puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Verschil tussen expert en super expert

Met deze vraag weet ik nog niet wat het los maakt maar ik stel de vraag toch naar aanleiding van dit topic.

> klk <

Hier wordt veel getypt over wel en niet werkzaam voor of niet werkzaam maar vrijwillig.

Zo hebben we een moderator Ziggo medewerker dus betaald.

Super Expert, vrijwillig dus niet betaald maar met meer mogelijkheden dan een ......

Expert vrijwillig niet betaald en een veredelde klant, is vaker in het forum aanwezig dan een vraagsteller met een probleem.

 

Het forum is in de volksmond (typen) een klant helpt klant forum.

In de tijd dat ik hier nu rond typ (loop) zie ik toch verschillen waarvan ik persoonlijk denk dat ze niet duidelijk zijn en waar eigenlijk ook niemand van de moderators zich genoodzaakt voelt om eens een keer duidelijkheid te verschaffen.

De ziggo medewerkers is duidelijk, die zijn moderator van dit forum en kunnen via achterliggende fora (informatie) de klant helpen.

De ziggo medewerkers hebben regelmatig contact met de Super expert

Hoe en hoe vaak.....

Is dat IRL of via teams-zoom of mail of........

Wat kan/mag een super meer dan een expert, contacten van.....toezeggingen doen.....

Misschien vergeet ik nog wel iets maar dat lezen hieronder dan wel.

expert, die geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de vraagsteller.

 

Geef ik nu met het bovenstaande het juiste beeld weer van dit forum?

Zo ja dan zullen er weinig reacties zijn, zo nee dan zal het zo vol lopen van opmerkingen, maar laten we het wel netjes houden.

Dan heb ik nog een vraag: Als er een nieuwe super expert aangesteld wordt gaat deze dan eerst intern opgeleid worden of gaat deze zo verder als voorheen.

En hoe wordt de nieuwe super expert voorgesteld in dit forum of is het gewoon opletten naar de naam die ineens gewijzigd is.

En op dit moment als laatste houd het hier netjes en beleefd. (reactie geven dus)

 

 

 

98 Reacties 98
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier alvast wat informatie over één en ander, maar besef dat er nog het één en ander gaat veranderen, zoals de namen Super Experts en Experts: 

 

Alles over de Experts - Ziggo Community

 

Alles over de Super Experts - Ziggo Community

 

Van Nieuwkomer tot Expert - Kennisgids - Ziggo Community

 

De Community moderators: dit kan je van ons verwac... - Ziggo Community

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"De ziggo medewerkers hebben regelmatig contact met de Super expert

Hoe en hoe vaak.....

Is dat IRL of via teams-zoom of mail of........

Wat kan/mag een super meer dan een expert, contacten van.....toezeggingen doen....."

 

"Dan heb ik nog een vraag: Als er een nieuwe super expert aangesteld wordt gaat deze dan eerst intern opgeleid worden of gaat deze zo verder als voorheen.

En hoe wordt de nieuwe super expert voorgesteld in dit forum of is het gewoon opletten naar de naam die ineens gewijzigd is."

 

@puppie Die antwoorden zul je grotendeels niet van een Super Expert te horen krijgen, want er zit een NDA op alles wat een Super Expert te horen krijgt en hoe één an ander werkt en welke directe contacten er zijn of er moet expliciet toestemming zijn om informatie te delen.

Ook zal er uiteindelijk niet heel veel over gedeeld worden, omdat als één en ander wijzigt en/of  binnenkort en/of in de toekomst, de oude informatie vaak nog door eerdere lezers goedbedoeld gedeeld blijft worden, met allerlei onjuiste informatie en mogelijke verwarring tot gevolg.

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Bert  bedankt voor de linken die ik natuurlijk al gevonden en het meeste al gelezen heb.

Wel is het leuk om te lezen dat er een NDA toegepast wordt op jullie werk en mond 😂

Dan wacht ik met spanning af wat een moderator gaat vertellen en kijken we hoe transparant dit te maken is.

Lezen de ziggo medewerkers dit topc ook of breng jij ze hier van op de hoogte?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@puppie 

"En hoe wordt de nieuwe super expert voorgesteld in dit forum of is het gewoon opletten naar de naam die ineens gewijzigd is."

 

Het antwoord hierop is heel eenvoudig. Deze worden niet voorgesteld je ziet inderdaad ineens de term superexpert verschijnen achter de naam.

 

Met voorstellen zal je naar ik aanneem bedoelen dat in een topic specifiek wordt genoemd User die en die is nu Superexpert.

 

Er is ergens vorig jaar 'ineens' voor de andere Community bezoekers uit het niks een 'Super' expert bij gekomen. Niet helemaal uit het niks die persoon was al Expert.

 

 

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@RoWi. dan heb je het over wim_c 

en ja voorstellen zoals jij nu beschrijft.....dat noem ik open en transparant communiceren.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Voor mij is er nul verschil wat voor een label een poppetje heeft.

Ik doe mijn ding (omdat ik dat leuk vind) en zeg/type hoe ik er over denk.

En als de SE's meer info van Ziggo krijgen dan wij, dan succes ermee.

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

Ik zal die topics eens lezen. Dat vroeg ik mij ook af.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@puppie  schreef:

Wel is het leuk om te lezen dat er een NDA toegepast wordt op jullie werk en mond 😂


Over een NDA (non-disclosure agreement) kun je lacherig (😂) doen, maar wordt om begrijpelijke redenen in vrijwel elk bedrijf en organisatie toegepast. Ziggo-klanten die óók in een testgroep meedraaien (en dat zijn met opzet niet alleen (Super) Experts) gaan akkoord met een NDA en dat lijkt me ook logisch.
Het zijn overigens niet alleen de Super Experts die achter gesloten deuren een eigen hub hebben; Experts hebben óók een eigen plek. En in deze hubs geldt: wat in de kroeg wordt besproken blijft in de kroeg. 

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Wim C. bedankt voor de reactie...

dat is dus 1 ding die een klein beetje mijn vraag beantwoordt.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@puppie  schreef:

@Wim C. bedankt voor de reactie...

dat is dus 1 ding die een klein beetje mijn vraag beantwoordt.


Volgens mij heeft @Bert zo’n beetje alle vragen al beantwoord.

puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

nee hoor er zijn nog veel meer vragen waar geen antwoordt op gegeven wordt.

Maar ik wacht rustig een antwoordt van een ziggo medewerker af of die openheid wil geven.

lees de reactie van Bert waarin hij zegt (Typt) dat de antwoorden niet van een super expert zullen komen.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Bert mag volgens NDA niet overal antwoord opgeven.

OMG het lijkt hier of de AIVD invloed op heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@puppie @S4R 

 

Zie het als dat je in de ICT werkt of je kennissen en vrienden helpt met hun ICT, je weet dan een aantal logins en wachtwoorden en mogelijk zelfs nog veel meer meer dan dat, als je ook financiële software en data beheerd, dan heb je ook een geheimhouding.

 

Een NDA = geheimhouding.

Als je ergens aan mee wilt doen, zoals een software of hardware test bij Ziggo of bepaalde webinars of bij bepaalde bezoeken aan Ziggo of je wordt gevraagd als Super Expert, dan wordt er gevraagd om een NDA te tekenen en in bepaalde gevallen geen opnames of foto's te maken.

 

Wil je die NDA niet tekenen, ook goed natuurlijk, dan kun je niet meedoen aan bovenstaande genoemde zaken.

Zo is het niet anders bij allerlei bedrijven waar je als tester kunt aansluiten en andere providers.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

maar wat is een super expert nou eigenlijk "meer" dan een expert waardoor je een NDA moet tekenen?

het enige wat ik weet is dat jullie een moderator mogen inlichten voor een bepaald topic. over de bedrijfsvoering van ziggo weten jullie verder net zo weinig als de rest hier (als het goed is)

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Een SE heeft een groter Ego 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gio2903 "maar wat is een super expert nou eigenlijk "meer" dan een expert waardoor je een NDA moet tekenen?"

Een Super Expert is niets meer.

 

"over de bedrijfsvoering van ziggo weten jullie verder net zo weinig als de rest hier (als het goed is)"

 

Er is wel eens overleg en zijn er webinars en user events:

Opgelost: Hoe kun je worden uitgenodigd voor de Community ex... - Ziggo Community

 

Super User dag 29 september 2017 - Ziggo Community

 

Video: Community Experience Day 2022 - Ziggo Community

Als je in het testlab en het NOC rond gelopen en meegekeken hebt, heb je echt wel een vette NDA getekend met alles erop en eraan @Gio2903 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

een nda over het testmodem inderdaad. maar niet over andere dingen waar jij het over hebt:

Die antwoorden zul je grotendeels niet van een Super Expert te horen krijgen, want er zit een NDA op alles wat een Super Expert te horen krijgt en hoe één an ander werkt en welke directe contacten er zijn of er moet expliciet toestemming zijn om informatie te delen.

 

die NDA weet ik niks van 🙂

SE staan dus echt wel boven Experts. niet dat het mij wat uitmaakt verder..

 

overigens begrijp ik dat die community day alleen voor mensen is die vanuit ziggo uitgenodigd worden, ik was niet actief genoeg afgelopen jaar 😛

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@S4R  schreef:

Een SE heeft een groter Ego 😉


@S4R Als je ego van een batch of level of iets dergelijks af moet hangen, gaat er iets niet goed met je ego 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gio2903 "die NDA weet ik niks van"

Als je op de één of andere manier voor Ziggo werkt heb je al geheimhouding getekend in je contract.

Uitgelicht topic