Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5659Posts
  • 596Oplossingen
  • 3063Likes

Stem mee over de nieuwe naam voor Expert en Super Expert

Onlangs zijn de Community ranks gewijzigd. Daarin gaven we aan dat de term Expert en Super Expert ook mee verandert. We hebben drie mogelijke namen voor Expert en drie voor Super Expert in gedachten. Welke heeft jouw voorkeur? Stem mee via de poll! 

Let op: Breng je stem uit voor 16 februari 2023 via de poll

De opties voor Expert
Stamgast
Forumkenner
Communitykenner

Opties voor Super Experts
Wegwijzer
Forumgids
Communitygids

Een nieuwe naam bedenk je niet zomaar. Want we willen wel graag dat het aan een aantal voorwaarden voldoet.

✔️ Maximaal 16 karakters

✔️ Neutrale term

✔️ De term onderscheidt zich duidelijk van medewerkers 

✔️ De term straalt activiteit en betrokkenheid uit

De gedachte achter de termen voor Expert

Stamgast

De term stamgast spreekt tot de verbeelding. Je bent een veel geziene gast op een bepaalde plek. Het geeft aan dat je vaak aanwezig bent op het platform en je weet hoe het hier reilt en zeilt. Vaak weet je wie de vaste moderators zijn en ken je de andere actieve leden. 

Forumkenner

Een neutraal begrip die zegt waar het op staat. Jij bent een kenner van dit forum, de Ziggo Community. Ook benadrukt dit dat je niet perse een expert of kenner bent van alle onderwerpen, maar je weet wel hoe je iemand kan helpen. Je doet bijvoorbeeld mee aan de producttesten of je weet hoe het forumplatform werkt.

Communitykenner

Bijna hetzelfde als Forumkenner maar net even anders. Het verschil zit hem hierin dat het begrip forum breed gedragen wordt en de term community onderdeel is van de naam van dit platform. Geef via de poll aan wat jouw voorkeur heeft.

De gedachte achter de termen voor Super Expert

Wegwijzer

Deze ranktitel geeft aan dat jij het platform op je duimpje kent. Je helpt graag anderen en je helpt anderen op weg. Je wijst ze de weg zodat ze bij hun antwoord komen. Dat kan door zelf met input te komen, aan te geven dat ze voor hun vraag een moderator nodig hebben of je stuurt een handige link toe. De kleine groep Wegwijzers op de Community is een hechte groep die regelmatig contact heeft met elkaar en met het Community moderator team.

Forumgids

Deze titel zegt hetzelfde als de wegwijzer, maar is wat minder ludiek. Het begrip is ook algemeen bekend en dekt de lading. Een gids is een begeleider, bekend met zijn omgeving, vertelt en helpt graag waar nodig en leidt je rond. 

Communitygids

Smaken verschillen. De Communitygids en forumgids lijken natuurlijk heel erg op elkaar maar je kan natuurlijk een specifieke voorkeur hebben. Stem daarom mee!

Wanneer krijg je deze ranktitels?

Zodra je Level 8 of hoger hebt, krijg je een extra titel bij je naam, deze heet nu Expert. We willen met deze titel benadrukken dat je een betrokken gebruiker met veel ervaring bent. Daarnaast ben je al 6 maanden lid van de Community en heb je al heel wat topics voorbij zien komen. Een Super Expert word je wanneer je alleen wanneer je hier zelf geïnteresseerd in bent en wanneer je voldoet aan het plaatje van een Super Expert. Lees hier meer over de Super Experts: Alles over de Super Experts - Ziggo Community

Waarom geen Expert en Super Expert meer?
Expert vinden wij niet meer bij onze Community passen. Dit kregen we ook van andere leden terug. Sommigen gaven aan: 'Ik ben niet perse een expert in een bepaald onderwerp en nu zien (nieuwe) leden mij als dé expert'. Ook geeft dit een bepaalde onnodige hiërarchie in een topic. We willen met deze term niet benadrukken dat je beter bent, maar wel dat jij een actief en ervaren lid bent van dit forum.

Geef via de poll aan wat jouw voorkeur heeft. (Scrol iets naar beneden, je vindt de poll rechtsonder dit bericht) Wil jij je ei kwijt? Vertel ons dan hoe jij op je keuze bent gekomen. 

87 Reacties 87
DON PAPA

Level 17
Expert
  • 3317Posts
  • 56Oplossingen
  • 2639Likes

@R o b Schreef: Ik hoop dat Ziggo de comments leest en er dan achter komt dat er een knop bij moet in het profiel.

Als ze straks de uitslag van de poll serieus nemen, dan is deze knop (zoals het er nu voorstaat) niet eens meer nodig, want dan zouden deze namen gewoon moeten verdwijnen 😉

Poll: Stem mee! Nieuwe naam voor de rank Expert

Topkeuze: Geen van allen (46%)

Poll: Stem mee! Nieuwe naam voor de rank Super Expert

Topkeuze: Geen van allen (49%)

@Simba24 Schreef: Krijg je ook geen jaloezie meer, want dat is de meeste aanleiding tot discussie.

Denk je dat echt? Ik zou in dit geval niet weten waar ik jaloers op zou moeten zijn. Ik voel mij al geen "Expert" (de titel die Ziggo voor mij heeft bedacht), laat staan dat ze mij ook nog is "Super Expert" zouden gaan noemen. Ow ja, nu ik er over nadenk, ben ik wel jaloers op de nieuw gebruikers van de community, want die hebben nog niet zo'n "onzinnige" titel gekregen van Ziggo 😂

Golmer

Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Iemand die een vraag stelt die noemen we: de hulpbehoevende.

Iemand die een antwoord geeft: de hulpverlener.

Iemand die een goed antwoord geeft: De oplosser.

Maar of dat IT-technisch te regelen is???

Ik kies voor geen van allen

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@Golmer  ooit een bericht tegengekomen van iemand die van de blauwe knoop was en absoluut geen Stamgast onder z’n naam wilde hebben.

Zo’n beetje alles is te regelen en ik wil goed bedoelde suggesties niet direct de kop indrukken, maar Ik kan me goed voorstellen dat mensen nóg minder gecharmeerd zullen zijn als er Hulpbehoevende onder hun naam staat. 😳

Golmer

Level 5
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

@Wim C. Ik kies daarom ook voor "geen van allen" dat is inclusief mijn suggesties. 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

Iemand die een vraag stelt die noemen we: de hulpbehoevende.

In de context is dat een vraagsteller, dat komt iets beter over 😉. Het laat wel zien hoe lastig een goede term is daarom gewoon afschaffen. 

Ik snap uiteraard dat vanuit VodafoneZiggo er wel een onderscheid  wenselijk is tussen de medeklanten (Superexperts) die iets directer in contact staan met de moderators en de Experts die dit niet hebben.  Houd die aanduiding subtiel.

EnergieBoy

Level 19
Super Expert
  • 11127Posts
  • 569Oplossingen
  • 3681Likes

Waarom is deze poll zo gemaakt dat je je stem ook nog kan wijzigen?
Wanneer je een keuze hebt gemaakt moet je deze niet meer kunnen veranderen.
Beetje vreemd! Alsof je na het lezen van andere berichten opeens denk, ik doe toch ook maar Geen van allen

Viel me op omdat mijn eerder gekozen Poll bij Experts nu opeens stond op een hele andere keuze (Geen voorkeur, dat bolletje was oranje). Daarom maar weer op Geen van allen gezet en mijn keuze opnieuw bevestigd. Misschien iets om even op te letten, Ziggo?! 

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@EnergieBoy dat is denk ik gedaan zodat stemmers hun stem kunnen veranderen en kunnen meedeinen met de meningen die worden geplaatst; de zogenaamde dat-vind-ik-ook-stemmers.

Je zult zien dat gaandeweg alle stemmers gaan voor Geen van allen.

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3277Posts
  • 74Oplossingen
  • 2149Likes

@EnergieBoy  schreef:

Waarom is deze poll zo gemaakt dat je je stem ook nog kan wijzigen?
Wanneer je een keuze hebt gemaakt moet je deze niet meer kunnen veranderen.
Beetje vreemd! Alsof je na het lezen van andere berichten opeens denk, ik doe toch ook maar Geen van allen

Viel me op omdat mijn eerder gekozen Poll bij Experts nu opeens stond op een hele andere keuze (Geen voorkeur, dat bolletje was oranje). Daarom maar weer op Geen van allen gezet en mijn keuze opnieuw bevestigd. Misschien iets om even op te letten, Ziggo?! 

Dat wijzigen lijkt me niet zo'n bezwaar. Je kunt je toch laten overtuigen door de deelnemers aan deze discussie hier of op een andere manier tot een ander inzicht komen. Lijkt me trouwens aan de ander kant ook leuk om te zien hoe fluïde de meningen hier zijn.

"Viel me op omdat mijn eerder gekozen Poll bij Experts nu opeens stond op een hele andere keuze (Geen voorkeur, dat bolletje was oranje)."

Zo'n rariteit heb ik nog niet voorbij zien komen, maar mij was het in het begin ook niet 100% duidelijk hoe dit opgezet was.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

Er zijn totaal meer stemmen uitgebracht dan ik had verwacht. Maar of dit nu allemaal echt zo respresentatief is ......

Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7968Posts
  • 305Oplossingen
  • 3004Likes

@RoWi.  schreef:

Er zijn totaal meer stemmen uitgebracht dan ik had verwacht. Maar of dit nu allemaal echt zo respresentatief is ......

Dat vraag ik me ook af 😉 

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@RoWi.  schreef:

Ik denk dat er een representatief aantal meelezers zijn die zich waarschijnlijk minder mengen in de discussies, maar wèl een stem uitbrengen.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

Deze cijfers van het aantal stemmers tot nu toe vergeleken met het aantal Experts en het aantal Superexperts is in mijn beleving verre van representatief. 

S4R

Level 15
Expert
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 751Likes

Ik heb ondertussen al wat namen zelf bedacht 😉

@tobiastheebe = De Ziener. Vanwege zijn goede blik op modem waardes

@Bert = De Guru. Vanwege zijn liefde en kennis  voor/van de Smart Pods

@Pasi  = The Wizard. Vanwege zijn mooie verhalen voor de Deco M4's

De rest moet ik nog evalueren 😁

Ik zelf als IDDQD 😎

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7697Posts
  • 106Oplossingen
  • 2695Likes

hahaba

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@RoWi. het zijn niet alleen de Experts die stemmen; elk forumlid kan stemmen.

PJD_

Level 9
Expert
  • 331Posts
  • 5Oplossingen
  • 275Likes

Ik hou het op geen van allen, liefst had ik gestemt, geen naampje.

@S4Rdoe bij mij dan "zwatser" als er wat moet staan.🤪🤪

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

@Wim C. En wat maakt dat relevanter? Dat handjevol stemmers is echt nog niet representatief. 

Ps mijn titel mag Criticaster worden.

drahcir

Level 5
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Qua titel wat je aan expertise hangt van de community leden is mij persoonlijk om het even

maar het is wel goed denk ik om een soort van “kennis” score te hebben want zoals eerder benoemd, iedere reactie op een artikel/vraag levert cumulatief “punten” op wat niet altijd representatief is voor de kennis…

misschien is “primus inter pares” met aantal sterren wel een leuke…

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@RoWi. ik verwacht inderdaad niet dat die ± 178.000 slapende leden allemaal gaan stemmen. Als je het op die manier bekijkt is dan is het promillage (als daar überhaupt al sprake van is) dat gestemd heeft geen relevante peiling… en zelfs niet eens een relevante indruk.

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3277Posts
  • 74Oplossingen
  • 2149Likes

@Wim C.  schreef:

[...KNIP...]

Ik denk dat er een representatief aantal meelezers zijn die zich waarschijnlijk minder mengen in de discussies, maar wèl een stem uitbrengen.

Ik tel zo gauw plusminus 22 unieke reageerders in dit topic. Van die 22 vallen er een stuk of 5 niet in de bewuste categorien Expert en Super expert.

47 uitgebrachte stemmen in poll Expert en 45 uitgebrachte stemmen in poll Super expert.

Hang me overigens niet op aan deze getallen, het gaat me om een indicatie.

Het lijkt erop dat ongeveer de helft van de stemmers hier in dit topic ook een onderbouwing en/of mening gegeven heeft en de andere helft dus niet.

Een zinnige conclusie valt vanuit bovenstaande gegevens mijns inziens ook niet echt te trekken. Mogelijk dat er wat meer te zeggen valt als je er allerlei andere data bij gaat halen dat voor ons niet zichtbaar is.  

Ik ben best wel benieuwd hoe de stemming (niet alleen de polls, maar ook de geventileerde gedachtes hier) over een week is.

Hoewel er in dit topic jammer genoeg geen concrete onderbouwing gegeven wordt waarom er überhaupt titels moeten zijn, kan ik me voorstellen dat het voor de incidentele bezoeker wel handig kan zijn. Dit om in te kunnen schatten wat de autoriteit van een reageerder zo'n beetje is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic