperlink, wel zo veilig 😉
Ik snap dat men de officiële pagina zo schoon mogelijk wil houden, je wil toch geen klachten daarop hebben 😱 . M.b.t. '...Feedback topic..." : dan hadden ze in het hoofd artikel, daarheen maar een hyperlink moeten zetten ( ook dat is klanten service ! ). Ze zetten m'n reactie maar over, .....
Dat bedoel ik dus dat het vreemd is dat er reacties mogelijk zijn op een blogpost.
De link naar dat feedback topic staat een paar reacties terug 😉
Vreemd dat er naar een andere Blogpost wordt verwezen in het start bericht.
En nog niet naar
Goedemiddag @Pasi,
Jouw feedback m.b.t. de HTML code checker heb ik doorgegeven op de lijst met verbeterpunten.😉
Voor het complete overzicht hebben we dit feedback topic openstaan. De optie om direct afbeeldingen via het afbeeldingen icoon toe te voegen heb ik samen met de andere punten die genoemd zijn ook gelijk doorgegeven.
"...Dat bedoel ik dus dat het vreemd is dat er reacties mogelijk zijn op een blogpost..."
Ik denk dat men dat even vergeten is om uit te zetten en/of in te stellen. Omdat er nu al logs staan, is het uitzetten waarschijnlijk niet mogelijk, omdat dan b.v. misschien de logs verwijderd worden?
"...Voor het complete overzicht hebben we dit feedback topic openstaan..."
Misschien daarvan in het hoofd artikel en link zetten? ( ook dat is klanten service ! ).
Ps. sorry, blijkbaar m'n dag vandaag niet ☹️
De moderatoren zullen ook nog moeten wennen aan het werken met dit systeem.
Sorry het is mijn dag.
Sinds vandaag (voor zover ik weet) werkt bij mij het sorteren van topics op begindatum van het topic niet meer. Onder https://community.ziggo.nl/t5/Internet/bd-p/Internet heb ik bijvoorbeeld onder Forumboard opties de optie Op begindatum van onderwerp sorteren gekozen (nooit veranderd overigens), dit werkt echter niet meer. De sortering is exact hetzelfde als Op laatste postdatum sorteren. Dit is erg onpraktisch omdat nu alle topics door elkaar staan en nieuw geopende topics meteen naar onderen verschuiven. Ze zijn tenminste nog wel te herkennen aan de dikgedrukte titel. Heeft iemand anders hier ook last van?
@tobiastheebe zie deze posting of bedoel je dat niet : https://community.ziggo.nl/t5/De-Community/Feedback-over-de-nieuwe-Community-deel-je-hier/m-p/725885...
@DON PAPA Dank voor de link. Ik snap niet waarom Ziggo dit een 'verbetering' noemt. Er is nu nog steeds 'keuze' tussen twee opties die totaal geen effect meer heeft, alleen sortering op laatste postdatum is nog mogelijk, maak ik uit de reactie van Sharon op. Ben nu totaal het overzicht kwijt, vond sortering op startdatum van topic veel beter.
@tobiastheebe ik ben er deels wel blij mee nu dit weer is zoals we dit van Insided kennen, ik snap aan de andere kant wel dat er ook gebruikers zijn die dit juist onoverzichtelijk vinden.
Beide methoden kan in de hand werken dat topics uit beeld raken.
Mogelijk kan de hoofdpagina dan zoals het was en per bord zoals het nu is.
Jouw reactie laat wel zien dat iedereen een andere manier van werken heeft.
@Alex
Eerder schreef ik het volgende
"Dit drama forum kon weleens de reden worden om ermee te stoppen.
Het is net de belasting dienst, leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet!"
Dat punt is nu bereikt, wat een drama is en blijft dit forum.
Niet eens de mogelijkheid om op je eigen bericht te kunnen reageren 😡
Ik ben er klaar mee!!!
@vuurvreter63 dat klopt in een Blogpost wat dit is kan dat inderdaad niet. In een regulier topic wel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.