1
Vraag
2
Reageer en help mee
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Sinds nieuwe iOS 15 elke keer koekjes vraag in beeld :(

Sinds een paar dagen heb ik op mijn iPhone, en iPad, de nieuwe iOS versie 15.1 en daarin krijg ik elke keer in de Safari browser de vraag om de koekjes te accepteren. Er komt een pop-up scherm in beeld, ik klik op de meest minste acceptatie en klik dan op Opslaan. Maar het venster gaat niet meer weg en het blijft in beeld. Je zou nu zeggen, hij heeft het aangenomen, ik heb toch aangegeven Strikt functioneel & noodzakelijk en opslaan, maar dat doet die dus NIET. Als ik dan dit venster afsluit, want ik kom niet verder, dan krijg ik weer de vraag om de koekjes te accepteren en weer gaat hij niet verder. 

Ik kan dus op geen enkele manier meer op de community van Ziggo komen via mijn iPhone en/of iPad. En ik kies niet op het eerste pop-up scherm gelijk op accepteren want dan neemt die gelijk alle koekjes mee, en dat wil ik niet. Ik wil mijn eigen keuze hebben dus ik kies voor cookies-pagina. Heel vervelend, ik kan dus niet meer via mijn mobiel of tablet bij de Ziggo Community komen 😞

Iemand een oplossing? Overigens, op accepteren klikken heeft geen zin, in het eerste scherm, want dan krijg ik daarna WEER deze zelfde pop-up met koekjes accepteren 😞 😞

IMG_5155.PNG

IMG_5156.PNG

  



10 Reacties 10
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik kan het probleem niet reproduceren op mijn iPhone. Waarschijnlijk omdat ik een keer alle koekjes heb geaccepteerd.

EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Bedankt dat je ook even hebt gekeken iMark. 
Jammer dat het niet lukt, hopen dat iemand anders het nog kan proberen en anders moet ik toch op accepteren klikken, maar dat wil ik eigenlijk niet. Dan krijg ik namelijk de volledige cookies binnen en dat wil ik niet 🙂  - overigens wel lekker rustig zo, alleen op mijn iMac (overdag) kijken ipv op mijn telefoon of tablet.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @EnergieBoy! Ik heb het even voorgelegd maar we zijn benieuwd naar een aantal dingen:

 

  • Kun je met Chrome (tijdelijk) wel op de Community komen?
  • Het gaat om het cookie systeem van ziggo.nl. Klopt het dat je dit issue niet alleen op de Community hebt maar ook op ziggo.nl?
  • Hoe gaat het op de Vodafone Community?
  • Hoe zijn de cookie instellingen in je os of in je browser? 

Met deze informatie zou je ons enorm helpen! 

EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Lotte 

  • Kun je met Chrome (tijdelijk) wel op de Community komen?
    Probleem doet zich ook voor bij Chrome en Firefox
  • Het gaat om het cookie systeem van ziggo.nl. Klopt het dat je dit issue niet alleen op de Community hebt maar ook op ziggo.nl?
    Ja, bij ziggo.nl vraagt die ook om de cookies te accepteren maar daar heb ik een extra mogelijkheid om op Nee, liever niet te klikken en dan is die pop-up weg. Dus het probleem ligt echt alleen bij de community. (foto, zie hier onder)
  • Hoe gaat het op de Vodafone Community?
    Geen probleem, want die geeft ook de Nee, liever niet optie en dan is die weg en komt die niet meer terug! 
  • Hoe zijn de cookie instellingen in je os of in je browser? 
    Hoe die zijn, ik denk heel erg lekker, soort Roze Koek smaak?! Hoe bedoel je met Hoe zijn de cookie?

IMG_5179.PNG

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@EnergieBoy Thanks voor de informatie! Haha roze koeken zijn heerlijk 😉 Ik bedoel daarmee te vragen, of je de apparaten zo ingesteld hebt, dat ze alle cookies wissen/weigeren? 

 

 

We vermoeden, dat na de update, alle cookie settings op weigeren zijn gezet. Hierdoor kan het zijn dat de 'accepteer' knop op een website, geen effect meer heeft op settings van het apparaat zelf.

EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik kan je dan gelijk melden, @Lotte , dat ik alle cookies op accepteren heb staan. Dus geen vinkje bij Blokkeer alles cookies (dus accepteren ervan staat gewoon aan). 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@EnergieBoy Dankjewel voor de snelle reactie! Ik heb het gelijk doorgezet naar een ander team. Zodra we meer horen, komen we met een terugkoppeling 🙂 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@EnergieBoy, het is helaas nog niet gefikst. maar je zou inmiddels wel op accepteren kunnen drukken, ook al is die button grijs. Wanneer er nog een terugkoppeling komt, dan hoor je het van ons! 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @EnergieBoy! In de tussentijd is er iets aangepast door de beheerders van de pop-up. Hopelijk merk je inmiddels dat inloggen op de Community gemakkelijker gaat dan eerst 🙂

EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

We gaan het bekijken, ben nog niet mobiel online geweest.
Alvast bedankt en mocht het niet goed gaan, dan laat ik het wel weten 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic