Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5659Posts
  • 596Oplossingen
  • 3063Likes

Stem mee over de nieuwe naam voor Expert en Super Expert

Onlangs zijn de Community ranks gewijzigd. Daarin gaven we aan dat de term Expert en Super Expert ook mee verandert. We hebben drie mogelijke namen voor Expert en drie voor Super Expert in gedachten. Welke heeft jouw voorkeur? Stem mee via de poll! 

Let op: Breng je stem uit voor 16 februari 2023 via de poll

De opties voor Expert
Stamgast
Forumkenner
Communitykenner

Opties voor Super Experts
Wegwijzer
Forumgids
Communitygids

Een nieuwe naam bedenk je niet zomaar. Want we willen wel graag dat het aan een aantal voorwaarden voldoet.

✔️ Maximaal 16 karakters

✔️ Neutrale term

✔️ De term onderscheidt zich duidelijk van medewerkers 

✔️ De term straalt activiteit en betrokkenheid uit

De gedachte achter de termen voor Expert

Stamgast

De term stamgast spreekt tot de verbeelding. Je bent een veel geziene gast op een bepaalde plek. Het geeft aan dat je vaak aanwezig bent op het platform en je weet hoe het hier reilt en zeilt. Vaak weet je wie de vaste moderators zijn en ken je de andere actieve leden. 

Forumkenner

Een neutraal begrip die zegt waar het op staat. Jij bent een kenner van dit forum, de Ziggo Community. Ook benadrukt dit dat je niet perse een expert of kenner bent van alle onderwerpen, maar je weet wel hoe je iemand kan helpen. Je doet bijvoorbeeld mee aan de producttesten of je weet hoe het forumplatform werkt.

Communitykenner

Bijna hetzelfde als Forumkenner maar net even anders. Het verschil zit hem hierin dat het begrip forum breed gedragen wordt en de term community onderdeel is van de naam van dit platform. Geef via de poll aan wat jouw voorkeur heeft.

De gedachte achter de termen voor Super Expert

Wegwijzer

Deze ranktitel geeft aan dat jij het platform op je duimpje kent. Je helpt graag anderen en je helpt anderen op weg. Je wijst ze de weg zodat ze bij hun antwoord komen. Dat kan door zelf met input te komen, aan te geven dat ze voor hun vraag een moderator nodig hebben of je stuurt een handige link toe. De kleine groep Wegwijzers op de Community is een hechte groep die regelmatig contact heeft met elkaar en met het Community moderator team.

Forumgids

Deze titel zegt hetzelfde als de wegwijzer, maar is wat minder ludiek. Het begrip is ook algemeen bekend en dekt de lading. Een gids is een begeleider, bekend met zijn omgeving, vertelt en helpt graag waar nodig en leidt je rond. 

Communitygids

Smaken verschillen. De Communitygids en forumgids lijken natuurlijk heel erg op elkaar maar je kan natuurlijk een specifieke voorkeur hebben. Stem daarom mee!

Wanneer krijg je deze ranktitels?

Zodra je Level 8 of hoger hebt, krijg je een extra titel bij je naam, deze heet nu Expert. We willen met deze titel benadrukken dat je een betrokken gebruiker met veel ervaring bent. Daarnaast ben je al 6 maanden lid van de Community en heb je al heel wat topics voorbij zien komen. Een Super Expert word je wanneer je alleen wanneer je hier zelf geïnteresseerd in bent en wanneer je voldoet aan het plaatje van een Super Expert. Lees hier meer over de Super Experts: Alles over de Super Experts - Ziggo Community

Waarom geen Expert en Super Expert meer?
Expert vinden wij niet meer bij onze Community passen. Dit kregen we ook van andere leden terug. Sommigen gaven aan: 'Ik ben niet perse een expert in een bepaald onderwerp en nu zien (nieuwe) leden mij als dé expert'. Ook geeft dit een bepaalde onnodige hiërarchie in een topic. We willen met deze term niet benadrukken dat je beter bent, maar wel dat jij een actief en ervaren lid bent van dit forum.

Geef via de poll aan wat jouw voorkeur heeft. (Scrol iets naar beneden, je vindt de poll rechtsonder dit bericht) Wil jij je ei kwijt? Vertel ons dan hoe jij op je keuze bent gekomen. 

87 Reacties 87
Pasi

Level 18
Expert
  • 7449Posts
  • 429Oplossingen
  • 3777Likes

@Mariska  schreef:

....
Een nieuwe naam bedenk je niet zomaar. Want we willen wel graag dat het aan een aantal voorwaarden voldoet.

✔️Maximaal 16 karakters

✔️Neutrale term

✔️De term onderscheidt zich duidelijk van medewerkers 

✔️De term straalt activiteit en betrokkenheid uit

...

Maar zal een nieuwe naam voor 'Expert' of 'Super Expert' wel iets uitmaken? De scheiding blijft, tussen de 'rest' ( sorry, ik bedoel er niets mee ! ), tussen 'Expert' en tussen 'Super Expert'.

Ik snap dat gradatie nodig is, om b.v. nieuwe forum gasten enige overzicht te geven, over de persoon die  reageert, een antwoord of een oplossing aandraagt.

Maar het blijft een nieuwe naam voor 'Expert' en 'Super Expert' ... het blijven 2 smaken.

Edit : Misschien alleen 'Level xx' laten staan. Dan kan een forum gast in ieder geval zelf een waarde 'hangen' aan de antwoorden van meerdere personen, als hij/zij dat wil.

P.s. Maar dan wel het Level koppelen aan technische kennis ( en sociale vaardigheden/gedrag ) en niet aan bijzaken zoals likes en aantal geschreven logs.

puppie

Level 16
Expert
  • 2111Posts
  • 55Oplossingen
  • 874Likes

In mijn optiek zou de naam geheel moeten verdwijnen...geen gezeik geen gezeur.

Zowel expert als super expert verwijderen. Heeft totaal geen meer waarde voor dit forum.

Wil je toch iets benoemen dan iets met zo weinig mogelijke kans op het haantjes gedrag.

dus een stamgast en wegwijzer zijn dan het minst beladen.

En als we dan toch aan het wijzigen zijn haal onder de naam ook de getallen weg, dat geeft een heel verkeerd beeld.

EnergieBoy

Level 19
Super Expert
  • 11127Posts
  • 569Oplossingen
  • 3681Likes

Als eerst zeg ik ook, schaf de namen gewoon af! Level is voldoende, lijkt me. Iemand die een hogere level heeft, heeft ook meer ervaring. Waarschijnlijk is dit nu niet zo, met veel LIKES geven en onzin praat, kom je ook omhoog. Daar zou dan iets aan gedaan moeten worden. Ik begrijp ook wel dat als je een heel goed antwoord hebt en je hebt maar level 1, dan ben je ook gewoon goed. Dus weet je, schaf al die onzin lekker af. 

Maar als er toch een naam gekozen moet worden, ik snap niet waarom Ziggo nu opeens weer terug gaat naar de naam Forum. Toen ik hier online kwam ging de forum over naar Community en moest iedereen er aan wennen. Nu, een aantal jaren later, de naam moet opeens weer naar Forum, dat begrijp ik niet zo. Maak dan ook je URL weer anders en zet daar dan forum.ziggo.nl / forum.vodafone.nl 

Even wat kleine opmerkingen, gewoon vanuit mij zelf en als een ander het er niet mee eens is, prima! 
Stamgast - Zat dan meer te denken aan iemand die vaak in de kroeg zit, het is een leuke naam.
Forum- en Communitykenner - Nee, noem het dan Ziggokenner (geen gezeur met forum en/of community naam)
Geen voorkeur - die sla ik over en Geen van allen, die vink ik aan.

En dan voor de SuperExperts:
Community- en Forumgids - ik ben geen blaadje dat je open kan slaan om informatie op te vragen
Geen van allen - daar ga ik denk ik toch voor kiezen
Geen voorkeur - die heb ik wel, dus die klik ik dan maar niet aan 🙂
Wegwijzer - krijgen we dan nu een geel hesje bij onze naam ipv het kroontje? 😉

Ik wens Ziggo heel veel succes met het aanpassen van de Community. Veel mensen, veel wensen 🤔

S4R

Level 15
Expert
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 751Likes

De allerbeste naam is voor iedereen geen naam.

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3277Posts
  • 74Oplossingen
  • 2149Likes

'Geen van allen' heb ik gestem, omdat ik niet alleen voor Stamgast kon stemmen, terwijl ik dat juist een uitstekend idee vind. Past bij het beeld van een community, waar het vooral om de mensen gaat, plus dat je de titel krijgt op makkelijk te meten kwantitatieve kenmerken. 

Anders ligt dat voor de toekomstige 'voorheen de super experts'. Die zijn door de community-leiding van Ziggo geselecteerd op basis van kwaliteiten.

Selectie op basis van algoritme versus selectie op basis van overleg.

Bij Wegwijzer en Gids voel ik me absoluut niet thuis en ik heb geenszins het idee dat ik daarom bij de het clubje super experts terechtgekomen ben.

De omschrijving die bij Wegwijzer gegeven wordt, had die van een suppoost in een museum kunnen zijn. De associatie met geel hesje van @EnergieBoy vind ik dan ook zeer terecht. Door deze omschrijving voel ik me nu eerlijk gezegd onderdeel van een verdienmodel en dat zou nu juist niet de bedoeling moeten zijn.

Mijn advies: Geef de club van super experts een naam, dan is het vonden van een bij super expert hoort niet zo moeilijk meer. Waaraan een super expert zo'n beetje moet voldoen is eerder al beschreven.

Stel(!!) dat je die club van super experts 'Communityraad' noemt dan kom je al snel tot titel van 'raadslid'. Het lijkt me beter om op dit gegeven voort te borduren.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

Een 'raadslid' of Community raad gaat mij dan weer te ver in de meest letterlijke betekenis. De superexperts zijn zover ik weet geen advies orgaan richting VodafoneZiggo 

Ik zie in geen van allen iets houd het simpel allemaal zijn we Experts geef de super Experts dat iets andere logo wat nu al zo is klaar.

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3277Posts
  • 74Oplossingen
  • 2149Likes

Ten aanzien van Forum in de naam van de titel, vind ik het op zijn minst raar dat in het verleden altijd heel sterk de voorkeur is gegeven aan het begrip Community boven het begrip Forum. Dit zou voor mijn gevoel alleen passen als er op de community een herkenbaar onderdeel is, dat als Forum door het leven gaat.

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@puppie  schreef:

En als we dan toch aan het wijzigen zijn haal onder de naam ook de getallen weg, dat geeft een heel verkeerd beeld.

Als u deze getallen getallen bedoelt?

54C26E93-D11C-472C-878D-F01F0589A26E.jpeg

Ik vind deze (aantal berichten) juist een heel handige. Als iemand daar 1 heeft staan dan weet ik dat deze klant voor het eerst op dit forum zit met een vraag. En die heet ik meestal hartelijk welkom en omdat ik niet weet hoe technisch iemand is, bestook ik zo’n vraagsteller ook niet meteen met allerlei afkortingen. Voor mij persoonlijk is dit handige informatie die ik in één oogopslag kan zien.

EnergieBoy

Level 19
Super Expert
  • 11127Posts
  • 569Oplossingen
  • 3681Likes

Heeft deze verandering, naam Community/Forum, iets te maken met de persoon die vertrokken is bij Ziggo? Weet nog dat die zich hard heeft gemaakt om de naam Community overal rond te roepen en nu gaan we weer terug naar Forum. Zou het jammer vinden om dit weer aan te gaan passen!!

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

Deze poll heeft in elk geval een helder beeld dat niet iedereen het eens is met de criticasters die namen voor Experts en Super Experts maar niks vinden. 😀

Dergelijke polls moet Ziggo vaker houden en ik weet nog wel een paar mooie onderwerpen.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20772Posts
  • 955Oplossingen
  • 6437Likes

Mijn Mening laat de Experts, en de Super Expert's voor wat het is

Maar ik ben het met @RoWi.  in dit bericht wel eens ander logo en zo laten en met @AoxoMoxoA  Forum is verleden tijd we zijn Community geworden waarom Forum er in staat. Ik heb ook Geen van Allen aangevinkt. 

En @EnergieBoy  geef ik echt een super duim met de geschreven gedachten van de Ranks en geheel met hem eens vooral dat open boek 😉👍🏻

Garihd

Level 7
  • 282Posts
  • 16Oplossingen
  • 143Likes

@Pasi  schreef:

@Mariska  schreef:

Ik snap dat gradatie nodig is, om b.v. nieuwe forum gasten enige overzicht te geven, over de persoon die  reageert, een antwoord of een oplossing aandraagt.

Maar het blijft een nieuwe naam voor 'Expert' en 'Super Expert' ... het blijven 2 smaken.

Edit : Misschien alleen 'Level xx' laten staan. Dan kan een forum gast in ieder geval zelf een waarde 'hangen' aan de antwoorden van meerdere personen, als hij/zij dat wil.

P.s. Maar dan wel het Level koppelen aan technische kennis ( en sociale vaardigheden/gedrag ) en niet aan bijzaken zoals likes en aantal geschreven logs.

Als die twee worden aangehouden dan mogen er wel een paar experts hun titel inleveren. Aan sociale vaardigheden ontbreekt het links en rechts wel een beetje.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

Even een taalkundige opmerking.

Het platform is een forum een online discussie plek. De community wordt gevormd door de bezoekers die bijna allemaal Ziggo klant zijn.

En dan nog even voor de duidelijkheid 'Super' laten vervallen alleen de term Experts aanhouden met de twee afwijkende logo's/icons. Of zoals ook is gemeld houd alleen het level aan.

Ps blijkbaar is die poll niet zichtbaar via een mobiele browser. Opgelost ik moest desktop weergave aanvinken!!

bertus12

Level 8
  • 183Posts
  • 5Oplossingen
  • 106Likes

@Mariska Ik denk dat ik snap wat jullie willen bereiken, maar een aantal namen geven me erg het gevoel van "Wegwijs Piet". Laten we dat proberen te voorkomen.

Ik denk zelf meer aan:

• Vrijwilliger
  • Begeleider

Nog wat ideeen:

• Community Pro
  • Forum Elite
  • Knowledge Master
  • Guide Legend
  • Discussion Guru
  • Community Genius
  • Forum Ace
  • Chat Champion
  • Forum Prodigy

Of:

• Forumtop
  • Gemeenschapsgoeroe
  • Kenniskeizer
  • Discussiedeskundige
  • Gemeenschapsgenie
  • Chatkampioen
  • Forumfenomeen
  • Discussieheld
  • Kenniskoning
Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 4571Posts
  • 201Oplossingen
  • 3534Likes

@Pasi  schreef:

Dat wordt een leuke: heeft u ook een suggestie hoe je technische kennis en sociale vaardigheden kunt koppelen aan een getal?

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3277Posts
  • 74Oplossingen
  • 2149Likes

Herstel (niet snel genoeg gezien dat er twee polls waren) :

@AoxoMoxoA  schreef:

'Geen van allen' heb ik gestem, omdat ik niet alleen voor Stamgast kon stemmen, terwijl ik dat juist een uitstekend idee vind. Past bij het beeld van een community, waar het vooral om de mensen gaat, plus dat je de titel krijgt op makkelijk te meten kwantitatieve kenmerken. 

[...KNIP...]

Voor Stamgast heb ik gestemd, omdat ik daar groot voorstander van ben. Past bij het beeld van een community, etc.. 

Pasi

Level 18
Expert
  • 7449Posts
  • 429Oplossingen
  • 3777Likes

@Wim C.  schreef:

@Pasi  schreef:

Dat wordt een leuke: heeft u ook een suggestie hoe je technische kennis en sociale vaardigheden kunt koppelen aan een getal?

Hoe doen ze het nu dan ?

puppie

Level 16
Expert
  • 2111Posts
  • 55Oplossingen
  • 874Likes

@Pasi  dat doen ze nu met de natte vinger.....

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16605Posts
  • 713Oplossingen
  • 5390Likes

Nu gebeurt dit puur en alleen op basis van de activiteit en het aantal als antwoord gemarkeerde reacties. De aanmeldingen eigenlijk een optelsom van alles waar je een Badge voor krijgt. Technische kennis valt alleen op te maken op basis van de inhoud van een reactie, sociale vaardigheden net zo goed, maar dat is mensenwerk. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic