1
Vraag
2
Reacties
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Twee optiemenu's bij topic is wellicht een teveel en deels verwarrend

Een aantal zal wel gemerkt hebben dat het met de beschikbare opties bij een topic een beetje schuurt. 

In een woord kon ik het wel samenvatten als verwarrend, maar als ik het wilde uitleggen struikelde ik vrijwel onmiddellijk over mijn eigen woorden.

Om te beginnen zijn er twee optiemenu's. Zie de plaatjes.

 

Tweede optiemenuTweede optiemenu

 

Eerste optiemenuEerste optiemenu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De opties heb ik vervolgens zo goed en kwaad als mogelijk in een tabel uiteengezet. Mogelijk moet je links/rechts en/of van boven naar beneden scrollen om de tabel goed te lezen.

 

Optie Eerste optiemenu Tweede optiemenu Noot
1 Abonneren op RSS-Feed Abonneren op RSS-feed Niet op zelfde plaats in de menu's.
Geeft een URL die je als URL in een RSS-feedreader op kunt nemen, om op gezette tijden op de hoogte te blijven. Momenteel is er meen ik nog wel een bug, dat alleen de eerste 100 reacties in de feed opgenomen wordt.
2 Alle onderwerpen als nieuw markeren   Effect onduidelijk, niets zichtbaars. Mogelijk dat met onderwerpen reacties bedoeld worden, maar wat het effect dan is?
3 Onderwerp als gelezen markeren   Wel bevestiging, dat onderwerp is gelezen, maar verder effect blijft onduidelijk
4   Als nieuw markeren Onderwerp is in lijst van onderwerpen weer vet gemarkeerd
5 Dit onderwerp naar boven laten zweven/Het zweven van dit onderwerp opheffen   Onderwerp wel/niet 'sticky' maken.
6 Bladwijzer/Uit Mijn bladwijzers verwijderen Bladwijzer/Uit Mijn bladwijzers verwijderen Niet synchroon met ander optiemenu.
Hierdoor is het mogelijk twee dezelfde bladwijzers aan te maken.
7 Geabonneerd op bord Geabonneerd op bord Alleen zichtbaar bij abonnement op bord
8 Abonneren/Abonnement opzeggen Abonneren/Abonnement opzeggen Niet synchroon met ander menu, mogelijk alleen effectief in eerste optiemenu? Nog uit te zoeken.
9 Dempen/Dempen opheffen Dempen/Dempen opheffen Idem als vorige.
Kan alleen geselecteerd worden als er een abonnement op bord is.
Het komt voor dat onderwerp als gedempt staat gemarkeerd, maar dat er toch notificaties verzonden worden.
10 Op onderwerpen sorteren   Bedoeling onduidelijk. Topic is immers een onderwerp.
Bij uitproberen blijkt dat op reacties gesorteerd wordt. Beetje onzinnig, vooral als je er geen erg in hebt.
Vooral nu blijkt dat deze sortering op elk onderwerp toegepast wordt. Zelfde als profielinstelling?
In profielinstelling op hetoog  geen gelijkwaardige optie gevonden, maar blijkt overeen te komen met geneste reacties onder elkaar.
11 Van oudste naar nieuwste sorteren   is profielinstelling
12 Van nieuwste naar oudste sorteren   is profielinstelling
13 Printervriendelijke pagina   Geeft printervriendelijke pagina van onderwerp èn reacties
14   Link naar reactie Geeft na soort van refresh de URL in de URL-balk, die vervolgens gekopiëerd kan worden.
15   Afdrukken Geeft printervriendelijke pagina van alleen onderwerp, maar drukt niet af.
16   Naar een vriend e-mailen Roept een formulier op, waar je mailladres(sen) van vriend en/of vijand kan opgeven.
Na inzenden formulier ontvangt de gemailde per mail een uitnodiging om de Ziggo Community te bezoeken, met een link naar het onderwerp in kwestie.
17   Ongepaste inhoud melden Geeft op zelfde pagina in te vullen formulier om ongepaste inhoud te beargumenteren en te melden. 

 

Zoals ik het nu bekijk denk ik dat het volgende nodig is:

Optie 1 nagaan of bug bij RSS-feed voor topics met meer dan 100 reacties opgelost is.

Opties 2 en 3 Vereisen verdere verheldering/aanpassing.

Opties 6, 8 en 9 komen in beide menu's voor maar lopen niet synchroon, waardoor een en ander niet lijkt te werken.

Optie 10 gelijk schrappen.

Optie 15 tekst aanpassen.

 

Oh ja, de topicopties 4, 5, 7, 11, 12, 13, 14, 16 en 17 zien er dus goed uit en behoeven wat mij betreft geen extra aandacht. 

 

Om de verwarring niet nog groter te maken is het handig om in reacties de nummers van de opties op te nemen als dat van toepassing is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

@AoxoMoxoA We hebben inmiddels deze feedback meegenomen in het herzien van de topic opties. Een aantal teksten hebben we nu gewijzigd mede dankzij input, waarvoor dank.

De volgende stap is het verwijderen van een aantal irrelevante opties. Bekijk het topic en de pdf bijlage voor een opzetje welke opties we waar weghalen. Nogmaals, bedankt voor deze feedback! 

 

Nieuw op de Community - Wijzigingen in menu opties - Ziggo Community

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bert_0-1658783500914.png

 

Eerste optiemenu: Topic opties, is het abonneren op nieuwe reacties in het topic.

 

Tweede optiemenu: Optiemenu weergeven, is het abonneren op wijzigingen in het 1e bericht zelf en dat is handig als er wijzigingen zijn in dat bericht.

Dat komt vrijwel niet voor, als dat bericht bij voorbeeld een agenda is die steeds gewijzigd wordt, dan krijg je een melding van de wijziging in dat bericht.

AoxoMoxoA
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Bert 

 

Heel erg begrijpen doe ik je reactie nog niet. In dit topic heb ik het over een stuk of 17 topicopties, waarvan op iets minder dan de helft iets op aan te merken/verduidelijken valt. Na je reactie heb ik het topic nog wat uitgebreid/aangepast, mogelijk dat we daardoor niet synchroon lopen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@AoxoMoxoA Ik was niet duidelijk.

Het enige wat ik gebruik is Abonneren en daar zag ik het volgende in je rijtje:

 

8 Abonneren/Abonnement opzeggen Abonneren/Abonnement opzeggen Niet synchroon met ander menu, mogelijk alleen effectief in eerste optiemenu? Nog uit te zoeken.

 

Ik ervaar de verschillen als volgt:

Eerste optiemenu: Abonneren, is het abonneren op nieuwe reacties in het topic.

Tweede optiemenu: Abonneren, is het abonneren op wijzigingen in het bericht zelf.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het menu 'Topic opties' nog nooit heb gebruikt.

AoxoMoxoA
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Bert 

 

Kijk dat snap ik wel en daar heb ik ook wat aan. Ik was daar absoluut niet opgekomen.

En als ik je goed begrijp is zo'n abonnement dan alleen zinvol op een topic als dat door moderators is aangemaakt. Alleen die kunnen na een uur nog een topic aanpassen.

 

Overigens zie ik tussen de notificatiemails genoeg berichten die na plaatsen in het eerste uur bewerkt zijn.  Ik gebruik overigens vnl. abonnementen op borden en labels. Hoe dat dan weer zit is weer een ander punt van onderzoek. 

 

Hopelijk hebben we hier na een paar weken meer helderheid.

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

@AoxoMoxoA We hebben inmiddels deze feedback meegenomen in het herzien van de topic opties. Een aantal teksten hebben we nu gewijzigd mede dankzij input, waarvoor dank.

De volgende stap is het verwijderen van een aantal irrelevante opties. Bekijk het topic en de pdf bijlage voor een opzetje welke opties we waar weghalen. Nogmaals, bedankt voor deze feedback! 

 

Nieuw op de Community - Wijzigingen in menu opties - Ziggo Community

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic