1
Vraag
2
Reacties
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wanneer worden deze oude topics nu eens gesloten?

@Ziggo Wanneer worden deze oude topics nu eens gesloten?

 

Hier weer een. Komt regelmatig voor (enkele malen per week?), er wordt dan vaak een opmerking geplaatst die nergens (meer) op slaat omdat de situatie bij ziggo of de klant veranderd is.

 

Opgelost: Re: Ziggo Go stream valt steeds weg - Ziggo Community

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@Steefb Ik zal hier eerst even wat achtergrond informatie geven: Alle gesloten topics zijn bij de overgang van Insided naar Khoros 'open' komen te staan. In eerste instantie dachten wij dat het in deze topics ontzettend druk zou worden hierdoor maar puntje bij paaltje viel dit heel erg mee. 

Er zit een gedachtegang achter waarom een hoop topics na de overgang niet zijn gesloten. Veel van onze bezoekers komen bij de community terecht via Google. Komen zij bij een topic terecht die overeenkomt met een probleem wat zij ervaren dan is de drempel lager om in het bestaande topic te reageren dan om een nieuw topic te openen. Daarnaast worden topics die 'open' staan beter gevonden in Google dan gearchiveerde topics, zo komt een zoekende klant dus sneller bij een topic uit met een zelfde probleem en in veel gevallen dus ook direct de oplossing. 

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel waarbij het minder (of helemaal niet) handig is. In deze gevallen adviseren we om alsnog een eigen topic te openen en zetten we het oude topic op slot of naar het archief. Zie je dit voorbij komen dan mag je het ook altijd bij ons melden via 'Ongepaste inhoud melden'. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en het kapen van topics is voor mij ook uit den boze.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit topic sluit hier mooi bij aan.

 

Er is simpelweg een personeels tekort. Als de medewerkers drukker zijn met problemen oplossen krijgt het forum/ community niet genoeg aandacht.

 

Dan speelt ook nog mee dat de moderatoren zowel hier als bij Vodafone actief zijn. 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@Steefb Ik zal hier eerst even wat achtergrond informatie geven: Alle gesloten topics zijn bij de overgang van Insided naar Khoros 'open' komen te staan. In eerste instantie dachten wij dat het in deze topics ontzettend druk zou worden hierdoor maar puntje bij paaltje viel dit heel erg mee. 

Er zit een gedachtegang achter waarom een hoop topics na de overgang niet zijn gesloten. Veel van onze bezoekers komen bij de community terecht via Google. Komen zij bij een topic terecht die overeenkomt met een probleem wat zij ervaren dan is de drempel lager om in het bestaande topic te reageren dan om een nieuw topic te openen. Daarnaast worden topics die 'open' staan beter gevonden in Google dan gearchiveerde topics, zo komt een zoekende klant dus sneller bij een topic uit met een zelfde probleem en in veel gevallen dus ook direct de oplossing. 

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel waarbij het minder (of helemaal niet) handig is. In deze gevallen adviseren we om alsnog een eigen topic te openen en zetten we het oude topic op slot of naar het archief. Zie je dit voorbij komen dan mag je het ook altijd bij ons melden via 'Ongepaste inhoud melden'. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi.  ik denk dat je toch topic's eens goed moet inlezen.

Er is geen personeels te kort, de Moderators vaste ploeg zijn er en Hulp Moderators en de vaste Moderators zitten ook op de Community van Vodafone, en omdat het daar veel rustiger is als hier, zal je ze op de Community van Vodafone minder zien, want EnergieBoy is meest aangesproken Super Expert die daar voor 75% de voorwerk en oplossingen doet, en eventuele dingen voor een Moderator geeft hij door. Dit is al eens uitgelegd en nu nog eens, waarom je de Moderators ook weinig ziet, ze hebben naast de Community ook nog andere werkzaamheden die ze verrichten, ze zitten niet 8 uur per dag achter de community. En ook zijn de Moderators GEEN Helpdesk medewerkers die werken in een Call center, en de Moderators werken in vaste ploeg.

Steefb
Topicstarter
Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Community Moderator Alex
Community Moderator Alex Schreef in Re: Ziggo Internet Snelheid - Ziggo Community

 

 

Dit topic had inderdaad gearchiveerd moeten worden. Dat heb ik dan ook zojuist gedaan 🙂De reden dat je soms oude topics open ziet staan, vind je hier.

 

@Steefb - Je geeft aan dat je de reactie in je topic zwak en eigenlijk onjuist vindt. Ik ben erg benieuwd waar 'm dat in zit, specifiek het onjuiste gedeelte. Je topic staat nog open, mocht je er over willen uitweiden zie ik daar graag je reactie tegemoet!

 

''Komen zij bij een topic terecht die overeenkomt met een probleem wat zij ervaren dan is de drempel lager om in het bestaande topic te reageren dan om een nieuw topic te openen.''

 

Vrijwel altijd gaat het mis bij de oude topics, 

* Het oude probleem is allang opgelost, bij de reageerder speelt wat anders.

* Situatie is in de tijd zo veranderd, dat ook reacties geen zin meer hebben (bijv. vervangen / ruilen xl - mini -next, maar nog veel meer)

* Reactie slaat soms nergens op.

* Reactie voegt niks toe. 

 

 

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Worden topics niet automatisch gesloten door het systeem, indien er lang tijd niet in gepost word? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Er zijn ook topic's mee gegaan met de verhuizing van vorige platform Insided naar Khoros, probleem met de Migratie is dat topic's niet gesloten zijn, dus af en toe komen ze naar boven zetten, dit moet allemaal handmatig gebeuren, en overzicht van toen en nu is niet te doen, vaak worden ze dan handmatig afgerond of als er na 14 dagen geen inactiviteit is dan wordt er gekeken en besloten te sluiten of niet. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Thanks, goede feedback @Steefb ! Het is onhandig als er reacties in jarenoude topics komen die weinig toevoegen. Het argument dat de drempel iets lager is, geldt nog steeds, maar dan wel in specifieke situaties. Ik denk daarbij aan bepaalde foutmeldingen waarbij het nuttig is dat een bezoeker zich in ieder geval kenbaar maakt, zelfs als we/jullie direct daarna adviseren een eigen topic te starten maar ook bij specifieke verzoeken (iets als een subnetwijziging of community username).

 

Verder goed om te weten dat topics die bovengemiddeld worden bezocht (absoluut of relatief), altijd bij ons naar voren komen. Dan is ook de eerste beoordeling die we maken of het topic nog relevant is en open moet blijven voor reacties. We doen hetzelfde bij wijzigingen in ons beleid of bijvoorbeeld introductie van nieuwe producten; we gaan dan actief op zoek naar topics over dit onderwerp om te kijken of er iets aangepast moet worden of nog iets moet worden gearchiveerd.

 

Hoewel het me wel interessant had geleken om álle open topics bij langs te gaan (gesorteerd van oud naar nieuw) hebben we vooralsnog de keus gemaakt dat dit niet zou opwegen tegen wat het mogelijk oplevert. Dit heeft helaas tot gevolg dat er dan af en toe een reactie opduikt op een oud topic die inderdaad niets toevoegt of niet relevant is. Met bovenstaande zorgen we er in ieder geval voor dat topics met mogelijke impact op onze radar verschijnen. Ook direct de reden waarom ik erg benieuwd ben hoe het topic waar we nu vandaan komen ("Ziggo Internet Snelheid") in een bepaalde hotlist verscheen.

 

@Template - Nee, topics worden niet automatisch gesloten. Als het gebeurt, gebeurt dit handmatig.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Alex  Goede Feedback terug 😊👍🏻

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic