Om onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
Dat is onze doelstelling. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met deze verhuizing bieden we nieuwe functionaliteiten en een verbeterde zoekfunctie. Zo creëren we de Community van ons allemaal.
Wat is er allemaal nieuw?
Op de nieuwe Community heeft iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.
Voorheen waren de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je nu terug onder Support, Kennisgids en het Ziggo Lab.
Inloggen
Het inlogproces is voor sommige gebruikers veranderd. Lukt het inloggen met je vertrouwde gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord op de nieuwe Community niet? Geen paniek! Check even deze pagina. Voor iedere vraag hebben we een oplossing.
Dankjewel!
Aan alle Experts, Super Experts en actieve gebruikers die ons hebben geholpen met het ontwikkelen van de nieuwe Community, bedankt! Jullie hebben heel wat uren vrijgemaakt om de Community eens goed tegen het licht te houden. We zijn heel erg trots op deze samenwerking en kunnen ons geen Community zónder jullie voorstellen.
Werkt er iets niet?
We hebben onze uiterste best gedaan om alles perfect op te leveren. Zie je toch nog iets wat niet klopt? Plaats dan jouw feedback met printscreen en URL in het FAQ topic. Dan kunnen we meteen aan de slag! Heb je een andere vraag? Laat het dan ook gerust weten.
Tot slot...
Wensen we jullie heel veel plezier op de vernieuwde Community.
Samen weten we meer!
Het Community team
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nog een optie die ik graag gewijzigd zou willen hebben ( zoals het oude forum dat ook had ). Namelijk de mogelijkheid om gelijk onder de melding/vraag van de TS de optie te hebben om gelijk naar pagina xx van dat draadje te springen.
Nu moet je eerste helemaal naar beneden scrollen, voordat men de onderstaande optie heeft en dan pas naar de laatst pagina van dat draadje kan gaan.
Overigens blijf ik het onhandig vinden dat de naam/avatar van de schrijver van een logje, onderaan dat logje staat. Het is net alsof je een boek leest en op de laatste bladzijde pas leest wie de schrijver is.
Nu is dat voor one-liner reacties/oplossingen niet zo erg, want je ziet de naam/avatar in één oog opslag. Maar als je wat uitgebreidere antwoorden geeft ( zoals b.v. dit logje ), dan moet je misschien naar beneden scrollen voordat je pas de naam/avatar kan zien.
Nu is het misschien voor een nieuweling/vraagsteller ( op dit forum ) niet belangrijk wie heeft gereageerd, maar voor mij wel. Als ik zie dat het een bekende 'oplosser' is, dan zal ik dat logje anders lezen, dan als dat van een volledig onbekende is. Ook zal ik bij een bekende 'oplosser' niet direct reageren, als hij/zij b.v. een onderdeel niet benoemd, terwijl ik bij anderen de tekst toch kritischer lees, want dat kan juist het probleem verklaren of daarin kan het antwoord liggen.
Ook kan dit onnodige 'ruis' creëren, als je een stelling leest en later pas aan de naam van de schrijver ziet, dat die stelling misschien gewoon een luchtballon is. Z'n stelling blijft soms toch ergens hangen, zo werkt reclame namelijk ook. Als je eerst de naam van de schrijver leest, dan lees je ( ik in ieder geval ) de inhoud toch soms anders.
Allemaal bedankt voor de inbreng tot dusver! Ik geef ook de hierboven genoemde punten door ter verbetering.
@Paul: Hé een weer een logje van mij verdwenen Ik stop nu voorlopig en reageer even niet meer. Ik sta toch niet allerlei teksten de schrijven, die daarna spontaan verdwijnen, zonde van mij tijd !!!
Ik had hierboven toch een een log o.a. m.b.t.
P.s. Overigens zijn ook de Ziggo's mod namen namen veranderd,
Pas na enkele F5's blijkt dat er een nieuwe pagina is. Misschien moet Ziggo eens al die onzinnige opties uitzetten, waardoor de gehele site waarschijnlijk een stuk sneller laad of wordt geladen.
Misschien een bug in de site software of heeft de server een probleem en kan e.e.a. niet meer bijhouden ??
Ik ben het ( voorlopig ) zat. Ik ga ff wat anders doen !!
Wat the bleep ik zag net inderdaad een behoorlijk uitgebreide reactie in dit topic van @Pasi over het scrollen en de positie van de gebruikers naam, compleet verdwenen.
Hi @Pasi ,
Mega-frustrerend. We zien je bericht gelukkig wel aan de 'achterkant', maar wat er hiervoor mee is gebeurd, is mij nog een raadsel. Wel zie ik 'edited' erbij staan, is er mogelijk iets misgegaan daarbij? Het is zeker mogelijk dat er ergens een bug zit, dan ben ik erg benieuwd of er nog specifieke handelingen zijn uitgevoerd.
Uiteraard ga ik er wel even op in en quote ik een paar stukjes:
de mogelijkheid om gelijk onder de melding/vraag van de TS de optie te hebben om gelijk naar pagina xx van dat draadje te springen.
Hier lijkt een bug in te zitten, als ik me niet vergis gaat het wél goed/beter als je een link gebruikt via je notificaties. Elders lijk je 'slechts' in het topic uit te komen en niet bij de betreffende reactie. Juist bij topics als deze zeer frustrerend. Dit zijn we aan het onderzoeken.
Daaropvolgend; Als het al niet werkt (of uberhaupt voor de handigheid), is het wellicht handig om andere opties aan de bovenkant te hebben. Denk aan een pagina-balk daar of bijvoorbeeld het sorteren op nieuwe reacties. Dit zijn we aan het onderzoeken.
Overigens blijf ik het onhandig vinden dat de naam/avatar van de schrijver van een logje, onderaan dat logje staat. Het is net alsof je een boek leest en op de laatste bladzijde pas leest wie de schrijver is.
Ik denk dat voor de verschillende opties wel iets te zeggen valt. Ik kan me voorstellen dat je bij sommige berichten toch graag wil weten van wie die reactie komt, in ieder geval voor de context. Bij kleinere berichten is het wel overzichtelijk. Een andere visie is juist dat het belangrijkste eerst komt, oftewel: Het bericht. En niet degene die dat post. Er zijn hierbij keuzes gemaakt en dit wordt niet meer aangepast. Ik zal eerlijk bekennen dat het voor mij ook wennen was, maar denk dat dat gauw gewend raakt 🙂
Tot slot over het aantal likes: Zeker weten doe ik het nog niet, maar het hangt mogelijk samen met topics in bepaalde categorieën. Net als bijvoorbeeld topics in besloten gedeeltes of topics die we naar het archief hebben verplaatst. Zoals je zegt; geen prioriteit, maar als het cijfer zo wispelturig is, heb je er ook weinig aan.
Je laatste bericht (over het zat zijn) snap ik overigens ook goed. Veel dingen zijn gewenning of mogelijk verbeterpunten, maar als je een heel bericht typt en deze daarna gewoon weg is, dan zou ik er ook klaar mee zijn. Weet dat we als moderator het aan de achterkant (bijna) altijd zullen zien. En we nu dus even moeten uitzoeken wat er aan de voorkant mee is gebeurd. We horen nog graag of je bijvoorbeeld iets hebt aangepast en er toen iets veranderde.
Hallo @Alex,
"...de mogelijkheid om gelijk onder de melding/vraag van de TS de optie te hebben om gelijk naar pagina xx van dat draadje te springen..."
Ik denk dat u mij niet goed begrijpt, ik zal het nog eens proberen uit te leggen: Als men een willekeurig draadje opent ( b.v. deze ), dan ziet men niet direct hoeveel pagina's dat draadje heeft. Wil men vanaf daar bladeren naar de laatste pagina, dan moet met eerst geheel naar beneden scrollen, omdat daar de onderstaande buttons staan, om ( in dat draadje ) naar een andere pagina te gaan. Staan de onderstaande buttons direct onder de vraag/melding van de TS ( zoals bij het oude forum ), dan ziet men direct hoeveel pagina's er zijn en kan men direct skippen naar de laatste pagina.
M.b.t. het verdwijnen van logs. In dit zelfde draadje heb ik een log gemaakt, die o.a. door @RoWi. gezien is. Hij heeft daarop een Like geven, dus was voor hem de tekst lang genoeg aanwezig, om deze door te lezen. Daarna is de log spontaan verdwenen, wat ook door Rowi is opgemerkt en pas later door mij is gezien.
Mijn logje stond tussen deze 2 log in:
@Alex @nog even een paar bevindingen van mijn kant:
1. Pc of tablet onthouden login niet, moet elke keer opnieuw inloggen. En inloggen werkt alleen met MijnZiggo.
2. Bij de "oude" Community werd bijgehouden waar je gebleven was met lezen in een topic. Daar stond dan een getal bij met nieuwe berichten en kon je door aanklikken direct naar het eerste nog niet gelezen bericht gaan. Super handig, kan dat weer terug?
3. Kan geen plaatjes/screenshot toevoegen? Ik zie anderen dat wel doen.... hoe?
4. Navigatie is wat vreemd, start bij de ZiggoLab Next, dan zie je bovenin het scherm
Ziggo Community > Test Mediabox Next
Daaronder staan 5 topics, niet meer.
Ga een van de topics lezen en ga weer terug, dan staat boven in het scherm
Ziggo Community > Test Mediabox Next > Forum
En dan zijn er ineens veel meer topics.
Het verschil zit dus in het extra deel van het linkje: "forum" .
Als ik iets verkeerd doe, of verkeerde instellingen gebruik, hoor ik dat graag.
@dre111 op een mobiele telefoon hebben we nog wel het vertrouwde icoon.
In dit topic/blogpost is het niet mogelijk in reguliere topics heb je onderaan het tekstvak de mogelijkheid een bijlage toe te voegen, of op een laptop en pc simpelweg slepen.
Ben er even klaar mee en heb mij afgemeld voor alle topics die ik volg.
De reden hiervoor is dat ik nu elke keer weer opnieuw moet inloggen en dat gaat zo traag dat ik daar voorlopig geen zin meer in heb.
Tevens heb ik een beetje moeite met struktuur van dit forum, ik heb het echt geprobeerd maar kan er niet aan wennen.
Ik zit op verschillende fora b.v. Synology, Renault en nog een paar meer maar deze is niet erg gebruiksvriendelijk.
Ik kijk wel weer een keer als het inlogprobleem is opgrlost.
@Alex
Ook ik vindt het nieuwe forum een drama.
Ten eerste het iedere keer opnieuw moeten inloggen.
Ten tweede, het overzicht van lopende topic (wat ontbreekt)
Ten derde, als je zoiets van een overzicht heb, worden er maar 5 getoond en wil je verder lezen, moet je op een knop klikken om meer te laden.
Dit drama forum kon weleens de reden worden om ermee te stoppen.
Het is net de belasting dienst, leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet!
Goedemiddag @dre111,
Goed dat je al jouw feedback met ons deelt onder dit topic.
1.De inlogproblemen die je noemt als verbeterpunt zijn bekend en er wordt gekeken naar een oplossing.
2. Bij het tweede punt wat je noemt is mij niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Zou je dit kunnen toelichten?
3. Problemen met het toevoegen van afbeeldingen is al eens voorbijgekomen en ook al intern neergelegd ter verbetering.
4. Wat betreft de navigatie: dien je halverwege rechts op 'Forum' te klikken om bij alle posts te komen bij die onderdelen.
Hallo @borry52 en @vuurvreter63,
Zoals hierboven beschreven zijn de problemen met inloggen bekend. We kijken al na ar een oplossing hiervoor.
Daarnaast ben ik met je eens dat het nieuwe platform even wennen is. Maar ik merk dat het allemaal steeds meer went.
Het derde punt wat je noemt geef ik door. Ik ben met je eens dat het niet handig is dat je op de knop moet klikken om meer berichten te laden.
Voor zover bedankt voor jullie inbreng!
Hoi allemaal,het is even wennen om door alles heen te kijken ,maar verder ziet het er fris en vernieuwend uit,toppie.
@Frenk Het is zeker even wennen voor iedereen. Wel fijn om te lezen dat je enthousiast bent over het vernieuwde uiterlijk.
Zou de ontwikkelaar van dit forum toevallig dezelfde zijn als die van de Ziggo Go browser App?😭
@Paul dank voor je antwoorden.
Bij 2. bedoelde ik dat je bij het topic kon zien hoeveel berichten er in een topic nieuw zijn sinds je laatste bezoek.
Dat stond dan aangegeven bij het aan berichten/reacties. En beter nog, je kon er direct naar toe springen, nu moet ik elke keer van voor af aan beginnen...
Nieuws puntjes:
- waar is de "quote" voor een bericht, dan had ik even stukje tekst uit jouw reactie kunnen "quoten". (ok, ik weet dat er op het oude forum ook heel veel quotes kwamen die ook heel lange berichten veroorzaakten... 😉 )
- waarom staat het eerste bericht op elke nieuwe pagina? Er staat al zo weinig tekst (veel witte vlakken) op een pagina.... Zie bijlage. Mijn Chrome staat gewoon op 100%. Op dit scherm zijn de zijkanten misschien wel extreem breed en wit, maar in iets mindere mate zie ik dit ook op mijn gewone Samsung tablet. Wil toch even een screenshot met je delen (boven en onder, de standaard balk en tabs verwijderd).
@dre111 quote's kunnen enkel in 'gewone' topics dit is wat een blog post wordt genoemd hierin kunnen/mogen we niet quoten.
Wat het wit ruimte betreft had ik verwacht dat dit op een pc anders zou zijn helaas niet vandaag zelf ondervonden, dezelfde inefficiente gebruik van het scherm oppervlak en dezelfde behoorlijk kleine tekst velden. Hoewel nu ik dit typ lijkt het aantal regels wat ik zie iets meer te zijn dan met het live gaan.
Hoewel 7 zichtbare tekst regels is niet heel veel.
@dre111 Dankjewel voor de aanvullende informatie. Ik begrijp nu inderdaad wat je bedoelt. Ik koppel deze feedback terug om te kijken of dit een functie is die op het nieuwe platform geïmplementeerd kan worden.
Wat betreft je andere punten die je noemt:
1.Er bestaat op het nieuwe platform wel een quote optie. Als je op reageren klikt kun je op het aanhalingsteken klikken om aan een eerder bericht te refereren.
- Het oorspronkelijk bericht staat inderdaad bovenaan elke pagina zodat voor iedereen inzichtelijk is waar het topic mee gestart is. Hier is bewust voor gekozen. Naar de feedback m.b..t het formaat van de reactievelden en de ruimtes tussen
de velden wordt nog gekeken.
@Paul Schreef: 1.Er bestaat op het nieuwe platform wel een quote optie. Als je op reageren klikt kun je op het aanhalingsteken klikken om aan een eerder bericht te refereren.
Dan moet je deze opties wel hebben in een blog posting, want ik mis op de PC zowel de "Reageer" als "Delen" knoppen in ieder bericht bij blog postings topics. En ook de " tekens zijn nergens te vinden in het berichten venster, net als de optie om een bestand of image te kunnen toevoegen (dat heb ik nu met mijn telefoon moeten doen, omdat ik daar wel de optie heb om een image te kunnen toevoegen (lekker omslagtig allemaal) 🙄
Zie screenshots:
Zoals je kan zien geen Delen & Reageer knoppen in je bericht hierboven.
En geen " teken in het berichten venster hieronder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.