Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5659Posts
  • 596Oplossingen
  • 3063Likes

Stem mee over de nieuwe naam voor Expert en Super Expert

Onlangs zijn de Community ranks gewijzigd. Daarin gaven we aan dat de term Expert en Super Expert ook mee verandert. We hebben drie mogelijke namen voor Expert en drie voor Super Expert in gedachten. Welke heeft jouw voorkeur? Stem mee via de poll! 

Let op: Breng je stem uit voor 16 februari 2023 via de poll

De opties voor Expert
Stamgast
Forumkenner
Communitykenner

Opties voor Super Experts
Wegwijzer
Forumgids
Communitygids

Een nieuwe naam bedenk je niet zomaar. Want we willen wel graag dat het aan een aantal voorwaarden voldoet.

✔️ Maximaal 16 karakters

✔️ Neutrale term

✔️ De term onderscheidt zich duidelijk van medewerkers 

✔️ De term straalt activiteit en betrokkenheid uit

De gedachte achter de termen voor Expert

Stamgast

De term stamgast spreekt tot de verbeelding. Je bent een veel geziene gast op een bepaalde plek. Het geeft aan dat je vaak aanwezig bent op het platform en je weet hoe het hier reilt en zeilt. Vaak weet je wie de vaste moderators zijn en ken je de andere actieve leden. 

Forumkenner

Een neutraal begrip die zegt waar het op staat. Jij bent een kenner van dit forum, de Ziggo Community. Ook benadrukt dit dat je niet perse een expert of kenner bent van alle onderwerpen, maar je weet wel hoe je iemand kan helpen. Je doet bijvoorbeeld mee aan de producttesten of je weet hoe het forumplatform werkt.

Communitykenner

Bijna hetzelfde als Forumkenner maar net even anders. Het verschil zit hem hierin dat het begrip forum breed gedragen wordt en de term community onderdeel is van de naam van dit platform. Geef via de poll aan wat jouw voorkeur heeft.

De gedachte achter de termen voor Super Expert

Wegwijzer

Deze ranktitel geeft aan dat jij het platform op je duimpje kent. Je helpt graag anderen en je helpt anderen op weg. Je wijst ze de weg zodat ze bij hun antwoord komen. Dat kan door zelf met input te komen, aan te geven dat ze voor hun vraag een moderator nodig hebben of je stuurt een handige link toe. De kleine groep Wegwijzers op de Community is een hechte groep die regelmatig contact heeft met elkaar en met het Community moderator team.

Forumgids

Deze titel zegt hetzelfde als de wegwijzer, maar is wat minder ludiek. Het begrip is ook algemeen bekend en dekt de lading. Een gids is een begeleider, bekend met zijn omgeving, vertelt en helpt graag waar nodig en leidt je rond. 

Communitygids

Smaken verschillen. De Communitygids en forumgids lijken natuurlijk heel erg op elkaar maar je kan natuurlijk een specifieke voorkeur hebben. Stem daarom mee!

Wanneer krijg je deze ranktitels?

Zodra je Level 8 of hoger hebt, krijg je een extra titel bij je naam, deze heet nu Expert. We willen met deze titel benadrukken dat je een betrokken gebruiker met veel ervaring bent. Daarnaast ben je al 6 maanden lid van de Community en heb je al heel wat topics voorbij zien komen. Een Super Expert word je wanneer je alleen wanneer je hier zelf geïnteresseerd in bent en wanneer je voldoet aan het plaatje van een Super Expert. Lees hier meer over de Super Experts: Alles over de Super Experts - Ziggo Community

Waarom geen Expert en Super Expert meer?
Expert vinden wij niet meer bij onze Community passen. Dit kregen we ook van andere leden terug. Sommigen gaven aan: 'Ik ben niet perse een expert in een bepaald onderwerp en nu zien (nieuwe) leden mij als dé expert'. Ook geeft dit een bepaalde onnodige hiërarchie in een topic. We willen met deze term niet benadrukken dat je beter bent, maar wel dat jij een actief en ervaren lid bent van dit forum.

Geef via de poll aan wat jouw voorkeur heeft. (Scrol iets naar beneden, je vindt de poll rechtsonder dit bericht) Wil jij je ei kwijt? Vertel ons dan hoe jij op je keuze bent gekomen. 

87 Reacties 87
Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@Pasi  schreef:

@Wim C.  schreef:
Dat wordt een leuke: heeft u ook een suggestie hoe je technische kennis en sociale vaardigheden kunt koppelen aan een getal?

Hoe doen ze het nu dan ?

Ik denk dat @RoWi. het uitstekend heeft uitgelegd. 
Trouwens, technische- en sociale vaardigheden hebben blijkbaar niets met elkaar te maken: zo kun je bijvoorbeeld sociaal gezien een regelrechte hork zijn zijn en tóch met slechts één oplossingen onder je naam al een Expert zijn. 

DON PAPA

Level 17
Expert
  • 3317Posts
  • 56Oplossingen
  • 2639Likes

Het kan aan mij leggen, maar op de telefoon met de edge browser (in app stand) is er geen poll te vinden. Nu maakt dat voor mij toch niks uit, want mijn optie (weg met die stomme titel naampjes) staat er toch niet bij in de poll begrijp ik uit de reacties, dus heeft stemmen op weer een ander stom titel naampje voor mij totaal geen zin. Hopelijk voegt Ziggo nog wel een optie toe om het volgende titel naampje uit te kunnen zetten als de gebruiker dat wil...

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

@DON PAPA kan je desktop weergave kiezen dat moest ik voor de chromebrowser op mijn telefoon ook doen. Je kan ook kiezen voor geen van alle, daar heb ik ook voor gekozen.

DON PAPA

Level 17
Expert
  • 3317Posts
  • 56Oplossingen
  • 2639Likes

@RoWi. Ja gelukt 😉

Maar wat verstaat Ziggo onder geen van alle? Dat er helemaal geen naampjes moeten zijn, of dat de naampjes moeten blijven zoals ze nu zijn, omdat je de drie nieuwe naampjes niks vind? Of dat ze terug naar de tekentafel moeten om weer drie nieuwe 'onzin' naampjes te verzinnen?

Pineapple

Level 15
Expert
  • 1250Posts
  • 153Oplossingen
  • 434Likes

Ik vind dit leuk 🤗

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

"Maar wat verstaat Ziggo onder geen van alle?"

Ik interpreteer het als wat voor vreemde namen hebben jullie nu bedacht. Kom maar met andere ideeën.

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

Ik denk dat @RoWi. en @DON PAPA beiden doorgaan naar de volgende ronde.

Maar ik denk dat er genoeg stemmen zijn voor de andere koosnaampjes. 
Maar ik kies voor deze:

0FE5DD8D-BBE8-43E1-A73D-F43D6E13C39D.jpeg

sebas14

Level 11
Expert
  • 570Posts
  • 16Oplossingen
  • 297Likes

Ik zou ook adviseren om de 'termen' oftewel de namen te verwijderen. Stem daarbij op de optie 'Geen van allen'.

Als deze optie niet het idee is om de termen te laten vervallen (maar een andere naam) dan een optie maken bij instellingen om de 'termen' oftwel de nieuwe namen onzichtbaar te maken.

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@sebas14  schreef:

Ik zou ook adviseren om de 'termen' oftewel de namen te verwijderen. Stem daarbij op de optie 'Geen van allen'.

U kunt wel van alles adviseren, maar het mooie van zo’n peiling is dat er blijkbaar genoeg stemmers zijn die daar net weer anders over denken. 😉

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3277Posts
  • 74Oplossingen
  • 2149Likes

@Wim C.  schreef:
[...KNIP...]

U kunt wel van alles adviseren, maar het mooie van zo’n peiling is dat er blijkbaar genoeg stemmers zijn die daar net weer anders over denken. 

Veel belangrijker bij deze peiling lijken me de argumenten die je bij je keuze mee kunt geven. Argumenten boven cijfers. Het is niet voor niks dat er bij de poll om een toelichting gevraagd wordt. Het is en blijft godzijdank mensenwerk.

AoxoMoxoA_1-1675724368111.png

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20771Posts
  • 955Oplossingen
  • 6437Likes

@Mariska  Via mobiel zoals @DON PAPA  aangaf ook op iPhone niet te stemmen. Alleen via Tablet en PC maar staat niks over mobiel.

ziggpiet

Level 8
Expert
  • 209Posts
  • 7Oplossingen
  • 60Likes

super expert wat de naam ook is vind het belangrijker dat je vraag wordt beantwoord en opgelost of het nu Een hij of zij is 🤝 samen 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

@Dave! Kan je in de browser op je iPhone niet aanvinken dat er een Desktopversie moet worden weergegeven? Dat werkte zowel voor mij als Don Papa. De software is niet echt mobiele browser vriendelijk. Dat is bij heel veel websites het geval.

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7697Posts
  • 106Oplossingen
  • 2695Likes

ik stem ervoor om heel die namen meuk weg te halen

dan is het weer niet goed voor die dan is het weer niet goed voor een ander

conclusie

weg met al die namen en zo neutraal mogelijk

puppie

Level 16
Expert
  • 2111Posts
  • 55Oplossingen
  • 874Likes

klant.jpg

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20771Posts
  • 955Oplossingen
  • 6437Likes

@RoWi.  Ga ik proberen, thnx voor de tip 😉

R o b

Level 9
Expert
  • 353Posts
  • 5Oplossingen
  • 126Likes

Ik wil een knop in mijn profiel waarmee ik alle uiterlijk vertoon kan uitschakelen! Nu schijn ik Expert te zijn. Expert waarin? In het stellen van vragen? Zet die meuk alstublieft uit! Ik kom hier maar met één doel, en dat is halen van informatie. En - in mijn geval bij uitzondering - het brengen van een heeeeeeeel klein beetje kennis als het eens zo uitkomt. Daarmee ben ik geen superexpert, expert, stamgast, newbie of wat dan ook. Ik moet eens heel erg gaan zoeken, maar volgens mij heb ik dezelfde mening al eerder geventileerd op dit platform. Ik stem dan ook voor "Geen van allen" omdat die keuze het dichtst in de buurt komt van "Uitschakelen".

Jos-1959

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Deze titels zeggen mij niets. Ik stem voor afschaffen. 

R o b

Level 9
Expert
  • 353Posts
  • 5Oplossingen
  • 126Likes

@DON PAPAIk hoop dat Ziggo de comments leest en er dan achterkomt dat er een knop bij moet in het profiel.

Simba24

Level 13
Expert
  • 763Posts
  • 36Oplossingen
  • 182Likes

Alles weghalen en alleen de (nick)name van de gebruiker, geen getallen en niks eronder of levels of wat dan ook.
Krijg je ook geen jaloezie meer, want dat is de meeste aanleiding tot discussie.

Over levels gesproken.... dat is het vreselijkste wat ze uitgevonden hebben en dan die kleurtjes ook nog...... brrrr.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic