Om onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
Dat is onze doelstelling. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met deze verhuizing bieden we nieuwe functionaliteiten en een verbeterde zoekfunctie. Zo creëren we de Community van ons allemaal.
Wat is er allemaal nieuw?
Op de nieuwe Community heeft iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.
Voorheen waren de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je nu terug onder Support, Kennisgids en het Testpanel.
Inloggen
Het inlogproces is voor sommige gebruikers veranderd. Lukt het inloggen met je vertrouwde gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord op de nieuwe Community niet? Geen paniek! Check even deze pagina. Voor iedere vraag hebben we een oplossing.
Dankjewel!
Aan alle Experts, Super Experts en actieve gebruikers die ons hebben geholpen met het ontwikkelen van de nieuwe Community, bedankt! Jullie hebben heel wat uren vrijgemaakt om de Community eens goed tegen het licht te houden. We zijn heel erg trots op deze samenwerking en kunnen ons geen Community zónder jullie voorstellen.
Werkt er iets niet?
We hebben onze uiterste best gedaan om alles perfect op te leveren. Zie je toch nog iets wat niet klopt? Plaats dan jouw feedback met printscreen en URL in het FAQ topic. Dan kunnen we meteen aan de slag! Heb je een andere vraag? Laat het dan ook gerust weten.
Tot slot...
Wensen we jullie heel veel plezier op de vernieuwde Community.
Samen weten we meer!
Het Community team
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@tobiastheebe bedankt voor de tip. Ik heb de aanpassingen gedaan, ik ben benieuwd of het beter wordt.
Alleen over de schermindeling / opmaak en het login gedeelte (net weer opnieuw moeten aanmelden) hoop ik nog iets van misschien @Alex te horen...
Hi allen,
Wederom dank voor alle feedback! Uiteraard heel logisch dat het nog even wennen is, zelfs voor ons is dat nog het geval 😉 Uiteraard zijn er verbeterpunten en blijven we bezig met diverse verbeteringen. Laat ik beginnen met het overzicht / de onderdelen:
Er waren nog wat problemen met het inladen van de diverse tegels op de voorpagina van de Community en dat is inmiddels opgelost. Je ziet nu aan de voorkant diverse tegels om je direct naar een juiste categorie te sturen. Wil je bijvoorbeeld alle topics vinden over de Mediabox Next? Dan kun je daar kiezen voor "TV" en vervolgens het label "Mediabox Next" aanvinken. Je krijgt op dat moment ook de keus om je op dat label te abonneren. We zijn nog aan het onderzoeken of je vanaf daar nog meer (filter)opties kunt instellen.
Je kunt je via die weg dus ook abonneren op bijvoorbeeld 'thuisnetwerk' @Henno. Maar volgens mij gaat het er ook om dat 'internet' nu de overkoepelende categorie, daar waar dat voorheen nog een subcategorie was? Hier kom ik op terug.
Top dat je in ieder geval hebt gevonden waar je je meldingen kan beheren, mede door de handige link van @tobiastheebe. Ten overvloede voor de rest nog even uitgeschreven, dit vind je door te klikken op je profielfoto, [Mijn instellingen] > [Abonnementen en bladwijzers] > [Meldingsinstelling]
We waren gisteren op twee momenten een paar minuten offline. Ik las onder andere dat @tobiastheebe hier tegenaan liep, op dat moment kwam je inderdaad foutmeldingen tegen. Dit zou niet meer voor mogen komen.
Het automatisch uitloggen werkt hier iets anders, daar lopen wij zelf ook tegen aan. Dit is bekend en we zijn aan het checken of dit anders/beter kan.
@BvanWijk het lukt wel om in te loggen via Mijn Ziggo als ik het goed begrijp? We kennen de wens om dit ook weer 'gewoon' via inloggen met gebruikersnaam te laten doen, daar hoop ik later meer nieuws over te hebben.
@Henno jij hebt zo begrijp ik aan de test meegedaan? Op wat voor toestel of op meerdere?
Wat mij namelijk vooral stoort dat ik op mijn smartfoon in de chrome browser wel het vertrouwde icoontje zie om foto's direct in de tekst in te voegen, terwijl ik dat ondanks de uitgebreidere editor opties op mijn tablet niet zie, op beide gebruik ik chrome. Voorheen scheelde het als je een smartfoon kantelde dus liggend in plaats van staand, dat maakt nu geen verschil.
Het forum is sinds de nieuwe layout super traag. Elke klik duurt tussen de 2 a 5 seconden. Lijkt mij dat dit sneller kan, zeker als je in het begin je eigen helemaal gek zoekt naar de topics waar je meestal in kijkt.
Klopt het dat de topics van de Next-testgroep al twee weken oud zijn? Of worden die nu niet ge-update? Ik zit in die testgroep maar nu kan ik er blijkbaar niets mee!
@RoWi. op de privé PC en werk laptop, beide Windows 10 20H2, Edge 87, 88, 88 Beta.
@Alex ik heb alle mail opties en abbo's uitgezet, ik kon het niet matigen, alle replies bleven binnenkomen. soms 30 per uur. Dat is niet meer te doen. Ik zou graag instructie krijgen om weer terug te komen in de situatie vergeleken met de oude community.
Aanmelden via het oude, separate account, heeft mijn voorkeur. MijnZiggo is ondanks het vinkje niet te vertellen dat deze aangemeld moet blijven. Er lijkt een timeout van 10 minuten oid op te zitten.
@Eastersee Op welk platform met browser is het traag?
Niet op een tablet of smartfoon dus, ik ben reuze benieuwd of het gebruik daarop wel grondig is getest, met name de laatste, tussen een pc, laptop of tablet zal weinig verschil voorkomen.
Ik krijg niet meer meldingen dan voorheen, enkel zoals gewend de mentions, en ik heb het zo ingesteld dat ik niet automatisch op elk topic waar in ik reageer abboneer.
@Eastersee Wanneer je in de Next testgroep zit via Ziggo Lab, Test Mediabox Next; bv. in het Grote "off-topic" topic zijn de laatste berichten van gister. Ook is het reactie bericht van Anne daar na toe verplaatst.
@Eastersee schrijft; "Het forum is sinds de nieuwe layout super traag."
Hier stoor ik mij ook aan, de oude layout was al niet supersnel maar deze is super traag.
Begin al een beetje aan de indeling te wennen maar met deze snelheid is de lol er gauw af.
@Alex Het lukt wel om via mijn ziggo in te loggen..... maar via de Community van Vodafone lukt het helemaal niet om in te loggen
@BvanWijk vreemd bij Vodafone lukte het mij meteen, mede omdat ik daar voor deze wijziging al de Mijn Vodafone inlog gebruikte.
Juist hier ging het mis door de verplichte inlog via Mijn Ziggo.
Hi,
Het ziet er allemaal wel anders uit, nieuwe "look". Ik moet er zeker nog aan wennen. Veel instellingen bij je profiel....
Mijn opmerkingen:
- ik zie wel heel veel wit, niet gebruikte ruimte, op een pagina.
- Kan de naam/avatar bovenaan een bericht en reactie staan? Of linksboven ernaast? Nu zie je aan het eind van het bericht pas wie het heeft geschreven. Bij kleine berichten is dat nog te overzien maar bij wat langere berichten dus niet.
Het inlog systeem wordt aangewerkt dit heeft een prioriteit gekregen, zowel gebruikersnaam en wachtwoord zou moeten werken, wat dus niet luk.
Voorlopig kan je wel met Mijn Ziggo inloggen, maar er wordt aangewerkt.
Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres geverifieerd moet worden, maar bij mijn instelling staat het als geverifieerd. Kun je dit voor me oplossen?
Zet een datum en tijd bij de posts, niet 3 uur geleden, gisteren, december.
@Samplex dat kunnen we zelf instellen. Via je profiel knop naar Mijn Instellingen-Voorkeuren-Weergave daar kiezen voor Aboslute datums.
@Alex waar vinden we een uitleg over de nieuwe functie's ik kan dat nergens vinden. Bijvoorbeeld een topic of onderwerp laten zweven, welk doel heeft dat en wat is de uitwerking van dat aanklikken?
Op de nieuwe Community heeft iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.
Hoe en waar vind ik die individuele feed? Ik vind dat niet op de start pagina van de Community voor iets wat er op lijkt moet ik naar mijn profiel pagina dat is niet wat ik in één oogopslag noem.
Ik zie ook nergens of er daadwerkelijk een nieuwe reactie is in een topic, niet op de manier zoals ik van insided gewend ben welke instelling heb ik verkeerd staan?
Zojuist onderstaand gevonden hopelijk helpt dat.
Die persoonlijke statistieken zijn gewoon de gegevens die je ziet wanneer je op je avatar(profiel) klikt. Gegeven likes, ontvangen likes ed. Niet heel schokkend.
@MaxH mij gaat het om de genoemde feed die statistieken de likes en dergelijke mogen per direct weg, we zitten hier toch niet bij een sociaal influencers gebeuren.
Ik begin me nu echt druk te maken over het punt dat ik mijn telefoon moet pakken om een afbeelding direct in te voegen. In dit topic mag ik blijkbaar niet eens een bestand toevoegen zoals in andere topics.
Ik ga tot het mailen van nieuwe postings en het aanmelden via het community account geregeld maar even buiten spelen.
Ondersteuning aan andere klanten geven en de topic's bijhouden is voor mij zo niet te doen. Het kost veel te veel tijd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.