Om onze service verbeteren en klanten online nóg beter helpen
Dat is onze doelstelling. Sinds corona merken we dat digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit. Dus ook de Community. VodafoneZiggo investeert graag in onze online omgeving. Steeds meer klanten vinden de Community voor antwoorden en interactie. Met deze verhuizing bieden we nieuwe functionaliteiten en een verbeterde zoekfunctie. Zo creëren we de Community van ons allemaal.
Wat is er allemaal nieuw?
Op de nieuwe Community heeft iedere gebruiker zijn eigen homepagina met persoonlijke statistieken, creëer je een individuele feed en zie je in één opslag in welke voor jou relevante topics is gereageerd.
Voorheen waren de topics onderverdeeld in de categorieën: Welkom, Hulp bij tv & apps, Hulp bij internet & bellen, Hulp bij je abonnement, Entertainment en Doe mee. Al deze categorieën vind je nu terug onder Support, Kennisgids en het Testpanel.
Inloggen
Het inlogproces is voor sommige gebruikers veranderd. Lukt het inloggen met je vertrouwde gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord op de nieuwe Community niet? Geen paniek! Check even deze pagina. Voor iedere vraag hebben we een oplossing.
Dankjewel!
Aan alle Experts, Super Experts en actieve gebruikers die ons hebben geholpen met het ontwikkelen van de nieuwe Community, bedankt! Jullie hebben heel wat uren vrijgemaakt om de Community eens goed tegen het licht te houden. We zijn heel erg trots op deze samenwerking en kunnen ons geen Community zónder jullie voorstellen.
Werkt er iets niet?
We hebben onze uiterste best gedaan om alles perfect op te leveren. Zie je toch nog iets wat niet klopt? Plaats dan jouw feedback met printscreen en URL in het FAQ topic. Dan kunnen we meteen aan de slag! Heb je een andere vraag? Laat het dan ook gerust weten.
Tot slot...
Wensen we jullie heel veel plezier op de vernieuwde Community.
Samen weten we meer!
Het Community team
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vraag, hoe moeten we nu iemand qouten ik vind die optie niet, en waar is die delen knop goed voor?
Ik mis de optie afbeelding toevoegen in het editor balkje. Als ik op delen klik zie ik allemaal optie voor social media en dergelijke wat is het nut daarvan? Een topic of reactie die we hier lezen op twitter delen?
Ik had in moeten gaan op de uitnodiging destijds. Niks tegen verandering maar verbetering, ik moet het nog tegen komen.
Quote is niet meer mogelijk, je kan wel tussen de topics reageren.
Dus als TS antwoord geeft
Jij daar weer op, kan je op reageren drukken bij TS dan komt hij er tussen en niet onder jou. Snap je hem nog 😂😉 Mobiel is het lastig te doen.
Je kan ook binnen 1 uur je bericht bewerken of verwijderen 😉
Laat ik het zo zeggen. Ik vind het tot nu toe drie keer niks.
Ik zie nu in één oog opslag veel minder topics op het scherm van mijn tablet, op een telefoon is het helemaal een ramp. Het niet kunnen qouten is mischien wel gunstig. Geen complete aanhalingen meer waardoor het overzicht kwijt raakt.
Wil ik naar mijn laatste reacties in een topic moet ik nu eerst naar mijn profiel in plaats van onder mijn avatar zoals gewend, en in mijn ogen de meest logische plek.
Nee, ik zie nog geen verbeteringen met deze leverancier.
Plus ik kan nergens de titel uitzetten, en het nut van de like's totaal aantal berichten etc op de onderbalk ontgaat mij al helemaal, veel te veel nutteloze info en ruimte verspilling.
De hele layout en ruimte gebruik is het nut en practische doel voorbij geschoten.
Je kan ook Meldingen aantikken daar staan je laatste berichten.
Maar zal uit eindelijk wel beter worden, community is net online en ja is wennen, mobiel vind ik het gaan, maar wel wennen.
Ik ga hier ook afsluiten, straks weet nieuwe kans 😉
Ik moet nu continu inloggen als ik op de community kom. Ook al mijn abonnementen op verschillende topics die ik volgde zijn weg dus als ik wil weten hoe iets afloopt moet ik nu al die topics gaan opzoeken. En de naam van de 'poster' onder aan het geplaatste bericht is ook niet echt handig.
Ik ben niet blij met de vernieuwing.
Jullie hadden beter alles gewoon kunnen laten zoals het was
Ik volgde alleen het ziggo mediabox next forum maar dat is niet te vinden
@Henri2424De Next topic vind je nu terug bij "Support - TV" en dan kan je voor alleen Next box kiexen
Je kreeg ook eerst enkel een mail als er na dat je een topic bekeken had voor het eerst een nieuwe reactie geplaatst was. Nu krijg je per reactie een email, zo stroomt mijn mailbox nog sneller vol...
Waarom moet ik steeds opnieuw inloggen
Het opnieuw inloggen is melding gemaakt en deze wordt aangewerkt en hopelijk snel opgelost.
Wat een lelijk en knullig forum. Grote chaos, niks in een oogopslag te zien. Alles is onlogisch. Het ziet er niet uit. Dit past meer bij T-mobile of KPN, niet bij VodafoneZiggo.
Zelfs in de jaren 90 deden ze het beter. Dit is gewoon lelijk, het ziet er niet uit.
Onoverzichtelijk! Hiervoor had je tenminste nog aparte fora's voor bijv NEXT... nu is het zoeken en zoeken....
Gisteren alles even bekeken, ziet er modern uit even wennen en alles zoeken gewoon nieuw wachtwoord ingesteld en meteen een nieuwe snelkoppeling gemaakt in de Favorieten balk.
Er zijn nog wel kleine incidenten, maar die lossen jullie de komende weken wel op nu alleen maar zoveel mogelijk alles uitproberen.
Succes
Net al even uitval/overbelasting van het forum ervaren. Wilde reageren in een topic, na +/- 10 seconden verscheen melding 'Your request is currently being processed...' op een pagina die elke paar seconden zichzelf herlaadt. In de console HTTP 503 (service unavailable) errors. Ook andere pagina's en de homepage werkten niet. Een paar minuten later werkte alles weer, maar het forum blijft traag. Pagina's laden duurt regelmatig 10+ seconden.
Ik vind het geheel duidelijk onoverzichtelijk en benamingen onlogisch. Kijk eens in het veld "reageren" ik kan daar diverse zaken toevoegen zoals een Hyperlink, een spoilertag (???), tabellen (WTF moet ik met tabellen), ten aanzien van de leestekens vind ik links tekst vormgeving (bold, cursief, underlined, doorhalen) dan wat invoegmogelijkheden en dan rechts ook weer tekst vormgeving. Een simpele foto toevoegen is niet mogelijk!!
Het zoeken naar berichten binnen de topics was vroeger synchroon - nu loopt alles door elkaar. Wanneer je reageert op een post dwarrelt jou opmerking dus ergens tussen de opmerking van een ander.
Er is geen index want die blijkt onder "support" te staan. Support is zo'n beetje DE kreet wanneer je het even niet begrijpt, hulp nodig hebt, de klantenservice wil bereiken. Nee hier blijkt "support" dus gewoon de "index" te zijn. Uiteraard zonder sub-directories die het zoeken op onderwerp vergemakkelijken.
Ik krijg tussendoor de melding dat "je inhoud is voor het laatst automatisch opgeslagen om 04:31 PM"! Ik leef echter in een land binnen de EU waar het 24 uurs systeem standaard is en niet het 12 uur systeem van de Britten. En wat moet ik met die info? Kan ik iets terugroepen wanneer ik per ongeluk afsluit?
Voorheen de naam van de poster links boven en nu weer linksonder (cfm brieven principe??). Waarom? Voorheen kon ik lekker door scrollen wanneer ik een bepaalde naam zag. Nu moet ik eerst een verhaal doorlezen waarbij ik halverwege erachter kom dat ik e.e.a. gewoon had kunnen overslaan.
Nope. Vind het helemaal niks. Zit wel vooruitgang in. Ik heb steeds opnieuw moeten inloggen nadat ik afgesloten had. Ik zie nu op het einde van de dag dat in ingelogd kan blijven (als optie).
Ik ben ook nog zoekende...
Ik zie b.v. dat er niets meer binnenkomt in de testgroep van de Next box.
Laatste bericht is van donderdag vorige week.
Of moet ik nog "ergens" iets aanzetten.
Waarom is alles (b.v. Avatars) zo groot? Veel wit ruimte, etc
Alles moet wennen hoop ik dan maar 🤔
Ik kan niet meer inloggen met mijn oude gebruikers naam omdat die een foutmelding gaf dat hij het niet kon koppelen en als ik nu een nieuw wachtwoord aanvraag (voor inloggen met) gebruikersnaam en wachtwoord, doet die dat niet omdat mijn 'account' nu is gekoppeld aan mijn ziggo.... iemand een oplossing hier voor?
My 2 cents:
Op de oude community hield ik nieuwe posts op 2 onderdelen bij; Internet en Thuisnetwerk. Ik kreeg bij elke nieuw topic een mail en bij replies en topics die ik wilde volgen. Ik kreeg rond de 30 mailtjes op een dag die ik met een sorteerregel in Outlook naar een map verplaatste waar ik ook nog een ongelezen zoekregel op had staan. Ik heb nu volgen via mail alleen op Internet aangezet, en ik krijg _elke_ reply op elk topics terug. Nu al 300+ mailtjes op een dag. Op deze manier haak ik af. Dat is niet vol te houden, zelfs niet voor mij. Dit moet anders kunnen. Hoe?
Ik vond de schermindeling van de oude community al "bulky" met icoontjes en loze ruimte, nu wordt het wel heel erg, in de beta kon ik dat nog niet inschatten, nu er volume op komt te staan wordt het een hindernis. Veel te veel scroller en te weinig overzicht, of je moet een 4K monitor hebben natuurlijk.
Nog iets wat mij snel ergerde; ik moet nu aanmelden via MijnZiggo, en die bewaard noot je aangemelde status ondanks een vinkje wat aanstaat. Met de losse community logon was dat bij de oude community geen probleem, maar ik kan niet meer terug.
Ik zie soms nog wel eens oude communities van andere ISP's of IT dienstverleners, en die ogen gedateerd, maar zijn wel efficient. Er moet toch een middenweg mogelijk zijn.
@Henno Ik werd ook gek van alle e-mailmeldingen. Ik vond deze pagina, nogal verstopt. Heb daarop de instellingen Nieuwe reacties op inhoud waarop ik geabonneerd ben en Reacties op andere reacties waarop ik geabonneerd ben op 'Nooit' ingesteld.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.