puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

Verschil tussen expert en super expert

Met deze vraag weet ik nog niet wat het los maakt maar ik stel de vraag toch naar aanleiding van dit topic.

> klk <

Hier wordt veel getypt over wel en niet werkzaam voor of niet werkzaam maar vrijwillig.

Zo hebben we een moderator Ziggo medewerker dus betaald.

Super Expert, vrijwillig dus niet betaald maar met meer mogelijkheden dan een ......

Expert vrijwillig niet betaald en een veredelde klant, is vaker in het forum aanwezig dan een vraagsteller met een probleem.

 

Het forum is in de volksmond (typen) een klant helpt klant forum.

In de tijd dat ik hier nu rond typ (loop) zie ik toch verschillen waarvan ik persoonlijk denk dat ze niet duidelijk zijn en waar eigenlijk ook niemand van de moderators zich genoodzaakt voelt om eens een keer duidelijkheid te verschaffen.

De ziggo medewerkers is duidelijk, die zijn moderator van dit forum en kunnen via achterliggende fora (informatie) de klant helpen.

De ziggo medewerkers hebben regelmatig contact met de Super expert

Hoe en hoe vaak.....

Is dat IRL of via teams-zoom of mail of........

Wat kan/mag een super meer dan een expert, contacten van.....toezeggingen doen.....

Misschien vergeet ik nog wel iets maar dat lezen hieronder dan wel.

expert, die geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de vraagsteller.

 

Geef ik nu met het bovenstaande het juiste beeld weer van dit forum?

Zo ja dan zullen er weinig reacties zijn, zo nee dan zal het zo vol lopen van opmerkingen, maar laten we het wel netjes houden.

Dan heb ik nog een vraag: Als er een nieuwe super expert aangesteld wordt gaat deze dan eerst intern opgeleid worden of gaat deze zo verder als voorheen.

En hoe wordt de nieuwe super expert voorgesteld in dit forum of is het gewoon opletten naar de naam die ineens gewijzigd is.

En op dit moment als laatste houd het hier netjes en beleefd. (reactie geven dus)

 

 

 

98 Reacties 98
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

Tijd voor duidelijkheid want er zijn een hoop vragen in dit topic, goed dat deze worden gesteld!. 

Allereerst de vraag wat het verschil is tussen Expert en SuperExpert. De kortste uitleg is dat je expert “automatisch” kunt worden op basis van je activiteiten hier op de Community. SuperExpert kan je worden omdat wij je hiervoor vragen of doordat je hier zelf je interesse in toont en wij je op basis daarvan uitnodigen. 

Expert word je doorgaans wanneer je het leuk vindt anderen te helpen en graag op de Community komt. Wil je nóg een stapje verder gaan en meer betrokken worden, dan kan het SuperExpertschap wat voor je zijn. De basis is en blijft; (andere)klanten willen helpen en mee discussiëren over Ziggo-producten. 
Nu wil ik hierbij wel vermelden dat Expert en Super Expert de lading niet dekt, dit is dan ook de reden dat we bezig zijn met verschillende wijzigingen en zijn we met elkaar in gesprek welke titels passender zijn. De één is namelijk niet beter of meer dan de ander. 

 

Een Super Expert hoeft geen training of dergelijke te doorlopen. Wel vinden we het belangrijk dat de sfeer in deze groep goed is, daarom is er dan ook een "proefperiode", puur om te kijken of iemand past in de rol en binnen de groep van bestaande Super Experts. Dit gaat natuurlijk beide kanten op. Verder hebben de Super Experts om de week een online call met mensen uit ons team. Voor deze call mogen er agendapunten worden aangedragen. (dit hebben we eerder ook een paar keer gedaan in de Expert Hub) Doordat het een kleinere groep is waar iedereen meedoet aan product testen en dus een NDA heeft ondertekend, kan er in sommige gevallen net iets losser worden gecommuniceerd. Goed om te weten is dat Super Experts géén klantgegevens of dergelijke kunnen inzien en ook geen toegang hebben tot systemen van VodafoneZiggo. 

 

Het allerbelangrijkste: Alle actieve users zitten hier omdat ze het leuk vinden om anderen te helpen en daar moet een titel of rank niets aan veranderen. Wij waarderen jullie allemaal evenveel. Als je, naast het helpen van klanten, het ook leuk vindt om aanwezig te zijn bij dit soort calls en om met elkaar te discussiëren dan kun je ervoor kiezen om kenbaar te maken dat je ook graag bij de Super Expert groep wilt, zegt je dit helemaal niets dan hoeft dit niet.



@Gio2903. De Community day was inderdaad op uitnodiging, maar je kon zélf aangeven dat je hier interesse in had. In dit topic  kan je aangeven dat je het leuk vindt om meegenomen te worden voor dergelijke events. Wanneer je in die groep zit, kan je je aanmelden wanneer er een event is 😊.


@S4R. Je opmerking over het hebben van een groter ego vind ik echt onvriendelijk. We hebben het hier over mensen die hun tijd gebruiken om anderen te helpen. Laten we respect voor elkaar houden. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Gio2903  schreef:

....overigens begrijp ik dat die community day alleen voor mensen is die vanuit ziggo uitgenodigd worden...


Maar ook daaraan meedoen, schept verwachtingen. Persoonlijk pas ik ook daarvoor !

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Als je onder contract staat begrijp ik dat, maar super expersts zijn dat niet. Daarom snapte ik dat niet zo goed. Na de uitleg van lycke wel 🙂 @Bert

Vind mn rang als expert prima hoor verder, in mn vrije tijd "verplicht" mee moeten doen met calls etc hoeft van mij niet. Denk dat lycke wel weet waarom 😛

Die community day is dan wel weer leuk

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Pasi  schreef:

@Gio2903  schreef:

....overigens begrijp ik dat die community day alleen voor mensen is die vanuit ziggo uitgenodigd worden...


Maar ook daaraan meedoen, schept verwachtingen. Persoonlijk pas ik ook daarvoor !


@Pasi Welke verwachtingen heb je het over?

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

Het is leuk om te lezen dat er dus toch verschillen wordt waargenomen door gene en dene.

En bert typt zelf al dat hij werkt voor ziggo vandaar de NDA.

 

Ook het wijzigen van de namen (labels) zal er aan gaan bijdragen dat het forum een grotere splitsing zal krijgen of wil ziggo hier iets anders mee bereiken. 

Welke gebruikers gaan het gesprek aan om de namen te wijzigen of geven input.

Mijn inziens gooi de namen en levels weg, de ziggo medewerker heeft oranje ziggo voor hun naam staan.

Wil je de super experts een andere naam geven denk dan eens aan een vaste kleur voor de naam.

Bijvoorbeeld Bert. verder niks geen level geen rang (leger heeft nog rangen)

En misschien de forum software aanpassen en laat de gebruiker zelf een vinkje zetten of hij wel een level en of rang wil laten zien.

 

En als laatste nog een vraag: wat is de gemiddelde leeftijd van de super experts. 
Jong bloed is namelijk heel belangrijk 😁

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@puppie "En bert typt zelf al dat hij werkt voor ziggo vandaar de NDA."

 

@puppie dat typte ik nergens, ik werk niet voor Ziggo.

 

Medewerkers van Ziggo hebben Ziggo voor hun naam staan en als er andere mensen zijn die voor Ziggo werken en die actief zijn op dit forum om anderen te helpen, dan hebben zij zich ook te houden aan de geheimhouding die in hun contract staat.

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@Bert  ik wil/ga niet op elke slak zout leggen maar dit typte jij toch:

Als je op de één of andere manier voor Ziggo werkt heb je al geheimhouding getekend in je contract.

 

Dat hebben de supers toch gedaan, het tekenen van een NDA, dus werken voor....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat hebben de supers toch gedaan, het tekenen van een NDA, dus werken voor....

 

Een NDA zegt niks over werken voor, lees in loondienst. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@puppie  Een Super Expert hoeft echt niet te werken voor Ziggo. Sterker nog, er zijn geen Super Experts in loondienst van Ziggo. De vraag met betrekking tot de gemiddelde leeftijd kan ik niet beantwoorden. Wel weet ik dat die door mijn, vrijwillig, terugtreden als Super Expert een stuk omlaag is gegaan.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@puppie Bert is geen medewerker van Ziggo. Ik snap wel de verwarring in dit topic. De NDA die Bert heeft getekend is dezelfde als klanten die binnen de testgroepen actief zijn, de NDA voor het besloten testgedeelte van de community. Alle Super Experts doen mee aan testen en hebben dus ook logischerwijs deze NDA getekend.

 

Wat betreft de leeftijd binnen het Super Expert team; het is niet mijn plek om deze informatie met jullie te delen. Maar ik kan je wel verklappen dat er verschillende generaties vertegenwoordigd zijn 😉

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

Ik heb ook niet gezegd dat hij medewerker is van ziggo. ook niet gezegd dat hij in loondienst is.

Hij typt zelf: Als je op de één of andere manier voor Ziggo werkt heb je al geheimhouding getekend in je contract. Dus op 1 of andere manier.........

Maar ik weet wel dat hij geen bezoldigde (leger term net zoals rang) baan bij ziggo heeft.

Dus leeftijd is 55+ gemiddeld........dat maak ik op uit de grote knipoog.😂

 

 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Nou, die gemiddelde leeftijd die is nog steeds veel hoger dan de gemiddelde leeftijd van Ziggo klanten. En daar wringt het volgens mij vooral. Veel oudere mensen hebben een andere manier van communiceren dan jongeren generaties. En ja, ook ik merk dat SOMMIGEN het wel heel erg fijn vinden om de titel super expert te dragen. 

 

En wat betreft die hele discussie over NDA. Als je dit zo leest dan wordt de vrijwillige bijdrage van super experts die uit de woorden hier gelijk zijn als andere gebruikers toch wel in een ander daglicht geplaatst door de hele uitleg over NDA in relaas met het bedrijfsleven en betaalde dienstverbanden. Het vrijwillige wordt dus hiermee in verband gebracht. Lijkt mij geen goede zaak om het op deze manier aan alle andere forumgebruikers uit te leggen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Als je op contract zit bij Ziggo, heb je een NDA getekend. Maar als je een NDA getekend hebt, werk je niet direct voor Ziggo. Het is allemaal lekker verwarrend geworden, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde ;-). Bert heeft een NDA getekend, net als de honderden (misschien wel duizenden, zelfs) testers hier, die net als Bert niet voor VodafoneZiggo werken. 

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

gaan we weer terug naar de basis.

Bert heeft dus als tester een NDA getekend.

De niet testers maar wel super expert zijnde hebben dat niet getekend

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Wim C. Schreef: Het zijn overigens niet alleen de Super Experts die achter gesloten deuren een eigen hub hebben; Experts hebben óók een eigen plek. En in deze hubs geldt: wat in de kroeg wordt besproken blijft in de kroeg

 

Onzin, Ziggo heeft mij ongevraagd de titel "Expert" gegeven en ze hebben mij zelf toegang gegeven tpt de Expert hub, zonder dat ik eerst akkoord heb moeten geven, dat alles wat daar besproken wordt, nooit naar buiten gebracht mag worden (NDA). Daar moeten ze ook niet mee aankomen, want daar ga ik een iedergeval niet mee akkoord. Dat is namelijk ook de reden geweest dat ik uit de test groep ben gestapt. Want Ziggo doet precies wat ze zelf willen, en de test groep krijgt achteraf de schuld als bijvoorbeeld een product te vroeg op de markt is gezet (omdat het nog niet goed werkt). Nee daar was ik na één test meteen klaar mee. Voor mij telt dus, wat er in de kroeg besproken wordt, mag ook op straat verteld worden 😉

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@puppie Die tekst was een reactie op iemand anders en ging niet over mij, maar in het algemeen:

=============================

@Gio2903 "die NDA weet ik niks van"

Als je op de één of andere manier voor Ziggo werkt heb je al geheimhouding getekend in je contract.

==============================

Aangezien ik niet op één of andere manier voor Ziggo werk en dus ook geen contract heb,

heb ik een NDA moeten ondertekenen bij de test en eerder genoemde activiteiten.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Mij maakt het niet uit of en waarom iemand een NDA tekent. Dat moet ieder voor zich weten. Maar hoe het hier wordt geprobeerd uit te leggen, roept meer vragen op dan dat de uitleg antwoorden geeft. En als je dan voor wat dan ook een NDA heb getekend, ga dan niet openbaar zeggen dat je dingen niet mag zeggen omdat je een NDA heb getekend. Kan dan weer voor (en daar komt ie weer) SOMMIGEN overkomen als interessant doen. (en let goed op, ik zeg niet dat het zo bij mij overkomt).

 

Het is de toon die de muziek maakt. En met al deze tot nu toe gegeven uitleg (uitgezonderd onder andere Lycke) is de toon aardig vals om te horen (in dit geval te lezen).

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Terug naar de basis. De NDA die de SuperExperts tekenen is dezelfde NDA als die de testers tekenen. 

De Experts in de experthub hebben géén NDA getekend, tenzij ze natuurlijk testers zijn, dan hebben ze daar gewoon de NDA voor ;-). 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Maar ik neem toch aan dat de NDA bij testers verloopt als de test is afgelopen. En dat de NDA voor super expert inhoudelijk anders in dan testers omdat het over meer informatie gaat dan alleen de test van een bepaald product.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De NDA is hetzelfde :-). En de NDA verloopt in zoverre dat je informatie die na de test openbaar is gemaakt (bijvoorbeeld de software update release die dan gedeeld wordt), natuurlijk vanaf dan ook besproken mag worden door testers. Maar wat er precies besproken is in die test-periode, blijft onder de NDA vallen. 

Uitgelicht topic