Om onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
Dat is onze doelstelling. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met deze verhuizing bieden we nieuwe functionaliteiten en een verbeterde zoekfunctie. Zo creëren we de Community van ons allemaal.
Wat is er allemaal nieuw?
Op de nieuwe Community heeft iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.
Voorheen waren de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je nu terug onder Support, Kennisgids en het Testpanel.
Inloggen
Het inlogproces is voor sommige gebruikers veranderd. Lukt het inloggen met je vertrouwde gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord op de nieuwe Community niet? Geen paniek! Check even deze pagina. Voor iedere vraag hebben we een oplossing.
Dankjewel!
Aan alle Experts, Super Experts en actieve gebruikers die ons hebben geholpen met het ontwikkelen van de nieuwe Community, bedankt! Jullie hebben heel wat uren vrijgemaakt om de Community eens goed tegen het licht te houden. We zijn heel erg trots op deze samenwerking en kunnen ons geen Community zónder jullie voorstellen.
Werkt er iets niet?
We hebben onze uiterste best gedaan om alles perfect op te leveren. Zie je toch nog iets wat niet klopt? Plaats dan jouw feedback met printscreen en URL in het FAQ topic. Dan kunnen we meteen aan de slag! Heb je een andere vraag? Laat het dan ook gerust weten.
Tot slot...
Wensen we jullie heel veel plezier op de vernieuwde Community.
Samen weten we meer!
Het Community team
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@RoWi Ik denk dat ze dit bedoelen: Meldingsfeed - Ziggo Community
@Henno ik ga ervanuit dat je niet klikt op mij emailen wanneer iemand antwoordt wat onder elke reactie staat.
@MaxH dat zou kunnen, echter werkt dat niet zoals we dit bij insided gewend zijn of we moeten ons nu echt verplicht op elk onderwerp en topic abonneren.
Ik zie het als een groot gebrek dat er geen goede gebruikers handleiding is gepubliceerd, omdat dit Khoros platform in zoveel opzichten afwijkt van Insided.
Dat gaat automatisch. Ieder topic waar je gereageerd hebt komt op die pagina te staan, plus andere persoonlijke info.
En dat is het eerste wat ik heb uitgezet. Ik hoef die spam van deze community niet, zelfs niet op een speciaal aangemaakte mailbox.
Ja, de notificatie via mail heb ik ook allemaal uit gezet. Op die feed pagina staat het beknopter. Het is wel handig. Zodra je inlogt klik je op Meldingen rechtsboven en zie je de topics waarin je gereageerd hebt.
@MaxH ik bedoel niet de meldingsfeed.
Bij insided was ik op 2 stukken geabboneerd, Internet en Thuisnetwerk. Ik kreeg in de mail een melding van een nieuw topic en als er op een gepost werd die ik wilde volgen of er in gepost had.
Dat was extern goed te volgen in Outlook. Je stapt dan in wanneer je tijd en zin hebt. Nu krijgt ik mail van alle topics en alle replies. En dat is niet te doen.
@MaxH die meldingsfeed geeft bij lange na niet alles weer waarin ik heb gereageerd. Enkel wie een like heeft gegeven of wie een mention heeft gebruikt, of een reactie op een topic waarop je bent geabonneerd, dat laatste wil ik niet.
Apart, bij mij klopt het aardig denk ik. Het werkt pas als er na jou reactie wordt gereageerd, geliket ed.
Nog wat opmerkingen.
HTML negeren heeft als uitwerking het wegvallen van mentions in eerdere berichten, is dat de bedoeling?
Dan Snelle reactie, daarbij denk ik aan een tekstbalk zonder editor opties, dat aan of uitvinken bij de instellingen heeft geen effect, ik moet vrij lang wachten tot ik iets kan typen daarmee bedoel ik de laadtijd van de editor en tekstveld dat lijkt mij niet de bedoeling.
Nu loop ik weer tegen het probleem aan dat ik in deze blogpost geen afbeeldingen kan uploaden vanaf mijn tablet.
En weer terug via de telefoon.
Screenshots afkomstig van Pinguintech deze hosten een forum voor de Sims spellen, ondanks de eenvoud stukken duidelijker en beter werkbaar dan dit huidige platform.
Dit is hoe een snelle reactie hoort te werken.
En hier een uitgebreide reactieveld
Ik denk dat ik het eventjes voor gezien houd.. Mods in geen velden of wegen te bekennen, laat staan helpen of uitleg geven, veranderingen die om onverklaarbare redenen zijn doorgevoerd (Ease of Use is er i.i.g. niet één van 🙂). Weet niet wat ik er van moet vinden. Ik kom wel weer terug als het op rolletjes loopt! 👋
@AlexHelpt
Ik ben al na zo'n 2 dagen gestopt. Af en toe reageer ik, maar misschien 1 á 2 per dag. Ik wacht wel totdat men e.e.a. stroomlijnt .....
Ook ik kan m'n weg ( nog ) niet erg vinden. Wat ik vooral irritant vind, is de "laad meer" knop en dat ik nu geen overzicht meer hebt vanuit het hoofdscherm, wie op een draadje heeft gereageerd.
Ook vaak een HTML waarschuwing/aanpassing melding enzo...
Ook vindt ik de sorteren op "geplaatst op" zeer onlogisch.
Het is nu vooral veel extra klikwerk en dat kan nooit goed zijn.
Hoi allen,
Door alle drukte rondom de verhuizing is vaker reageren in dit topic er echt bij ingeschoten. Dit is zeker geen excuus. We balen hier erg van, dus vanaf nu gaan we dat anders doen.
We zijn achter de schermen met heel veel dingen tegelijk bezig; de nieuwe features instellen, content goed plaatsen en daarnaast ook de “normale” moderator werkzaamheden. Maar, dit hebben we niet aan jullie gemeld. Onze fout.
We hebben vanochtend al jullie input verzameld, en we gaan hier nu hard mee aan de slag! In dit topic én alle andere topics, waar over de nieuwe Community gesproken wordt, reageren we zodra we terugkoppeling hebben. Daarnaast houden we vanaf nu feedback over de nieuwe Community goed in de gaten en reageren we waar nodig.
Heb je nog feedback? Deel dit dan hier. Dit topic is bedoeld als Welkomstopic, daarom hebben we in Support een nieuw topic gestart waar issues gemeld kunnen worden. Dat is voor ons ook het meest overzichtelijk.
Dankjewel!
Hieronder een korte update op alle besproken issues in dit topic. We leggen uit wat er mee gaat gebeuren en wat de status is. Veel van de issues die jullie noemen zijn al bekend of in behandeling.
Foto toevoegen vanuit Blogartikel lukt niet
Bedankt voor de notificatie! We gaan dit onderzoeken en komen hier later op terug.
@RoWi, @borry52, @Eastersee
Trage laadtijd Community
Ook hier: bedankt voor het signaleren. Dit gaan we onderzoeken!
@RoWi
Ongewenste items in de Meldingsfeed
Dit is een standaard feature van Khoros. Vooralsnog zien we ook voornamelijk positieve reacties op de Meldingsfeed. We pakken dit dus niet op. Mochten meer klanten hier problemen mee hebben, dan horen we dat natuurlijk graag.
Teveel e-mail notificaties
We begrijpen dat dit vervelend is. Je stelt zelf in hoeveel en welke e-mails je wilt ontvangen met gebeurtenissen op de Community. Dit doe je via je Profiel. Is dit niet wat jullie bedoelen? Laat het ons dan weten in het nieuwe topic.
Tijdstempel meest recente post
Dit is inderdaad nu onoverzichtelijk. Daarom hebben we dit al aangekaart bij Khoros. Zodra er nieuws is, melden we dit meteen!
@allen
SSO
Hiervoor zijn al verschillende acties ingezet. Lukt de wachtwoord reset niet? De oplossing hiervoor is nu dat je via Mijn Ziggo kan inloggen als je een SSO ID hebt. Zodra we nieuws hebben over dit issue, melden we dat meteen.
Plaats van naam en avatar
Voor de plek van de naam en avatar hebben we bewust gekozen. De focus moet nu volgens ons liggen op de vraag en het antwoord, en juist niet op de gebruiker. We beseffen dat jullie dat andersom gewend zijn. Maar wij denken dat het bericht het belangrijkste is, dus we gaan hier nu niks aan wijzigen 🙂
@Eastersee, @Henri2424
Locatie Next forum
Deze plek is inderdaad gewijzigd. Je vindt alle topics onder “Forum”.
Zoekfunctie berichten
Ook hier zit een theorie achter. Met genestelde reacties krijg je een discussie binnen een discussie. Dit zorgt voor meer overzicht, omdat je alle (relevante) reacties bij elkaar houdt.
@Condor1960
Tijdstempel AM/PM
Dit is een persoonlijke instelling. Via je Profiel kan je de tijdszone veranderen!
@Arnold1310
Je abonnementen opnieuw instellen
De “oude” instellingen hiervoor zijn inderdaad niet overgenomen. Je abonnementen moeten opnieuw ingesteld worden. Dit hebben we voor de verhuizing gedeeld in het FAQ topic.
@Sharon Tijdstempel AM/PM bij profiel gekeken en kom daar standaard instelling tegen GMT +1.
Nog ergens 24 hr of 12 hr keuze aanwezig?
Genestelde reacties?? Ik zie liever in 1 keer laatste post en alle voorgaanden zonder nesteling. Die kan ik zelf wel beredeneren.
Mooi gedaan. Is ieder geval voor mij een reden weer eens vaker op de community te komen.
@Condor1960 V.w.b. de geneste reacties, selecteer in je instellingen bij voorkeuren, weergave de optie Lineaire lay-out.
edit; ik zie net dat je dit antwoord ook al gehad hebt😪
Jullie gaven eerder in dit topic aan dat er vaak een HTML melding komt, die jullie vervolgens negeren. Daardoor vallen de mentions in eerdere berichten weg.
We willen dit ook graag verder onderzoeken. Hebben jullie een screenshot voor ons hiervan?
Daarnaast de vraag of jullie Adblockers gebruiken...?
@Sharon @ dit bedoel ik met HTML negeren dat lijkt bij mij het verdwijnen van mentions te veroorzaken.
Hieronder de HTML foutmelding dat lijkt te komen door de aangehaalde tekst mogelijk de mention in die qoute.
Ik gebruik geen AdBlockers dan is het hooguit minimaal cookies accepteren enkel de noodzakelijke.
De 12 hr of 24 hr weergave is inderdaad op dit moment niet mogelijk, sorry. Mocht hier meer feedback over komen, kijken we verder of dit een optie is.
Dankjewel voor de verduidelijking over het HTML issue! Ik heb het doorgezet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.