Rechts bovenin het scherm zie je de MELDINGEN staan met daarbij het aantal meldingen. En dat is een best handige optie want dan kun je via de Meldingsfeed zien of er gereageerd is op topics waar je aan hebt deelgenomen. Vet handig.
Als je deze Meldingsfeed aanklikt dan zie je links naast de feed een oranje balkje staan en die balkjes markeren dat deze feeds nog niet zijn gelezen.
Dát is óók erg handig want het lijkt een beetje op het idee wat ook in de inbox van je e-mail gebeurt: vette berichten zijn ongelezen berichten en de andere e-mailberichten zijn niet vet en heb je dus al gezien.
Het zou ook erg onoverzichtelijk worden als je een hele rij vette, ongelezen e-mailberichten hebt staan en als je dan één e-mailbericht aanklikt dat ineens alle berichten gemarkeerd staan als gelezen.
Maar dat is wat wèl bij de Meldingsfeed gebeurt: als je één melding aanklikt dan zijn ook alle gemarkeerde balkjes weg en staan die ongelezen meldingen als ‘gezien’.
💡Zou het niet meer logisch zijn als de markeringen pas verdwijnen als je de melding ook gelezen hebt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zover ik weet is dit al vaker gevraagd. En wat mij betreft liever gisteren dan vandaag toepassen.
Dit is zeer vervelend. Vaak klik ik rechts en open ik alles in een nieuw venster of op de smartphone ongeveer hetzelfde dat is een redelijk alternatief. Maar dat niet alles meteen als 'gelezen' wordt gemarkeerd zou welkom zijn.
@Wim C. schreef:R....
💡Zou het niet meer logisch zijn als de markeringen pas verdwijnen als je de melding ook gelezen hebt?
Inderdaad !!
Maar ... ach ... er worden al zoveel goede ideeën geopperd, terwijl Ziggo maar weinig acteert.
@RoWi. schreef:
Dit is zeer vervelend. Vaak klik ik rechts en open ik alles in een nieuw venster of op de smartphone ongeveer hetzelfde dat is een redelijk alternatief. Maar dat niet alles meteen als 'gelezen' wordt gemarkeerd zou welkom zijn.
Ik heb dit issue inderdaad al langere tijd geleden onder de aandacht gebracht. En het is mij al vaker opgevallen dat als Ziggo er zelf geen last van heeft het blijkbaar ergens onderaan de what-to-do-lijst verdwijnt… om vergeten te worden.
Ik weet ook niet of deze suggestie überhaupt zin heeft, maar omdat ik het zelf bloedirritant vind, wilde ik mijn ongenoegen uitten in de vorm van een suggestie.
Het is in ieder geval weer onder de aandacht gebracht. Er van uit gaande dat het ook wordt gelezen.
Het antwoord van @Alex destijds (april 2023 en vlak daarvoor in oktober 2022 met topicstart in mei 2022) is hier in 'Over de community' te vinden. In de lijn der verwachting kunnen we hier in het najaar van 2024 hier een soortgelijk antwoord verwachten. Ik blijf benieuwd, al ben ik tot mijn spijt inmiddels wel erg aardig sceptisch geworden.
@AoxoMoxoA eerlijk gezegd verwacht ik óók in 2024 geen actie.
Ik heb begrepen dat dit issue blijkbaar op een ‘roadmap’ staat. Deze roadmap klinkt een beetje als het plan om ooit een cruise te maken, maar wordt telkens tóch weer uitgesteld. Uiteindelijk zul je nooit die cruise maken omdat je snel zeeziek bent.
Deze analogie slaat nergens op, maar klinkt wel lekker.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.