puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Verschil tussen expert en super expert

Met deze vraag weet ik nog niet wat het los maakt maar ik stel de vraag toch naar aanleiding van dit topic.

> klk <

Hier wordt veel getypt over wel en niet werkzaam voor of niet werkzaam maar vrijwillig.

Zo hebben we een moderator Ziggo medewerker dus betaald.

Super Expert, vrijwillig dus niet betaald maar met meer mogelijkheden dan een ......

Expert vrijwillig niet betaald en een veredelde klant, is vaker in het forum aanwezig dan een vraagsteller met een probleem.

 

Het forum is in de volksmond (typen) een klant helpt klant forum.

In de tijd dat ik hier nu rond typ (loop) zie ik toch verschillen waarvan ik persoonlijk denk dat ze niet duidelijk zijn en waar eigenlijk ook niemand van de moderators zich genoodzaakt voelt om eens een keer duidelijkheid te verschaffen.

De ziggo medewerkers is duidelijk, die zijn moderator van dit forum en kunnen via achterliggende fora (informatie) de klant helpen.

De ziggo medewerkers hebben regelmatig contact met de Super expert

Hoe en hoe vaak.....

Is dat IRL of via teams-zoom of mail of........

Wat kan/mag een super meer dan een expert, contacten van.....toezeggingen doen.....

Misschien vergeet ik nog wel iets maar dat lezen hieronder dan wel.

expert, die geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de vraagsteller.

 

Geef ik nu met het bovenstaande het juiste beeld weer van dit forum?

Zo ja dan zullen er weinig reacties zijn, zo nee dan zal het zo vol lopen van opmerkingen, maar laten we het wel netjes houden.

Dan heb ik nog een vraag: Als er een nieuwe super expert aangesteld wordt gaat deze dan eerst intern opgeleid worden of gaat deze zo verder als voorheen.

En hoe wordt de nieuwe super expert voorgesteld in dit forum of is het gewoon opletten naar de naam die ineens gewijzigd is.

En op dit moment als laatste houd het hier netjes en beleefd. (reactie geven dus)

 

 

 

98 Reacties 98
w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@w.j.b  schreef:

@Rikst  schreef:

All, Iedereen die op dit moment Expert is heeft opnieuw een uitnodiging ontvangen voor de ExpertHub per DM. Heb je deze niet ontvangen, geef het dan aan in dit topic. Dan voegen we je alsnog toe. 


Ik zie niets in mijn berichten staan, maar dat vind ik ook niet zo erg.


Zojuist opnieuw de onderstaande email gekregen maar nog altijd geen DM.

 

IMG_20230123_133206.png

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@w.j.b 

Dezelfde mail afgelopen week mogen ontvangen.

 

Maar ik ik kreeg geen DM. 

 

De "Expert status en hub" vind ik wel een soort waardering voor de inzet, maar het maakt me inderdaad geen expert op allerlei terrein. Ik ben echter zo arrogant om te vinden dat ik dat wel ben m.b.t. mijn eigen netwerk en problemen die ik daarop heb opgelost. Deze oplossingen wil ik graag delen met anderen als ze die ook ondervinden. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Marinus  schreef:

Maar ik ik kreeg geen DM


Terzijde: Ik moest DM even opzoeken. Blijkbaar houden we hier van afkortingen, maar als het dan óók nog Engelse benamingen zijn die worden afgekort. 😬

Maar het ligt vast aan mij. Ik moest óók ooit abbo opzoeken, maar dat is dan weer een afkorting van een Nederlands woord dat verkeerd wordt gespeld. 😀

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Wim C. 

Je hebt helemaal gelijk. DM is wel ingeburgerd, maar er is een beter Nederlands woord voor: "Bericht".

 

Wat ik wilde zeggen is dat deze Berichten Doos (Box is ook weer zo'n Engelstalig begrip) leeg is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

DM Deutsche Mark ja dat is wel ingeburgerd 😉

 

In dit verband Is het blijkbaar Direct Mail want ik zie geen prive bericht. De email die ik aan dit account heb hangen bekijk ik nauwelijks.

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

terwijl in dit forum gewoon staat een bericht verzenden. dus geen duitse marken.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hier ook zowel geen ''DM" aka privébericht als mail ontvangen.Maar dat vind ik verder ook geen probleem hoor😉Ik hoef geen online meetings enzo...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Dat we zelfs als “expert” na moeten denken over afkortingen en op moeten zoeken ….⁉️

 

Naarmate ik meer weet, weet ik dat ik nog heel veel niet weet‼️  

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

Even off-road:

Naar mijn mening is DM een afkorting die je helemaal niet moet willen gebruiken, juist omdat er verschillende betekenissen van ingeburgerd zijn, al zijn die nou niet zo heel erg ingeburgerd.

 

Direct Message zou de gangbare term zijn op social media. Direct Mail bestaat ook, maar dat heeft zijn oorsprong in de tijd dat de PTT nog PTT heette en heeft een nogal fysiek karakter.

 

Privébericht zou hier uitstekend zijn, ware het niet dat in de context van dit topic e-mailberichten naar e-mailaccounts verzonden lijken te zijn terwijl er naar mijn weten geen privéberichten rondgegaan zijn.

Confused? Wie niet zou ik zeggen. Daarom maar geen 'DM', maar PB gebruiken voor 'Privébericht' of, nog beter, gewoon voluit. En ook geen 'DM' als mailtje bedoeld wordt, want mail(tje) is op zich ook al duidelijk genoeg.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vandaar mijn verwijzing naar de Duitse Mark, de term DM in de betekenis van Direct Message is vermoedelijk minder ingeburgerd dan wordt aangenomen.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Om lekker off-topic (weg van het onderwerp?) te blijven, de DM (Deutsche Mark) bestaat al sinds 2002 niet meer.

 

En een Persoonlijk bericht nou een Pb te noemen, dat ligt mij periodiek wat zwaar op de maag.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Plumbum is inderdaad nogal gewichtig.

 

Inderdaad bestaat die munt niet meer, toch zullen er meer aan de munt denken dan een tekst bericht. Dat zal van meerdere zaken afhangen. Jonkies die na 2002 zijn opgegroeid zullen eerder aan iets anders denken 

.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Maar een gemiddelde mod zal natuurlijk ook niet zo oud zijn...

Persoonlijk had ik de link met Deutsche Mark ook niet gelegd.Maar dat zal dan wel aan mijn niet nader te noemen leeftijd liggen😎

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en stuur eens een privé  bericht naar een moderator, kan deze het dan alleen inzien of de gehele moderator groep?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zou verwachten alleen die moderator, waar dit bericht aan verzonden is.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een moderator had wel ooit vermeld niet bij berichten van een (oud) collega te kunnen.Ik denk dat dat inmiddels ook niet kan.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik verwacht dat Pb 😇 ook Pb zijn, die dus alleen door die P... gelezen kan worden. Of de collega moet met andermans account inloggen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@puppie noemde het ook een privé :community_berichten: bericht (PB-tje). Lijkt me dan wel logisch dat alléén de geadresseerden het bericht kunnen lezen.

:community_meldingen: Maar volgens mij ga ik vreselijk off topic want dit heeft (ook in de zijlijn) niks met Expert vs Super Expert te maken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Wim C.  schreef:

@puppie noemde het ook een privé :community_berichten: bericht (PB-tje). Lijkt me dan wel logisch dat alléén de geadresseerden het bericht kunnen lezen.

:community_meldingen: Maar volgens mij ga ik vreselijk off topic want dit heeft (ook in de zijlijn) niks met Expert vs Super Expert te maken.


Mag ik je uitnodigen om verder off-topic te gaan in dit draadje 😂😂 ?

PB - Pizza Bonnetje?

 

Uitgelicht topic