puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Verschil tussen expert en super expert

Met deze vraag weet ik nog niet wat het los maakt maar ik stel de vraag toch naar aanleiding van dit topic.

> klk <

Hier wordt veel getypt over wel en niet werkzaam voor of niet werkzaam maar vrijwillig.

Zo hebben we een moderator Ziggo medewerker dus betaald.

Super Expert, vrijwillig dus niet betaald maar met meer mogelijkheden dan een ......

Expert vrijwillig niet betaald en een veredelde klant, is vaker in het forum aanwezig dan een vraagsteller met een probleem.

 

Het forum is in de volksmond (typen) een klant helpt klant forum.

In de tijd dat ik hier nu rond typ (loop) zie ik toch verschillen waarvan ik persoonlijk denk dat ze niet duidelijk zijn en waar eigenlijk ook niemand van de moderators zich genoodzaakt voelt om eens een keer duidelijkheid te verschaffen.

De ziggo medewerkers is duidelijk, die zijn moderator van dit forum en kunnen via achterliggende fora (informatie) de klant helpen.

De ziggo medewerkers hebben regelmatig contact met de Super expert

Hoe en hoe vaak.....

Is dat IRL of via teams-zoom of mail of........

Wat kan/mag een super meer dan een expert, contacten van.....toezeggingen doen.....

Misschien vergeet ik nog wel iets maar dat lezen hieronder dan wel.

expert, die geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de vraagsteller.

 

Geef ik nu met het bovenstaande het juiste beeld weer van dit forum?

Zo ja dan zullen er weinig reacties zijn, zo nee dan zal het zo vol lopen van opmerkingen, maar laten we het wel netjes houden.

Dan heb ik nog een vraag: Als er een nieuwe super expert aangesteld wordt gaat deze dan eerst intern opgeleid worden of gaat deze zo verder als voorheen.

En hoe wordt de nieuwe super expert voorgesteld in dit forum of is het gewoon opletten naar de naam die ineens gewijzigd is.

En op dit moment als laatste houd het hier netjes en beleefd. (reactie geven dus)

 

 

 

98 Reacties 98
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@DON PAPA  schreef:

@FlyingApe Als het een blijk van waardering is, dan vind ik persoonlijk dat je dan ook de optie moet bieden, dat iemand zelf kan beslissen of hij/zij deze titel en/of rang zichtbaar wil hebben. Want zoals je kan zien heeft Ziggo mij ook ongevraagd de Expert titel gegeven (zo voel ik mij zelf totaal niet) maar ik kan dit niet zelf weer uitzetten. 😉


Eigenlijk is dit geen slechte suggestie. En inderdaad; als men het kwalijk vindt dat er ineens –en ongevraagd– een titel achter je naam staat, dan moet het óók mogelijk zijn om een verzoek in te dienen om dit te laten verwijderen.

Ben wel benieuwd hoe dit proces gaat verlopen.

FlyingApe

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 63Likes

@DON PAPA Het zal vast aan mij liggen, maar ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt met de vetgedrukte teksten.

 

Ik respecteer je mening en kan het me zelfs helemaal voorstellen. Het label 'expert' is ook gewoon aardig slecht gekozen door Ziggo.

 

Probeerde alleen het perspectief voor te leggen dat de joekels van bedrijven zoals Ziggo zich vaak niet zo bekommeren om de mening van een klein groepje. En dat dat bewust is omdat je gewoon bijna niet iedereen tevreden kunt maken, als je dat wel doet dan wordt het forum alleen maar rommelig.

 

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

De onderstaande uitnodiging ontving ik op 21 december via de mail.

IMG_20230118_205821.png

 Ik heb er verder maar geen aandacht aan besteed.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@FlyingApe Schreef: ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt met de vetgedrukte teksten.

 

Daarmee wou ik alleen even duidelijk maken, waarom en op wat ik een persoonlijke reactie gaf, meer niet....

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@DON PAPA  schreef:

Als het een blijk van waardering is, dan vind ik persoonlijk dat je dan ook de optie moet bieden, dat iemand zelf kan beslissen of hij/zij deze titel en/of rang zichtbaar wil hebben. Want zoals je kan zien heeft Ziggo mij ook ongevraagd de Expert titel gegeven (zo voel ik mij zelf totaal niet) maar ik kan dit niet zelf weer uitzetten. 😉


Wat dat betreft zou Ziggo eens heel goed moeten kijken naar de concurrentie.

IMG_20230117_182003.png

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@w.j.b KPN community is van Insided, dat was eerder de Ziggo community ook en die mogelijkheden van Insided waren hier ook beschikbaar.

Ziggo community is nu Khoros en die heeft meer mogelijkheden om een forum vorm te geven en ik hoop ook dat er snel meer eigen keuzes gemaakt kunnen worden.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Bert  schreef:

KPN community is van Insided, dat was eerder de Ziggo community ook en die mogelijkheden van Insided waren hier ook beschikbaar.

Ziggo community is nu Khoros en die heeft meer mogelijkheden om een forum vorm te geven en ik hoop ook dat er snel meer eigen keuzes gemaakt kunnen worden.


Persoonlijk vind ik de op InSided gebaseerde forums beduidend gebruiksvriendelijker dan de op Khoros gebaseerde forums maar dat is misschien ook omdat ik meer gebruik maak van "InSided forums" dan van "Khoros forums". Ik denk ook dat Ziggo omwille van kostenreductie door Liberty Global "gedwongen" is om van InSided naar Khoros te migreren maar dat ze daar zelf niet echt enthousiast over waren.

 

Maar feitelijk gaat mijn eerdere bericht niet over InSided versus Khoros maar over de (on)mogelijkheid van het kunnen verbergen van level/reputatie, rank/titel en/of badges. Functionalitei die KPN (en bijvoorbeeld T-Mobile) wel biedt maar Ziggo (nog) niet.

IMG_20230117_182223.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@w.j.b "Ik denk ook dat Ziggo omwille van kostenreductie door Liberty Global "gedwongen" is om van InSided naar Khoros te migreren maar dat ze daar zelf niet echt enthousiast over waren."

 

Khoros is duurder dan Insided als ik de geluiden uit de markt goed heb begrepen.

The Only 3 Quality Affordable Khoros Alternatives | 4 Roads (4-roads.com)

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Khoros is duurder dan Insided als ik de geluiden uit de markt goed heb begrepen.


Maar door kosten en expertise te kunnen delen met jouw zusterbedrijven kan je een hoop geld besparen. Vandaar dat je vaak ziet dat bedrijven binnen een groep voor dezelfde software kiezen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@w.j.b  schreef:

Khoros is duurder dan Insided als ik de geluiden uit de markt goed heb begrepen.


Maar door kosten en expertise te kunnen delen met jouw zusterbedrijven kan je een hoop geld besparen. Vandaar dat je vaak ziet dat bedrijven binnen een groep voor dezelfde software kiezen.


Dat was ook zo, ik hoor van de verschillende Insided gebruikers dat Insided een behoorlijk vast patroon heeft in zijn mogelijkheden en uitbreidingen maakt als meerdere partijen dit willen en dat Khoros meer eigen instellingsmogelijkheden bied.

Zie de fora van b.v. KPN en de Consumentenbond en T-Mobile NL en HP en Members Community (samsung.com) en Service Forum | Telekom hilft Community

 

Maar dit is ver off-topic, dus ik stop met deze discussie hier.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Bert, Met alle respect maar je hoeft de keuze van Ziggo voor Khoros niet te verdedigen hoor, die is geheel aan Ziggo en dat is prima. Maar het feit is wel dat het gevolg van de switch van InSided naar Khoros is dat het voor de leden van het forum niet meer mogelijk is om hun level en rank te verbergen en dat is waar het me om te doen is. Op het KPN forum verberg ik mijn forum"titel" en badges met opzet want, net als vele anderen, vind ik dat deze geen enkele waarde hebben. Ik laat mijn "reputatie" (level bij Ziggo) wel zien maar alleen omdat dat niet meer is dan een groen balkje onder de avatar en dat is toch veel "neutraler" en minder "prominent" dan het tekstje "Level X". Op het forum van Ziggo ben ik sinds december ineens een "Expert" maar zo zie ik mezelf niet t.a.v. producten en diensten van Ziggo en dus wil ik ook niet dat dat achter mijn "naam" vermeld wordt. Ik vraag Ziggo daarom ook om met functionaliteit te komen om in te kunnen stellen level, rank en badges te verbergen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

x.x.x.x.x.x.x schreef:

....de keuze van Ziggo voor Khoros ....


...en dat onderwerp is overigens volledig Off Topic ! Misschien daarvoor een eigen draadje starten 😉 😇 .

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Pasi  schreef:

x.x.x.x.x.x.x schreef:

....de keuze van Ziggo voor Khoros ....


...en dat onderwerp is overigens volledig Off Topic ! Misschien daarvoor een eigen draadje starten 😉 😇 .


Het is niet nodig om daarvoor een eigen draadje te starten, het is immers gewoon een reactie op het eerdere bericht van @Bert en daarmee hoort hij hier ook thuis. Daarnaast is de rest van het bericht volledig on-topic maar dat had je natuurlijk ook al lang gezien. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De hele aanleiding is deels wel off topic dat staat los van de vraag over het verschil tussen de Experts en Super Experts. Over de levels en het verbergen  loopt al een topic.

 

Side note 

"Maar dit is ver off-topic, dus ik stop met deze discussie hier."

 

Dit is een vaker geschreven opmerking wat nu de grap is, de voorgaande berichten waren al overbodig en daarmee ook die slotzin. 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

All, Iedereen die op dit moment Expert is heeft opnieuw een uitnodiging ontvangen voor de ExpertHub per DM. Heb je deze niet ontvangen, geef het dan aan in dit topic. Dan voegen we je alsnog toe. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Rikst  schreef:

All, Iedereen die op dit moment Expert is heeft opnieuw een uitnodiging ontvangen voor de ExpertHub per DM. Heb je deze niet ontvangen, geef het dan aan in dit topic. Dan voegen we je alsnog toe. 


Hhhmmm, ik er vanuit dat dit via de forum-mailbox gaat, maar daarin staat geen nieuwe mail o.d.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@Pasi, ik zie dat je al langere tijd lid bent van de Expert Hub en hebt dus daarom geen nieuwe uitnodiging gekregen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hier ook niks te zien. Dit bericht is meer ter info. Ik zal vermoedelijk toch niks met een uitnodiging doen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Rikst  schreef:

....dus daarom geen nieuwe uitnodiging gekregen. 


🤔😐😑😮☹️😥😪😨😢😭😱....

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@Rikst  schreef:

All, Iedereen die op dit moment Expert is heeft opnieuw een uitnodiging ontvangen voor de ExpertHub per DM. Heb je deze niet ontvangen, geef het dan aan in dit topic. Dan voegen we je alsnog toe. 


Ik zie niets in mijn berichten staan, maar dat vind ik ook niet zo erg.

Uitgelicht topic