1
Vraag
2
Reageer en help mee
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Soms als ik op de Meldingen klik dan zie ik dat de lijst van oude meldingen helemaal verdwenen is.

Soms als ik op de Meldingen klik dan zie ik dat de lijst van oude meldingen helemaal verdwenen is.

Als ik er dan een tweede keer op kik verschijnen ze wel allemaal.

Dit is begonnen toen ik eergisteren wat instellingen van de meldingen in mijn profiel heb veranderd na dagelijkse samenvatting naar direct melden.

Voorheen had ik alles op standaard staan.

Random_0-1697374364732.png

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9031Reacties
  • 1066Oplossingen
  • 4029Likes

Hi @Random,

Dank voor het melden! Dit is inderdaad een bekend probleem wat soms opeens kan voorkomen. Voor zover ik weet is er geen relatie met resources of performance, hoewel je bevinding opvallend is dat je het pas voor het eerst hebt ervaren sinds aangepaste instellingen. Het probleem komt in ieder geval ook (soms) voor bij andere Khoros Communities en het is op dit moment in onderzoek bij het platform. Zie [dit centrale topic] voor meer informatie.

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31747Posts
  • 2231Oplossingen
  • 15947Likes

Dit zie ik al langere tijd sporadisch voorkomen, ongeveer 1 op de 50~100 keer dat ik op Meldingen klik.

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ah oke, dit is een al bekend euvel dus, thanks!

Pasi

Level 18
  • 10123Posts
  • 499Oplossingen
  • 5614Likes

Hallo,

dat is inderdaad een regelmatig voorkomende melding.

Ik heb het idee, dat e.e.a. te maken heeft, met het moment van aanklikken van de MeldingsFeed knop én het moment dat die lijst ge-update wordt. Als dat bijna op exact hetzelfde moment is, is de lijst even niet toegankelijk en verschijnt deze melding.

Ps. zal de steeds langer wordende lijst van 'abonnementen' hier invloed op hebben?

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@Pasi  bedankt.

Ik heb het in de 8 jaar dat ik lid ben van het forum nog nooit gehad tot ik nu van de standaard melding instellingen een beetje heb aangepast. Ik denk dat de forum software met de standaard instellingen minder problemen heeft dan wanneer je van die standaard instellingen afwijkt dan moet het opeens die afwijkingen eerst verwerken of iets in die geest heb ik het idee.

Pasi

Level 18
  • 10123Posts
  • 499Oplossingen
  • 5614Likes

@Random  schreef:

...Ik heb het in de 8 jaar dat ik lid ben van het forum nog nooit gehad tot ik nu van de standaard melding instellingen een beetje heb aangepast. Ik denk dat de forum software met de standaard instellingen minder problemen heeft dan wanneer je van die standaard instellingen afwijkt dan moet het opeens die afwijkingen eerst verwerken of iets in die geest heb ik het idee.

Inderdaad.

In de voorgaande jaren heb ik deze melding ook nooit gezien, maar de laatste tijd komt deze steeds vaker voor.

@Pasi  schreef:
....

Ps. zal de steeds langer wordende lijst van 'abonnementen' hier invloed op hebben?

Ondanks dat e.e.a. natuurlijk zo gemaakt is dat de MeldingsFeed update de minste vertraging oplevert, moeten voor die update ( ondertussen ) toch wel wel veel abo's/draadjes worden gecontroleerd.

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@Pasi  Ja precies dat is ook zo. Het is al mooi dat het zo goed loopt als het doet. Want deze site zal toch aardig wat server resources slurpen gok ik.

Pasi

Level 18
  • 10123Posts
  • 499Oplossingen
  • 5614Likes

@Random  schreef:

@Pasi  Ja precies dat is ook zo. Het is al mooi dat het zo goed loopt als het doet. Want deze site zal toch aardig wat server resources slurpen gok ik.

Ach, qua aantal users niet. Maar e.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk hoeveel cpu en mem aan deze virtuele machine is toegewezen. E.e.a. bepaald natuurlijk ook de hostings kosten en Ziggo zou Ziggo niet zijn om daarin stevig te bezuinigen en dit dus zo minimaal mogelijk te laten instellen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9031Posts
  • 1066Oplossingen
  • 4029Likes

Hi @Random,

Dank voor het melden! Dit is inderdaad een bekend probleem wat soms opeens kan voorkomen. Voor zover ik weet is er geen relatie met resources of performance, hoewel je bevinding opvallend is dat je het pas voor het eerst hebt ervaren sinds aangepaste instellingen. Het probleem komt in ieder geval ook (soms) voor bij andere Khoros Communities en het is op dit moment in onderzoek bij het platform. Zie [dit centrale topic] voor meer informatie.

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Bedankt @Alex 

Ja daarom benoemde ik het ook dat ik nu voor het eerst het gemerkt heb in 8 jaar sinds ik een paar instellingen in de meldingen heb aangepast. Ik dacht misschien zet de ontwikkelaars dat op een spoor. Laten we het hopen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4392Posts
  • 580Oplossingen
  • 2168Likes

Hi all,

Het is al even geleden dat er een update heeft plaatsgevonden rondom dit issue. Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, speelt dit issue helaas nog steeds. Onderzoek bij Khoros heeft helaas nog niks opgeleverd. Uiteraard blijven we om updates vragen en delen we informatie zodra we meer weten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31747Posts
  • 2231Oplossingen
  • 15947Likes

Ik heb het hier al vrij lang niet meer gezien, het was al sporadisch en lijkt nu nog minder vaak voor te komen.

Pasi

Level 18
  • 10123Posts
  • 499Oplossingen
  • 5614Likes

@Vincent  schreef:

Hi all,

Het is al even geleden dat er een update heeft plaatsgevonden rondom dit issue. Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, speelt dit issue helaas nog steeds. Onderzoek bij Khoros heeft helaas nog niks opgeleverd. Uiteraard blijven we om updates vragen en delen we informatie zodra we meer weten.

Ach, dit is m.i. niet zo'n probleem. Het komt inderdaad regelmatig nog voor, maar de oplossing is nogmaals op de  'Meldingen' knop klikken, wat niet zo'n grote moeite 😇 is.

Ik heb liever dat men de problemen met de editor op o.a. een mobiel oplost, dan dit probleem. Maar of hiervoor een tussentijd update voor komt, dat verwacht ik niet. Ziggo zal gewoon wachten totdat Khoros een algemene update uitbrengt en dan zal haar website updaten. 1 keer updaten is beslist goedkoper dan 2 updaten....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic